W samochodach, których używa się na co dzień, zastosowanie BOV’a wydłuża życie turbosprężarki, podnosi efektywność silnika, pozwala lepiej wykorzystać jego potencjał. Dzięki zamianie DV na BOV, eliminujemy tzw. cichego zabójcę turbosprężarki. Należy pamiętać, że zawory DV znacznie szybciej ulegają zmęczeniu materiałowemu, niż ma to miejsce w przypadku BOV’ów. Po zastosowaniu zaworu upustowego, samochód żywiej reaguje na pedał gazu po zmianie biegu. DV zamykając układ, powoduje, że przez cały czas krąży w obiegu podgrzane powietrze, które za każdym razem jest dodatkowo podgrzewane poprzez turbinę. W samochodach wyposażonych w chłodnicę powietrza, część tej temperatury daje się zredukować, w skutek czego powietrze wpadające do kolektora ssącego, jest gęściejsze (bogatsze w tlen), niż to, które opuszcza turbinę. Ale mimo chłodnicy powietrza, praw fizyki nie da się zmienić, i raz podgrzane powietrze, za drugim razem staje się jeszcze cieplejsze. Dlatego po zastosowaniu BOV’a, gdy nadmiar powietrza, zamiast trafiać z powrotem przed turbinę zostaje wypuszczony do atmosfery, w układzie znajduje się chłodniejsze powietrze, a co za tym idzie, gęściejsze, bogatsze w tlen, które spala się efektywniej, czemu może służyć wzrost parametrów silnika.
Zastosowanie zaworów upustowych w samochodach przeznaczonych do sportu, umożliwia efektywniejsze wykorzystanie parametrów przy częstej pracy w maksymalnym punkcie obciążenia silnika. Samochody te są z reguły wyposażone w bardzo wysilone jednostki napędowe, z wysokowydajnymi turbosprężarkami, których zakres pracy przekracza 1,5 Bar, a sięga 2,5 Bar, a nawet 3 Bar. Przy takich silnikach, wyjątkowo ważną rzeczą, jest szczelność układu dolotowego, tak by nie było w nim spadku ciśnienia, i aby przez cały czas była do wykorzystania pełna moc silnika. Oczywiście przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa dla silnika i osprzętu przed przeładowaniem, czyli nadmiernym wzrostem ciśnienia w układzie dolotowym.
Pomimo, że efekt akustyczny, jaki wydaje zawór upustowy, jest efektem ubocznym jego pracy, to jest również jego najbardziej charakterystyczną rzeczą, który każdy jest w stanie rozpoznać, i dla każdego miłośnika samochodów, bardzo przyjemną.
Z przepustnicy do intercoolera przedostaje się sprężone powietrze,z intercoolera dostaje się pod silnym ciśnieniem do-Turbo,a z turbo do komory silnika,dzięki temu uzyskujemy większą moc naszego samochodu Zasada-dodając gazu w samochodach z turbo,nie ważne czy w "DiSlu" czy w "Benzynie" zasada jest ta sama-sprężone powietrze trafia do turbo i do komory spalania. Podczas jazdy dodajemy gazu np.-wyprzedzając inny samochód,po wyprzedzaniu zdejmujemy nogę z gazu,a więc zamykamy przepustnicę,a w kanale dolotowym pozostaje nam nadmiar gazów,zgromadzonych przez turbo- ,i tu zaczyna działać nasz Blow Off. Silnie skompresowane ciśnienie które jeszcze przez chwilę doładowywuje rozpędzone turbo-zaczyna podnośić tłoczek go góry,a z Blow Off wydostaje się upragniony syyk, i ginie nasza nieprzyjazna turbo dziura która skraca życie
_________________ Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-03-09, 22:51
kurcze powiem szczerzem (może się myle) ale po co do blowa elektryka??
W punto gt zakładałem zawór na rure i po wszystkim syczał miodzio. Żadnej elektryki itp. W TD działa to inaczej czy jak
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-03-10, 12:12
ale czy w TD czy w benzynce na T blowem nie steruje pewał gazu tylko Ciśnienie w obwodzie. A elektryke może podpinali pod wskaźnik doładowania itp duperele, ale na 100% nie pod zawór. Na całym allegro nie ma zaworow z wbudowaną elektroniką.
Zresztą dobry i miły dla ucha zawór to wydatek 600-800zł wtedy gwizd robi wrazenie. Tańsze syczą jak zawory ciśnienia w starach. tyle odemnie temat osobiscie przerabiałem na kilku zaworach.
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
dużo hajsu by wyszło bo do tego trzeba jeszcze cooler dołożyć który by chłodził powietrze do turbo no i samo turbo. Myślę że 1,5-2 tyś
czyli tak jezeli by było do 2 tys to bym sie skusił chodzi mi o to by z tego silniczka wyciągnąć 200 KM mozna i wiecej ale nie chce go obciążac zbytnio dało by sie tak?
Marcin_ko7 znam tego opelka widzę go dosyć często wpada pod Most milenijny do Degeneracji a tam każdy ma BOV-a. Jak go nie zastane pod mostem to wpadnę do DSR
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: z pralki Pomógł: 9 razy Wiek: 40 Dołączył: 04 Wrz 2007 Posty: 421 Skąd: katowice / brzeszcze
Wysłany: 2010-03-10, 23:05
sajmonmuwi, do Abf turbo?? po co zmień mape i wałki i już masz 174KM Chodzą po allegro orginalne wałki do tego silnika jakie miały wychodzić pierwotnie. Ale vw zmniejszył moc ABF tylko dlatego, żeby z vr obciachu nie było. Więc lepiej kup wałeczki, zmień mapke i juz robisz vr i inne cuda.
_________________ Tuning zabawą, moc podstawą. Budowa SWAP'ów VW i FIAT
sajmonmuwi, do Abf turbo?? po co zmień mape i wałki i już masz 174KM Chodzą po allegro orginalne wałki do tego silnika jakie miały wychodzić pierwotnie. Ale vw zmniejszył moc ABF tylko dlatego, żeby z vr obciachu nie było. Więc lepiej kup wałeczki, zmień mapke i juz robisz vr i inne cuda.
ciekawe to co mówisz z wałeczkami sobie poradzę ale mapka? może jestem mało domyślny albo nie słyszałem tego określenia wiec prosiłbym o objaśnienie bo zielony troszkę jestem w tych prawach
a i dzięki za pomysł może mi to taniej wyjdzie i na lepsze
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum