Wysłany: 2009-10-19, 23:06 Głowica z 1.8 (abs-90km) do 1.8 AAM
Mam takie pytanko...Jakby wyglądała przekładka samej głowicy z wresji 90-konnej do 1.8 75 KM ?
Podeszłobymi coś takiego bez większych przeróbek ? czy trzeba coś więcej kombinować ? Jak później z ustawieniem rozrządu ? I przedewszystkim czym różnią sie te dwa silniki skoro mają 15 koników różnicy ?
Silnik: 2.0 115KM Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 195 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-20, 23:00
Jak dla mnie są dwa rozwiązania problemu czym się różnią:
1. mniejszy zawór ssący = mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja
2. inny wałek rozrządu - inne krzywki: te same zawory z tym że otwierają się mniej lub na krócej = ta sama sytuacja, mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja
Jak dla mnie lepiej założyć głowice od 2.0 115KM. Większa komora spalania, na blok pasuje bo jest ten sam, z tym że wałek rozrządu również musi być od 2.0. A znaki na rozrządzie ustawić te same i nie odpalać silnika tylko obrócić wał kluczem i zobaczyć czy się nic nie blokuje, tzn. czy zawory nie spotykają się z tłokami.
Dodam jeszcze że stopień sprężania w moim 2.0 115KM wynosi teraz koło 17 barów i nic się nie dzieje. Koleś w auto szlifie powiedział że przywożą mu takie głowice do planowania i mają później po 22 barów kompresji i wszystko hula jak świeżynka
_________________ Grupa Mazowiecka
Ostatnio zmieniony przez lukasz_lwo 2009-10-20, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2.0 115KM Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 195 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-21, 19:16
Tak jak mówi Lwomati manometrem, podobnym do mierzenia ciśnienia oleju tylko wkręcasz go zamiast świec, wcześniej odpinając wtryski żeby nie waliło paliwem i cewke żeby iskry nie skakały ci po silniku Dajesz opór gaz i kręcisz rozrusznikiem poprzez przekręcanie kluczyka w stacyjce
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-10-21, 20:55
lukasz_lwo napisał/a:
Jak dla mnie lepiej założyć głowice od 2.0 115KM.
Ja miałem taki patent ale cała głowica wraz z kolektorami i wtryskiem od 2.0
nawet mam teraz całego digi do sprzedania bo mam już pełnowartościowe 2.0
Ale Co do modów to jak i głowica z abs, adz czy też 2E warto zaopatrzyć ją w sterownik od danego silnika( dla lepszego efektu) Dwa ustawienie na tzw znaki fabryczne (niema możliwości by coś się spotkało tj tłoki z zaworami)
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
ja mam tak jak w ksiązce. Ale gdzie 17 atm no nie ma bata. Musze to zobaczyc bo nie uwierze. Musiałby miec mega spasowany silnik na ciasno ale to tez nie mozliwe
Silnik: 2.0 115KM Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 195 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-22, 21:19
Wiadomo że będą krótsze przebiegi między wymianą uszczelki pod głowicą a i pierścienie dostają po dupie. W ciągu dwóch miesięcy 2 razy ściągałem głowice - z dwóch różnych przyczyn nie związanych z głowicą. Więc dla mnie to nie problem jeśli jest takie ciśnienie, jak trzeba coś zrobić to robię, czy ściągnąć głowicę, wymienić pierścienie czy panewki. Mam do tego warunki i umiejętności, a w razie czego drugi silnik można kupić w granicach 600 - 1000zł.
Silnik: 2.0 115KM Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 195 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-22, 21:34
A wracając do tematu: różnica w kompresji może występować z powodu innych tłoków a głowica może być identyczna. Widocznie w tym 75KM tłoki mogą mieć jakieś wcięcia, wgłębienia przez co jest większa komora spalania. Może być tak również że średnica dolotu jest inna albo jakaś zwężka na dolocie przez co w tym samym czasie gdy zawór jest otwarty i po prostu mnie powietrza dolatuje do cylindrów
Silnik: 2.0 115KM Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 195 Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-23, 17:22
Nie gadaj bo jak tobie zaczeli dłubać w silniku to Też sie zaczęło sypać
Jak jest dobrze to nie ma co dłubać bo może być gorzej, a jak coś robić to kompletem bo jak nie to zrobi się jedno i poleci drugie
Silnik: PAROWY Pomógł: 10 razy Wiek: 49 Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 733 Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-24, 09:30
nie zawsze po kapitalce osiagniesz serie mozesz nawet miec slabszy chyba ze z pierscieniami zostana wymienione tloki i szlif tulei sie zrobi bo same pierscionki nic nie daja moze byc nawet gorzej zalezy jak sie tuleja wyrobi
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-24, 10:42
silverek napisał/a:
zalezy jak sie tuleja wyrobi
Z tego co widziałem to tuleje jest ciężko ruszyć....no chyba że się non-stop ciągnie obroty do czerwoności....przy regularnych zmianach oleju i normalnej eksploatacji tuleje dłuuuuugo wytrzymają.
Znałem takie przypadki gdzie silnik zachowywał się jak padlina...i o dziwo po rozebraniu tylko pierścienie były wytarte, reszta ok.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum