miałem taki sam problem z kitem że jak miałem większe obciąrzenie z tyłu to opcierało problem rozwiązałem wkładając specjalne gumowe spirale w sprężyne ktura niepozwala na to aby sprężyna ściskała się zabardzo i jest ok
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2009-09-06, 12:01
Miałem kiedyś takie gumy....musiałem sobie radzic z tymi miękkimi sprężynami z tyłu(zielone oznaczenia)....teraz gdy mam zółte oznaczenia na spężynach jest ok.
bongkox napisał/a:
je się wkłada pod sprężyne czy pomiędzy zwoje?
tak....ucinasz wcześniej kawałek żeby to na siebie nie zachodziło...o tak:
potem podnosisz auto i wplatasz między zwoje
Kiedyś można powiedziec że byłem hardkorem i latałem z dwoma gumami na spręzynie, tak to wygląda:
Półtora roku tak latałem....nic złego sie nie stało...samochód trochę inaczej się zachowywał...inaczej chodził na dziurach...był sztywniejszy no i tył nie siadał....minus jaki zauważyłem to fakt iż gumy uszkadzają osłony na amorku i spręzyna pod nimi rdzewieje.
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-09-06, 12:02, w całości zmieniany 1 raz
Chiałbym sie doradzić bo czeka mnie niedługo wymiana kompletu amorków planuje zakupić amorki na tył Kayaba gazówki i na przód też Kayaba gazowe albo olejowe, do tego chcę opuścić troszkę auto w dół nie chcę efektu super gleby bo nie mam na to warunków ale poprawić troszkę wygląd auta i lekko je usztywnić czyli zabieg czysto estetyczny padnie tu chyba na sprężyny mts 40/35. Jak myślicie dobrze się będzie latało na takiej zawieszce? dodam że Na kit się raczej nie decyduje.
kolego za takie cos tez trzeba troche papy wywalic wiec stawiałbym na gwincik sa naprawde tanie do vento wiec nie opłaca sie kapinowac ze sprezynami:) takie jest moje zdanie gwint mozna zawsze ustawic jak sie tylko chce;)
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-21, 08:24
Mati_89 napisał/a:
Kayaba gazówki
Mam gazówki na przodzie i tyle...także KYB. Jestem zdania że aby poruszać się sprawnie autem nie trzeba gleby. Wile osób piszę że ma z miękkie zawiasy, ze auto pływa itp. Śmiem twierdzić że prawie wszystkie przypadki to wina kiepskich amortyzatorów lub po prostu te amortyzatory są za miękkie-ale tak czy siak to wszystko idzie na konto winy seryjnego zawiasu w vento.
Na gazówce na pewno nie będzie to, to co przy gwincie itp, ale uważam gazowe amortyzatory za świetny kompromis między komfortem na Polskich drogach a bezpiecznym i sprawnym poruszaniem się.
Ciągle śmigam na seryjnym zawiasie ale wcześniej miałem amorki olejowe które już wiele przeszły i były zmęczone życiem i fakt...w tedy samochód był miękki, niestabilny w zakrętach, pływał....ale inne amortyzatory (także seryjne) załatwiły sprawę w zadowalający mnie sposób. Czyli mam nieobniżane zawieszenia a poza tym świetną trakcję, ale wiadomo...jest wiele osób i każda z tych osób ma różne priorytety
Jak masz gwint będziesz musiał omijać niektóre drogi, ale ile ludzi jest tyle będzie opinii na temat zawieszki. Jedni wolą serie, drudzy kita, a trzeci gwint. Nigdy nie będzie kompromisu między obniżeniem auta a komfortem jazdy.
ale i tak bym chya gwinta zapodal zawsze moze ci sie odwidziec i bedziesz chcial ciut nizej lub wyzej i za to nie placisz a tak bedziesz musial fedry-sprezyny zmienic jak ci sie nie bedzie podobalo a to juz koszt
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-21, 12:38
Arcaj, dobrze mówisz....każdy wie czego oczekuje od samochodu itp
Zgadzam się takze ze zdaniem Piotra-gwint to najlepsze rozwiązanie (chodzi o regulację), poza tym gdy się dobrze przyjrzymy cenom to dojdziemy do wniosku że gwint wcale nie jest drogi...komplet dobrych amortyzatorów i nowych to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint. A wiadomo jak to jest z tymi sprężynami...nigdy na 100% nie przewidzisz ile obniżą....a poza tym taki komplecik -40/-40 trochę dziwnie wygląda gdyż tył jest strasznie nisko lub przód strasznie wysoko (zależy jak kto woli)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-01-21, 12:38, w całości zmieniany 1 raz
komplet dobrych amortyzatorów i nowych to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint.
dokładnie. Moim zdaniem bardziej się opłaca gwint bo masz regulacje przód i tył a w niektórych kitach masz regulacje ale tylko samego tyłu. Dlatego jak ktoś chce kupować zawieche to proponuje gwint. Będzie chciał nisko obniży sobie, będzie chciał wysoko podniesie sobie autko w 2 godzinki.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-01-21, 12:56
Paweł J. napisał/a:
komplet dobrych amortyzatorów i nowych to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint
Sorki...zgubiłem słowo sprężyn
powinno być:
komplet dobrych amortyzatorów i nowych sprężyn to wydatek ok 800-1000zł czyli tyle co gwint
Arcaj napisał/a:
masz regulacje ale tylko samego tyłu
Tak, ale ta regulacja często nie wystarcza....żeby pakiet -40/-40 wyglądał ok, trzeba czasami na przód zapodać -60 i jest równo i tu przykładem jest chyba Levis o ile dobrze pamiętam i pewne czerwone auto z vento-fans.
Ja jak zakladalem -40/-40 to tyl musialem podniesc na dystansie 2cm zeby to dobrze wygladalo ale nie jest to jakies skomplikowane i w latwy sposob mozna sobie ustawic jak sie chce.
Jedyny minus to to ze nie da sie przodu ustawic i jak wyjdzie tak ma byc. Choc mi akurat odpowiada jego wysokosc teraz:)
Arcaj, miałem te sprężyny fioletowe z amorami koni i faktycznie było dosyć miękko także jakiś tam komfort zostaje.
Jeśli chodzi o gwint np. mtsa to dla mnie też jest dosyć miękki żeby nie powiedzieć za miękki i fakt można wysoko podnieść auto ale z obniżeniem np przodu już jest ubogo
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
w sumie nigdy nie mierzyłem ile , ale bardziej się już nie da bo 2-3 mm gwintu tylko zostało no i fakt że pod koniec roku już nie dało się bardzo tak jeździć ale np na jakieś zloty przydało by się jeszcze ze 2 cm
_________________ "Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum