Witam mam mały problem od jakiegoś czasu zaczęło coś się dziać z moją skrzynia a mianowicie zaczęło coś terkotać, przestaje jak dodaje gazu a jak puszczam zaczyna znowu,trochę jest ciszej jak jadę na luzie powraca jak wrzucam bieg i puszczam nogę z gazu co to może być czekam może ktoś to już przerabiał. [/fade]
Jak masz gdzie to sprawdz oznacznie skrzyni. Wtedy wpisz je na google i wyskoczą główne usterki. A powiedz jak sie zachowuje skrzynia jak jedziesz na wstecznym. Jeżeli też coś słychać może być to mechaniżm róznicowy
nie wiem nie sprawdzałem jeszcze na wstecznym,a olej jest ok tyle co powinno być przeguby sprawdzone na skręcie w lewo i prawo nic nie puka nie stuka,jutro sprawdze oznaczenia i się odezwe.
oznaczenie skrzyni będziesz miał na wlepie w bagażniku. To jest wlepka z kodami lakieru i wyposażenia samochodu.
Odnośnie trajkotania to może być tak jak ventylek86 pisze mechaniz różnicowy.
MOże ci każdej chwili paść. Mi się to stało przy wyprzedzaniu. miałem 50km/h redukcja do dwójki gaz w podłogę i za mno kupa dymu. Z początku myślałem ze to poszedł mi simering na wale, więc szybko zgasiłem a jak zajzałem pod spód widziałem całe auto w oleju. Po zdjeciu skrzyni okazało się ze mam 6 diur i skrynia do wyrzucenia. A teraz mam od 1.6 16V i jest lepiej niż na starej
Pierszy drugi i trzeci bieg taki jak w ori ale czwarty to już rakieta. Ma dużo lepsze przyśpieszenie no i na piątce ma lżej. Tylko ze krótka bo narazie doszedłem do 200 km/h przy 5700 obr/min
Witam dacie wiare przestało terkotać nie wiem co się stało to jakiś cud zobaczymy jak długo narazie jest ok i nic nie będę robił dzięki za porady i pozdrawiam.
Wam mam problem ze skrzynią w mojej ventce coś mi rechocze ale tylko przy cofaniu chciałbym sprawdzić stan oleju le gdzie są korki spustu i od dolewania czy ktoś pomoże????
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-30, 17:51
grzegorz, jeśli skręcisz koła w lewo to przy lewym kole jest korek przelewowy do pomiaru (na imbus)...odkrecasz go powoli (ale nie do końca) i jeśli coś z niego wycieknie znaczy że poziom jest ok
Silnik: 2GT ADY LPG Pomógł: 8 razy Wiek: 48 Dołączył: 27 Lis 2009 Posty: 474 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-01-31, 11:07
Pany a jak dolać olej do skrzyni i jaki. Vento 2.0 GT. Coś mi się ostatnio zrobiło mokro wokół skrzyni. Na razie stoję bo padł czujnik Halla ale jutro będą części i trzeba zrobić skrzynie.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-31, 11:16
D_M_C_, producent zaleca 75W90...ale co masz w skrzyni-tego nie wiem.
D_M_C_ napisał/a:
Pany a jak dolać olej do skrzyni i jaki. Vento 2.0 GT.
Zobacz najpierw czy z korka przelewowego coś w ogóle wycieka. Z tego co zauważyłem to zdaje się że samochód powinien być trochę przechylony na prawą stronę w trakcie nalewania, aby tego oleju wlać więcej-tak aby piąty bieg miał dobre smarowanie. Oraz po to aby potem w trakcie sprawdzania oleju w skrzyni coś z tego korka wyciekło. (przynajmniej tak mi się wydaje)
grzegorz, działałeś juz coś w tej sprawie?? u mnie jest podobny problem tylko przy cofaniu cos klekocze po stronie kierowcy wydaje mi sie że to przegłub ale przy jeździe na innych biegach wszystko jest ok.
u mnie jest podobny problem tylko przy cofaniu cos klekocze po stronie kierowcy wydaje mi sie że to przegłub ale przy jeździe na innych biegach wszystko jest ok.
u mnie było podobnie przy cofaniu coś cykało po stronie pasażera na innych biegach było oki ale zrobiłem tak na cykaniu na wstecznym około 5 tyś km potem już zaczął się odzywać i w jeździe do przodu aż w końcu padł po wymianie już nic nie cyka
pany . glowny problem w ventkach ( szczegolnie w wersjach 2.0 i gt ) to fabrycznie za slabe skrzynie biegow .efekt , to strzelajace dyfery .
jednak jesli jestescie pewni , ze to dyf sie wali , to lepiej dac sobie czasu , wymienic dyfer i po klopocie .
z regoly biegi wszystkie sa git , a jak dyfer strzela , to bankowo dochodzi przy renowacji jeszcze spawanie obodowy itp.
jest jeszcze jeden objaw terkotania .
jesli terkotanie podobne jest do delikatnego zachodzenia na siebie zembow kola atakujacego i drugiego , to objaw ten wskazuje na zniszczenie lozyska walka atakujacego .
znak , ze za pare kilometrow bedzie po zabawie .
jednak dopoki lozysko sie do konca nie rozsypie , to jeszcze mozna to za relatywnie niskie koszta naprawic .
lozysko + demontaz skrzyni + wymiana lozyska.
a...... i jeszcze jedno spostrzezenie .....jesli wymieniacie skrzynke biegow , a nie mozecie dostac od takiego samego silnika , to moze byc od innego . ja u siebie mialem na koncu w 2.0 benzynce zamontowana skrzynke od 1.9 td .
zasada jednak jest taka , ze by to chodzilo bez awaryjnie trzeba wymienic rowniez obodowe sprzegla , poniewaz maja rozne grubosci brodzenia . i to na tyle .
w razie pytan zapraszam na gg .
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-02-03, 09:37
grzegorz, tylko powoli go odkręcaj...jeśli olej jest w odpowiednim stanie to zacznie cieknąć...gorzej jak się rozpędzisz, wykręcisz śrubę do końca i część oleju wycieknie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum