Dobry!
Może nie tyle co problem to bardziej dylemat, moje hamulce dość słabą siłe hamowania mają. muszę pedał dość mocno wcisnąć. Osobiście bym wolał je wzmocnić czy się jakoś da? Dodam że klocki, tarcze, szczęki, sprężynki, bębny, cylinderki, płyn jest wymienione. Przewody mam całe i sprawne, system nie jest zapowietrzony. Czy może wystarczy zmienić pompę na mocniejszą? jeśli tak to z której wersji, sama starczy czy coś jeszcze trzeba? silnik to AAM, jakie koszta tego by były? Ventol najczęściej jeździ po gdańsku. Lecz w sierpniu jedziemy nim do chorwacji i wolę mieć trochę mocniejsze.
Dodam że części nie kupowałem najtańszych bo nie lubię, zawsze stawiałem na jakość w odpowiedniej cenie. Więc części są ze "średniej pułki".
Jak już piszę to od razu o wszystkim.
Znacie jakiegoś dobrego gazownika w 3mieście? najlepiej w gdańsku. Bo mi pali średnio koło 15l/100 LPG
Następna sprawa... Wiecie gdzie dostanę dobrą w przystępnej cenie folię na szyby? Bo chcę trochę przyciemnić tylne. Zastanawiam się nad folią czarną lecz aby z zewnątrz była bardziej lustrzana żeby się tak nie odróżniało. (Widziałem taką w polówce w brzeźnie)
Ostatnia sprawa... Jaki koszt jest części rozrządu? i co potrzebuję? Oczywiście robota będzie robiona w warsztacie. wolę się przygotować na koszta. I wiedzieć co trzeba co nie trzeba.
Ostatnio zmieniony przez sztabson 2013-05-31, 15:04, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2013-05-31, 20:32
z Tymi hamulcami, to chyba nie tylko w benzyniaku, bo u mnie też nie ma rewelacji ... przy małych prędkościach ok, ale ze 110 wyhamować do tych 60 już jest problem (trzeba mocno depnąć w pedał, żeby zblokować koła), a też wymieiniłem cylinderki tył w jednym kole (bo lały), przód w dobrej kondycji jeszcze, część przewodów wymieniona, wymieniony płyn, odpowietrzony... nadmienię, że jeździłem ostatnio autem kolegi z podobnego rocznika i staje dęba przy normalnym naciśnięciu
Chłopaki biorąc po uwagę, że macie tarcze całe(pełne) 239mm szerokości najmniejsze w Ventce takie jak ja to auto nie grzeszy hamulcami. Ale nie narzekam. A jak pedały macie miekkie to czesto jak reczny jest slabo naciagniety to trzeba glebiej hamulec wciskac. Prosty i maly test zaciagnijcie rzeczny na kilka zabkow by nie blokowalo kol i rozpedzcie auto do 60km/h i zahamujcie noznym i wtedy bedzie wiadomo jak hamuje. I jak bedzie lepiej ustwacie samoregulatory z tylu w bebnach i naciagnijcie delkiatnie linki od recznego.
muchomorek165, możliwe że są takie te tarcze choć mówiłem w warsztacie jak mi zamawiali i wymieniali to żeby wstawili największe jakie mogą być tam montowane. Bo trochę jeżdżę, i w mieście i w trasie to wolę mieć mocne i niezawodne hamulce. Tym bardziej że w sierpniu jedziemy do Chorwacji to już muszę zacząć robić ten samochód aby był sprawny na wyjazd bardziej niż może być.
Uzupełnię pytanie o rozrząd... Jak podam dokładne informacje co potrzebuję to mi sklep motoryzacyjny przy warsztatowy sprowadzi te części i przyjemnej dla kieszeni cenach.
Tylko taki drobiazg innych tarczy nie zalozysz bo musisz wymienić kopyta i coś jeszcze. A to już trochę kosztuje. Najlepiej od TDI lub VR6 WENTYLOWANE 256MM . ale niech się wypowie ktoś kto przerabial. Bym zapomniał jak zalozysz większe jarzma i tarcze to R15 koła to minimum
Przy tarczach 256 wentylowanych 14 calowe kola pasuja.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-06-01, 12:08
sztabson napisał/a:
Jaki koszt jest części rozrządu? i co potrzebuję? Oczywiście robota będzie robiona w warsztacie. wolę się przygotować na koszta. I wiedzieć co trzeba co nie trzeba.
Ok 90-100zł. Pasek i rolka. Rolki od ADZ różnią się od tych do ABS i AAM tym że napinaja rozrząd od środka na zewnątrz i siłą rzeczy rolka musi mieć ząbki takie jak koła pasowe np wałka rozrządu. Rolka od ABS i AAM są płaskie gdyż napinają pasek od zewnątrz do środka.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-01, 15:02
odnosnie hamulcow, to niestety, te najmniejsze sa lipne, nie przez to ze servo jest za male, tylko poprostu sie mocno grzeja, przez co plyn jesli ma duzo wody w sobie zaczyna sie gotowac, przez co pedal jest coraz twardszy, do tego przy wysokiej temperaturze, tarcze robia sie bardziej sliskie. Aby zmienic na wieksze bedziesz musial kupic inne zwrotnice, czy jak to mowia piasty. W VR6 i w TDI sa takie same piasty, ale jarzma sa juz inne, bo w TDI sa 4-srubowe 256mm, a w VR6 i GT sa 280, albo 288 (juz nie paimietam) i maja 5 srub, wiec tez i felgi trzeba by bylo zmieniac. Ewentualnie do piast z TDI pasuja jarzma i tarcze z golfa G60, ktore maja 280mm i sa na 4 szpilki. Jesli chcesz poprawic nieco skutecznosc hamulcow, mozesz sprobowac przestawic kolektor sily hamowania, ale tez nie mozna przesadzic, bo zacznie Ci tyl hamowac jako pierwszy a to moze byc niebezpieczne. Ja mailem zestaw 256 przod a tyl bebny i tez rewelacji przy 112KM nie wyrabialy, wiec zalozylem na tyl tarcze i odpowiednio ustawilem kolektor i hamuje idealnie. A koszt rozrzadu? Wyzej Ci chlopaki napisali.
PS. Na tarcze 239 najmniejsza felga to 13stka, na 256 14stka, a na 280 i 288 15stka.
Taki drobiazg bo tarcze oryginalnie maja 12mm grubosci wiec jak je wcisnac?
Kupujac ciensze klocki
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Dzięki Chłopaki za informacje! wszystko jest drogie jeśli chodzi o poprawę hamulców więc na chwilę obecną można powiedzieć że "są dobre". Jeszcze zostało tylko pytanie o gazownika. Czy nikt z mojej okolicy nic nie wie?
Silnik: 1,8 AAM Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Maj 2010 Posty: 620 Skąd: Kalisz
Wysłany: 2013-06-02, 16:29
Kumpel zakładał u gaziarzy na ul. Bitwy Oliwskiej 36 na żabiance. Chcialił sobie. Ja byłem u nich tylko na regulacji, więc nie mogę wiele powiedzieć. Z tego co słyszę to mają dobrą opinię, ale ja nie mogę potwierdzić w 100%.
bart_jawelin, właśnie chodzi mi o regulacje gazu. bo byłem "u dobrego i polecanego" gazownika na kruczkowskiego to ok ustawił mi spaliny prawidłowo ale spalanie podskoczyło mi z 12 do 16 minimum i to przy spokojniejszej jeździe więc nie do przyjęcia.
Witam
Więc byłem u gaziarza co prawda innego bo na przeróbce (po drodze miałem) i wyregulował mi na czujnik na lambdzie bo wcześniej miałem na spaliny co się okazało mam nie do końca szczelny wydech i dlatego musieli mi rozkręcić przez co więcej palił. Tzn czy to 100% prawdy że to przez to to nie wiem nigdy nie ufam w pełni mechanikom. Więc byłem w firmie gdzie robiłem pół wydechu i jedynie co chcieli mi zrobić to wstawić kata ;/ więc mówię żeby wymienili mi tą rurę starą to oni że to nie to, że to przez to że nie mam katalizator mi huczy przy pewnych obrotach.
Więc znowu muszę poszukać warsztat który robi wydech.
Czy ktoś z Was ma tą istalację co ja? BRC just junior II?? Jeśli tak to macie regulacje na "śrubkę" czy pod komputer?
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-06-07, 17:55
A jest junior 2
BRC just junior to sterownik do silniczka krokowego, więc nie ma regulacji na "śrubę".
U mnie siedzi brc just, za to junior to taka okrojona wersja mojego sterownika, ale także powinno się wszystko regulować kompem na postoju jak i na obciążeniu, reduktor reguluje się normalnie . Może Ci po prostu silniczek krokowy wyciągali i go czyścili lub sprawadzli czy nie zacięty
Paweł J., u mnie się reguluje śrubką ;/ Mam osobiście tak napisane że to "II" a ile w tym prawdy to nie wiem, bo to nie ja montowałem ten gaz.
Aaa nawet znalazłem jakiego typu śrubkę: http://img13.allegroimg.p...2/55/3127725523
I podobno też jest druga gdzieś obok od innych obrotów bo jedna jest od niskich a druga od wysokich obrotów.
Więc muszę to ogarnąć aby to normalnie działało. Choć z tego co widziałem u znajomych to nie jestem jedyny jeśli chodzi o śrubkę.
OMG. To masz z drugiej generacji zrobiona 1 generacje... Czyli najtanszym kosztem, zeby LPG lecialo. Ale takie instalcje jest cholernie ciezko wyregulowac bo albo dobrze sie zachowuje w przedziale niskich obrotow, a potem gora kuleje, albo odwrotnie. Silniczek krokowy z centralka jest po to zeby regulowac odpowiednia ilosc gazu w petli zwrotnej z sonda lambda. A zeby to wszystko dobrze funkcjonowalo musisz miec szczelny uklad wydechowy. Inaczej sa przeklamania na sondzie lambdzie i sterownik bedzie dazyl do tego zeby wzbogacic mieszanke. Ergo wiecej bedzie palil, nie potrzebnie i tez nie zdrowo dla silnika.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
bradley, to żesz mnie "uszczęśliwił" a na pewno poinformował co nieco. Więc nachodzi mnie pytanie czy da się dokupić ten silniczek czy coś tak aby wyregulować normalnie? I czy wiadomo jakie koszta tego są?
Bry!
Co do gazu to już wszystko wiem. koszt to ~150 zł za silniczek i ustawienie jego wraz z montażem. termin po telefonicznym ustaleniu terminu usługa jest robiona "od ręki".
Lecz Koleś mi powiedział ze potrzebna jest działająca sonda lambda aby dobrze ustawić dawkę, czy to prawda?
Jak mogę sprawdzić czy działa moja sonda? jak ostatnio bylem u jakiegoś gazownika to ustawiał dawkę na sondę i coś mu na mierniku pokazywało więc niby działa.
a korzystając z okazji i tematu, powiedzcie mi, czym jest spowodowane piszczenie hamulców w trakcie jazdy? Czy to rano, czy po pracy w drodze do domu, w połowie drogi hamulce z przodu zaczynają popiskiwać, mimo, ze nie hamuję, tylko podczas jazdy, a przestaje piszczeć z chwilą naciśnięcia pedału hamulca. Kiedyś myłem dość intensywnie auto, koła i pamiętam, że po jakimś czasie (tego samego dnia) wyjechałem z domu i tak strasznie coś szorowało, chrobotało, że masakra - pomyślałem, że coś przerdzewiało i się wyrobi. fakt, po kilku kilometrach i hamowaniach ustało, ale od tego momentu popiskuje mi teraz. Może nie zawsze, nie za każdym razem, ale tylko zawsze podczas jazdy. Już nawet wykonałem kilka bardzo mocnych i gwałtownych hamować z dużej prędkości - tarcze masakrycznie się nagrzały, ale nic to nie pomogło i dalej popiskuje. Gdzieś ten smar się wytarł między zaciskiem a klockiem?
Mam następne pytanie.
Z powodów mi nie znanych w dolnej części obudowy filtra miałem dziurę i wpadał mi na pasek bo zaczepu nie było. Więc wreszcie kupiłem sobie dolną obudowę. Lecz zastanawiam się jak istotny jest ten " kabelek" lub "wężyk" i jak bardzo go muszę dobrze podłączyć i wgl do czego on służy?
Ten który wystaje z obudowy po prawej stronie.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-06-12, 19:03
Szczerze.....nie zgłębiałem tego tematu. Mam przetarty przewód na tym jakby "szmacianym" łączeniu, ale przy wtrysku i ta klapka chodziła jak chciała. Mam ją na stale zablokowana tak by ssała tylko zimne powietrze.
Witam nie chce zakładać kolejnego tematu więc spytam tu.
Ostatnio wymieniłem tarcze przód z 239mm na 256 wentylowane i bardzo fajnie sie sprawuje, przynajmniej tak sie nie grzeja.
Ale jest problem hamuja od mniej wiecej polowy wcisnietego pedału hamulca, odpowietrzone wszystko.
Ale jest taki myk ze jak naciagne linki od recznego to hamulce żyleta ale tylko na jakis czas.
Jak mi kiedys ktos powiedzial samoregulatory sie zacinaja i zeby to sprawdzic kiedys zaznaczylem sobie jak bardzo sa wciagniete przez sprezynke i nawet nie drgnely jak sam sobie je naciagnalem to znowu jakis czas pomagalo a okladziny jeszcze sa gruby przy szczekach. Linek od recznego nie mam juz jak napiac musze podkladki podkladac.
I teraz do sedna czy wymienic sprezynki na mocniejsze czy nasmarowac samoregulator czy co zrobic zeby sie naciagal i dzialal poprawnie ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum