Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Obrotomierz
Autor Wiadomość
astaroth 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 458
Skąd: Gdów
Wysłany: 2010-03-08, 21:54   Obrotomierz

Panowie, jest mały problem, a właściwie dwa, otóż jak odpalam zimny silnik to wskazówka zachowuje się tak jak na filmiku, a na dodatek pasek piszczy :/ Chwile, ale jak pojeżdze to już nie piszczy, dodam że jak były te mrozy po 30C to nic takiego sie nie działo.

http://w986.wrzuta.pl/film/0qrhOz03fdL/mov00234

Zobaczcie filmik i napiszcie czy macie jakieś pomysły dlaczego tak sie dzieje. Silnik to 1.9TD AAZ 92r.
Ostatnio zmieniony przez astaroth 2010-03-08, 21:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-03-08, 22:01   

bedziesz miał coś z silniczkiem od obrotomierza. Albo zimny lut jest i dlatego tak robi.
A podmien licznik i zobacz czy to samo bedzie
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-03-08, 23:22   

obrotek ma sygnały od alternatora, jak pasek się ślizga to altek nie kręci się z właciwą szybkością co przekłada się na wskazania obrotomierza. Naciąg pasek wymien jak jest stary i powinno być po kłopocie.
_________________

 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-03-09, 09:54   

pablomed napisał/a:
obrotek ma sygnały od alternatora, jak pasek się ślizga to altek nie kręci się z właciwą szybkością co przekłada się na wskazania obrotomierza. Naciąg pasek wymien jak jest stary i powinno być po kłopocie.


dpkladnie cala prawda i tylko prawda :faja:
_________________

 
 
astaroth 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.9TD
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 458
Skąd: Gdów
Wysłany: 2010-03-09, 16:24   

Jak naciągnąć bądź wymienić pasek ? Jakiś tutorial jest ? :>
 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2010-03-09, 16:54   

Koledze Mańkowi też padł obrotek i trzeba było wymienic licznik i po kłopocie. Wiec ja obstawiam że to nie jest wina altka.
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2010-03-09, 17:57   

astaroth napisał/a:
Jak naciągnąć bądź wymienić pasek ? Jakiś tutorial jest ? :>


a jaki masz naciag na altku na rolce czy na sprezynce ?? a zeby wymienic musisz poluznic pompe od wspomagania altek i wymienic pasek pare minut roboty ;)
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2010-03-09, 17:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2010-03-16, 12:52   

astaroth, mam to samo i to na pewno nie problem z obrotomierzem :) ja wymieniam w czwartek tyle że to mój kolejny pasek w ciągu 2 miesięcy bo jakiś baran wcisnął mi dziadostwo i się rozciągnął że nie ma już nawet na czym go podciągnąć :mur:
jak chce wkręcić po zapaleniu delikatnie silnik to obroty spadają ale jak się poczeka chwile to się stabilizuje i już ok....w miarę przynajmniej ;)

roboty niewiele ja się brałem od dołu za to więc musiałem osłonę zwalić ale jak komu wygodniej od góry też by się dało :P

no tylko pompę czasem ciężko jest poluzować ja rozpołowiłem koło od pompy(one chyba dzielone jak pamiętam) bo pasek nie chciał mi za nic w świecie zejść no a potem luzujesz 2 śruby od altka i jeśli jest na sprężynie nacisk to musisz go porządnie wcisnąć w dół no i pasek bez problemu powinien zejść no i już tylko nowy naciągnąć zostaje :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
michal__861 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: polska
Wysłany: 2010-03-16, 20:25   

witam, temat jak dla mnie ciekawy, bo u mnie panowie jest cos takiego że jak silnik osiąga 3tys obrotów to zaczynająmigac kontrolki od oleju, wody, licznik potrafi sięzamknąć a nawet wychylić poza skalę, wskazówki wariują skaczą po całym zakresie obrotów i predkości. mam to od kiedy kupiłem maszynę...silnik zwykły 1.9 td. co to takiego może być, coś z alternatorem?? dodam że łożyska w alternatorze domagają się o wieczny odpoczynek...
 
 
tomek87 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 GTD AAZ
Pomógł: 36 razy
Wiek: 37
Dołączył: 22 Kwi 2008
Posty: 1323
Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2010-03-16, 20:29   

michal__861, ja mielem tak jak mi sie szczotka urwala i czasami laczyla a czasem nie ;) wiec pewnie regulator do wymiany ;)
_________________
Moja Ventka :D http://forum.vwvento.org/...?t=2800&start=0
 
 
michal__861 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: polska
Wysłany: 2010-03-17, 18:57   

wyjmowałem szczotki i raczej nic im nie brakowało, ale dzięki za podpowiedz, wymienie regulator, bo to chyba niewielki koszt, coś około 50 zł.( do punto 140zł). jak już dobiorę czas to się tym zajmę, i dam znać czy pomogło,
 
 
FWD350 
Ventomaniak



Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Paź 2008
Posty: 840
Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-03-17, 20:57   

michal__861 napisał/a:
, i dam znać czy pomogło,
przedewszystkim bo to bedzie pomocne dla innych.
_________________

 
 
michal__861 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: polska
Wysłany: 2010-03-26, 12:59   

dzisiaj dokonałem zakupu, nowego regulatora(30zł) wymieniłem i.... bez zmian, liczniki szaleją... gdzie szukać przyczyny?? ma ktoś pomysły?
 
 
michal__861 
Kierowca eLki


Silnik: 1.9 td
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2010
Posty: 38
Skąd: polska
Wysłany: 2010-04-08, 09:38   

jednak chyba pomogło, zaraz po wymianie nic się nie zmieniło ale teraz jest ok. dziwne, ale kto by tam elektrykę pojął
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-13, 10:17   

astaroth, ja jeszcze wczoraj miałem ten sam problem, jak odpaliłem autko miałem nieco większe obroty bo około 500, pasek piszczał. Po jakichś 3-5minut pasek przestawał piszczeć a obroty robiły się normalne. Stwierdziłem że musze naciągnąć pasek bo już uszy mi nie wytrzymują. Kwestia 10-15minut roboty, 2x śruby 13, jedna na zawiasie a druga ta do regulacji. Naciągnąłem i obroty normalne już.

Mam tylko pytanie: Jakie powinny być prawidłowe obroty na ssaniu, i normalne na luzie, wolne obroty?
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
Ostatnio zmieniony przez marasbilewski 2010-04-13, 10:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arcaj 
Vento to ja!
Red Angel 90KM


Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Cze 2009
Posty: 2883
Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-04-13, 10:37   

na biegu jałowym powinno być 950. U mnie w tdi na zimnym silniku bierze obroty troche nad 1000
_________________
... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..

Mój VentoLot


Grupa Dolnośląska


Sprzedaje części do Vento

Ostatnio zmieniony przez Arcaj 2010-04-13, 10:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-04-13, 10:56   

ja mam 903 na jalowym ale TD powinien miec troche wiecej.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-13, 10:58   

a czy podkręcenie obrotów na lince od gazu jakoś niekorzystnie wpłynie na prace silnika, spalanie czy cokolwiek ?
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2010-04-13, 11:29   

a TD obroty minimum 950 przy niższych wartościach chodzi nierówno tzn delikatnie trzęsie silniczek...tylko ustawiając na ciepłym silniku trzeba sprawdzić potem jeszcze na zimnym bo czasem może si za niskie okazać

marasbilewski, przy lince to prędzej wyregulujesz max obroty silnika :)
książki kolega nie ma od ventki tam wsio opisane? :)
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
marasbilewski 
Niedzielny kierowca



Silnik: 1.9 TD
Wiek: 37
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 96
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-04-13, 11:32   

No książke musze poszukac na necie zaraz albo na forum :P , a jeżeli przy lince jest źle, to w takim razie będę musiał podjechać gdzieś na regulacje bo sam myśle że nie ogarne.
_________________
Pozdrawiam i całuję :*
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 9