Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Głowica z 1.8 (abs-90km) do 1.8 AAM
Autor Wiadomość
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-19, 23:06   Głowica z 1.8 (abs-90km) do 1.8 AAM

Mam takie pytanko...Jakby wyglądała przekładka samej głowicy z wresji 90-konnej do 1.8 75 KM ?
Podeszłobymi coś takiego bez większych przeróbek ? czy trzeba coś więcej kombinować ? Jak później z ustawieniem rozrządu ? I przedewszystkim czym różnią sie te dwa silniki skoro mają 15 koników różnicy ?

Prosiłbym o jakieś podpowiedzi :)
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-19, 23:09   

głowice są takie same ... dobre pytanie czym one się różnią :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
brave 
Zapalony Ventkarz
170 kucyków



Silnik: 2,5 V6 x25xe
Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 28 Sie 2009
Posty: 258
Skąd: Lublin i okolice
Wysłany: 2009-10-20, 20:17   

silniki te rożnią sie stopniem sprężania i chyba tylko tyle
_________________
Tutaj chodzi o pasje tutaj chodzi o siłę tutaj chodzi o moc...:)
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-20, 23:00   

Jak dla mnie są dwa rozwiązania problemu czym się różnią:
1. mniejszy zawór ssący = mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja
2. inny wałek rozrządu - inne krzywki: te same zawory z tym że otwierają się mniej lub na krócej = ta sama sytuacja, mniej powietrza w cylindrze = mniejsza kompresja

Jak dla mnie lepiej założyć głowice od 2.0 115KM. Większa komora spalania, na blok pasuje bo jest ten sam, z tym że wałek rozrządu również musi być od 2.0. A znaki na rozrządzie ustawić te same i nie odpalać silnika tylko obrócić wał kluczem i zobaczyć czy się nic nie blokuje, tzn. czy zawory nie spotykają się z tłokami.

Dodam jeszcze że stopień sprężania w moim 2.0 115KM wynosi teraz koło 17 barów i nic się nie dzieje. Koleś w auto szlifie powiedział że przywożą mu takie głowice do planowania i mają później po 22 barów kompresji i wszystko hula jak świeżynka :faja:
_________________
Grupa Mazowiecka
Ostatnio zmieniony przez lukasz_lwo 2009-10-20, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-21, 06:54   

lukasz_lwo napisał/a:
22 barów kompresji i wszystko hula jak świeżynka

dobry moment muszą mieć te silniki :D jak Twój z 17 barami ma powyżej normy.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-21, 07:55   

lukasz_lwo a jak ty mierzyłeś to cisnienie ze masz 17 barów.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-21, 08:06   

pewnie manometrem :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
piotrek/wawa 
Ventofan
glizda


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lip 2009
Posty: 150
Skąd: janowek/tarczyn/wawa
Wysłany: 2009-10-21, 13:49   

Lwomati napisał/a:
pewnie manometrem :P


skad wiesz moze na oko :P
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-21, 19:16   

Tak jak mówi Lwomati manometrem, podobnym do mierzenia ciśnienia oleju tylko wkręcasz go zamiast świec, wcześniej odpinając wtryski żeby nie waliło paliwem i cewke żeby iskry nie skakały ci po silniku :faja: Dajesz opór gaz i kręcisz rozrusznikiem poprzez przekręcanie kluczyka w stacyjce :diabełek:
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
pablo170 
Zapalony Ventkarz
vento 96


Silnik: z pralki
Pomógł: 9 razy
Wiek: 40
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 421
Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2009-10-21, 20:55   

lukasz_lwo napisał/a:

Jak dla mnie lepiej założyć głowice od 2.0 115KM.


Ja miałem taki patent ale cała głowica wraz z kolektorami i wtryskiem od 2.0
nawet mam teraz całego digi do sprzedania bo mam już pełnowartościowe 2.0 :)

Ale Co do modów to jak i głowica z abs, adz czy też 2E warto zaopatrzyć ją w sterownik od danego silnika( dla lepszego efektu) Dwa ustawienie na tzw znaki fabryczne (niema możliwości by coś się spotkało tj tłoki z zaworami)
_________________
Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT

http://www.youtube.com/us...u/6/qNn-f5l4Emw
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-21, 22:53   

ja mierzyłem cisnienie to miał 11 atm wiec nie mozliwe zeby pablo u ciebie było 17
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-21, 22:56   

chciałem sprostowac nie pablo tylko chodziło mi o łukasza
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-22, 03:17   

ventylek86 napisał/a:
nie mozliwe zeby u ciebie było 17

powiedz dlaczego jest to niemożliwe ??
U siebie mam 14 bar, a seria to jakieś 12-13 powinno być, czyli masz za mało.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2009-10-22, 08:43   

ja mam tak jak w ksiązce. Ale gdzie 17 atm no nie ma bata. Musze to zobaczyc bo nie uwierze. Musiałby miec mega spasowany silnik na ciasno ale to tez nie mozliwe
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-22, 10:00   

jak robisz 5 razy planowanie głowicy to tak jest :P
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-22, 11:31   

Zapewniam Cię że możliwe. Jeśli chciałbyś to zobaczyć to jak uruchomie samochód bo aktualnie czeka na parę gratów to zapraszam
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-22, 11:53   

A ja sie zastanawiam czy tak wysokie ciśnienie jest dobre ?? :mysli: nie będzie to w niczym szkodzić ?? :mysli:
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-22, 11:54   

z tego co widzę na przykładzie lukasza_lwo wysokie ciśnienie podnosi moment obrotowy.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-22, 21:19   

Wiadomo że będą krótsze przebiegi między wymianą uszczelki pod głowicą a i pierścienie dostają po dupie. W ciągu dwóch miesięcy 2 razy ściągałem głowice - z dwóch różnych przyczyn nie związanych z głowicą. Więc dla mnie to nie problem jeśli jest takie ciśnienie, jak trzeba coś zrobić to robię, czy ściągnąć głowicę, wymienić pierścienie czy panewki. Mam do tego warunki i umiejętności, a w razie czego drugi silnik można kupić w granicach 600 - 1000zł.
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-22, 21:34   

A wracając do tematu: różnica w kompresji może występować z powodu innych tłoków a głowica może być identyczna. Widocznie w tym 75KM tłoki mogą mieć jakieś wcięcia, wgłębienia przez co jest większa komora spalania. Może być tak również że średnica dolotu jest inna albo jakaś zwężka na dolocie przez co w tym samym czasie gdy zawór jest otwarty i po prostu mnie powietrza dolatuje do cylindrów
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
BenyVw 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8 aam
Wiek: 37
Dołączył: 29 Lip 2009
Posty: 287
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-23, 14:43   

Lukasz dobrze napisałeś , warunki, i umiejętności..... ale co 2 miechy robic coś z motorem u mechesa to troche nie opłacalne :/:/
_________________
Grupa Małopolska
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=4978
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 15:05   

2.0 tak mają :diabełek:
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-23, 17:22   

Nie gadaj bo jak tobie zaczeli dłubać w silniku to Też sie zaczęło sypać :faja:
Jak jest dobrze to nie ma co dłubać bo może być gorzej, a jak coś robić to kompletem bo jak nie to zrobi się jedno i poleci drugie :diabełek:
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-10-23, 19:24   

racja, racja :poklon:

Tylko, że u mnie nikt nie ściągał głowicy nigdy ;) bonie było takiej potrzeby.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-10-23, 20:24   

lukasz_lwo napisał/a:
Widocznie w tym 75KM tłoki mogą mieć jakieś wcięcia, wgłębienia przez co jest większa komora spalania.


Z tego co wiem to inaczej wyprofilowane są dna tłoków, zresztą przerabiane to było już na forum ;)
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-23, 20:33   

a mi sie wydaje ze aam od abs rozni sie tylko walkiem rozrzadu inny skok zaworu jest
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-10-23, 20:48   

Cytat:
Silnik ABS ma większy stopień sprężania bo ma płaskie denka tłoków a silnik AAM ma mniejszy bo denka tłoków są wybrane i jest większa komora spalania


Oprócz tego wałek i komputer ;) W tym temacie jest mała dyskusja na ten temat ;)
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
Ostatnio zmieniony przez Bartek 2009-10-23, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vezet22 
Vento to ja!
projekt vento


Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 2595
Skąd: Lębork
Wysłany: 2009-10-23, 22:49   

Lwomati napisał/a:
2.0 tak mają

nieprawda :strzela:
niema to jak vr6 po kapitalce nieosiągająca seri :P
_________________
nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
 
 
lukasz_lwo 
Ventofan
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: 2.0 115KM
Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 195
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-10-23, 22:55   

Ale Lwomati nie robił kapitalki tylko sam rozrząd co mu dało ok 30KM. Myslę że po kapitalce spokojnie miał by serię :faja:
_________________
Grupa Mazowiecka
 
 
silverek 
Ventomaniak


Silnik: PAROWY
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 733
Skąd: POLSKA
Wysłany: 2009-10-24, 09:30   

nie zawsze po kapitalce osiagniesz serie mozesz nawet miec slabszy chyba ze z pierscieniami zostana wymienione tloki i szlif tulei sie zrobi bo same pierscionki nic nie daja moze byc nawet gorzej zalezy jak sie tuleja wyrobi
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2009-10-24, 10:42   

silverek napisał/a:
zalezy jak sie tuleja wyrobi

Z tego co widziałem to tuleje jest ciężko ruszyć....no chyba że się non-stop ciągnie obroty do czerwoności....przy regularnych zmianach oleju i normalnej eksploatacji tuleje dłuuuuugo wytrzymają.

Znałem takie przypadki gdzie silnik zachowywał się jak padlina...i o dziwo po rozebraniu tylko pierścienie były wytarte, reszta ok. ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9