Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
jaki termostat
Autor Wiadomość
kos 
Autostopowicz


Silnik: tdi
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-19, 18:47   jaki termostat

witam
co myslicie o termostacie wahlera, da rade czy lepiej kupic oryginal?
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-04-19, 18:51   

wahlera termostat jest przez wielu uwazany za najlepszy zamiennik ;)
ja mam zwykly calorstat i daje rade
http://www.fotosik.pl/sho...010593162792781
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-04-19, 18:52   

kos napisał/a:
co myslicie o termostacie wahlera

To chyba najlepszy, albo jeden z lepszych zamienników na rynku. Latam na min jakieś 2,5 roku.

Jak Cię stać na oryginał to go bierz, chodź ja już powoli tracę wiarę w niektóre oryginały.

Myślę że Wahler bardzo nie odbiega jakością od oryginału.

czarnysauber napisał/a:
ja mam zwykly calorstat i daje rade

CZarny...to Vernet ;)
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2010-04-19, 18:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kos 
Autostopowicz


Silnik: tdi
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-19, 18:54   

a moze w ogole powiedzcie czy to bedzie termostat...chodzi o to ze jak auto (1.9tdi) stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-04-19, 19:00   

Raczej termostat...chodź to nie jest na 100% pewne.

Zobacz górny przewód....powinien parzyć przy sprawnym termostacie....czyli....jeśli wskaźnik będzie pokazywał 70stopni i obczaisz ten przewód a potem przy 90 stopniach będzie wyczuwalnie cieplejszy to termostat....jeśli różnicy nie będzie to pewnie wina czujnika.
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-04-19, 19:00   

a jak stoisz przy zapalonym silniku to łapie temp. i jak jedziesz spokojnie to spada ?? to wtedy jest pewny termostat chociaz nie wiem jak to sie zachowa przy takie temp. zewnetrznej

Paweł J. napisał/a:
CZarny...to Vernet ;)


a ja głupi zawsze go zle nazywałem :głupek2: :głupek2: :głupek2: :głupek2:
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Ostatnio zmieniony przez czarnysauber 2010-04-19, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kos 
Autostopowicz


Silnik: tdi
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-19, 19:02   

dokladnie jak stoi na biegu jalowym temp dochodzi do 90 stopni a w czasie jazdy spada do 70...cieply nawiew dziala normalnie
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2010-04-19, 19:04   

Ja mam Verneta juz prawie 1,5 roku i jest ok.

kos napisał/a:
stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni

Zmieniaj.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-04-19, 19:05   

to termostat jeszcze jak mu dasz nawiew na gorace powietrze na maxa to powinna troche bardziej spasc temp. ;)
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
kos 
Autostopowicz


Silnik: tdi
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-19, 19:07   

a ile mniej wiecej powinie kosztowac zamiennik...ja za wahlera dalem 30 zl niby pisze ze zrobiony w niemczech, ale sie zastanawiam czy moze to jest jakis zamiennik zamiennika
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2010-04-19, 19:19   

kos napisał/a:
ja za wahlera dalem 30 zl

Normalna cena....jak już masz Wahlera to tylko zakładaj i zdaj relację czy coś się zmieniło.
 
 
kos 
Autostopowicz


Silnik: tdi
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-19, 19:21   

jutro rano jestem umowiony, bo sam moglbym nie ogarnac, jak wymienie to dam znac czy cos sie zmienilo...dzieki za pomoc
pozdrawim goraco
 
 
kos 
Autostopowicz


Silnik: tdi
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 16
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-04-20, 23:14   

zamykajac temat ...wymiana termostatu przyniosla oczekiwany efekt...
dzieki za pomoc
 
 
czarnysauber 
Vento to ja!


Silnik: 1,8
Pomógł: 61 razy
Wiek: 43
Dołączył: 06 Mar 2009
Posty: 3720
Skąd: LZA
Wysłany: 2010-04-20, 23:23   

kos napisał/a:
wymiana termostatu przyniosla oczekiwany efekt...

no to super :oklaski: :oklaski: :oklaski:
_________________
Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-12-12, 18:15   

Panowie odgrzebie temat bo mam pytanie jaki numer ma oryginalny termostat do 1,8 AAM i co to za producent ?? może ktoś wie jaka jest cena w ASO ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2011-12-12, 18:28   

nr części 044 121 113 oznaczenie 87C-102C

te same są w silnikach: 1Y, AAZ, 1Z, ABS, ABF, 2E
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
krzeszak 
Vento to ja!
GRUPA LUBELSKA


Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy
Wiek: 45
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 3991
Skąd: VTY
Wysłany: 2011-12-13, 16:00   

Radex, -dzięki wielkie :piwosz: a moze wiesz jak firma to robi dla vw ??
_________________
Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2011-12-13, 16:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-13, 16:46   

Radex, a znasz może numer termostatu do 1.9 TDI?tylko nie wiem jakie oznaczenie :( ale z 1996 roku jest
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-12-13, 17:55   

Przeciez napisal, ze takie samo ;)
Termostat jest taki sam do kazdego klekota.

Oryginal to pewnie Wahler. Ja mam Verneta i juz 3 zima bez problemu.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 34
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2011-12-13, 18:29   

termostat powinien otwierać się około 85 stopni?bo czytałem że były takie które się później otwierały albo wcześniej.już po prostu nie ogarniam tego wszystkiego
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-13, 18:42   

87 stopni, czyli przy tej temperaturze dolny przewód od chłodnicy powinien robić sie ciepły.
 
 
Zaba91 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 2.0 16V
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 331
Skąd: Słupsk/Bydgoszcz
Wysłany: 2011-12-13, 21:47   

słuchajcie a jeśli u mnie (silnik 1.8 ABS) czy stoi czy jedzie to mam 70* i ni ch więcej to wina termostatu? tzn czy cały czas jest otwarty?
_________________
Była Ventka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9939
Jest Jetta II
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13778
VW it's not a hobby, this is passion...
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-12-13, 22:07   

ja mam tak samo
wina termostatu
górny wąż ciepły, dolny zimny ...

Zaba91 napisał/a:
tzn czy cały czas jest otwarty?


chyba zamkniety, auto sie nie dogrzewa i może wiecej palić
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
Ostatnio zmieniony przez zeniTh 2011-12-13, 22:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Zaba91 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 2.0 16V
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 23 Mar 2011
Posty: 331
Skąd: Słupsk/Bydgoszcz
Wysłany: 2011-12-13, 22:13   

czyli najlepiej go po prostu wymienić? :P
_________________
Była Ventka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9939
Jest Jetta II
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13778
VW it's not a hobby, this is passion...
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-12-13, 22:14   

innego wyjścia nie masz ;)
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2011-12-13, 22:40   

zeniTh napisał/a:
Zaba91 napisał/a:
tzn czy cały czas jest otwarty?


chyba zamkniety, auto sie nie dogrzewa i może wiecej palić

otwarty ;) Caly czas jest duzy obieg i sie nie dogrzewa.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-13, 22:55   

Skoro dolny wąż jest zimny tzn że jest ok.....gdyby wskazówka pokazywała np 70 albo 80 stopni a dolny wąż byłby ciepły to wina termostatu, czyli przepuszcza na duzy obieg lub otwiera się za wczesnie. Termostaty nasze, maja temperature otwarcia 87 stopmi i przy tej temperaturze powinny sie otwierac czyli dolny przewód powinien robić sie ciepłya co za tym idzie zaczyna pracowac cały układ chłodzenia wraz z chłodnicą. Mały obiej jest tylko na nagrzewnicę, najczęściej wadliwe termostaty sie niedomykaja i od startu silnik chłodzi płyn z całego układu, więc i z chłodnicy, stad powolne nagrzewanie silnika do 70-80 stopni....późne wyłączenie ssania a co za tym idzie duże spalanie. To dlatego z wadliwym termostatem, temperatury spadaja na trasie.....po prostu nie mozna odłączyc chłodnicy i płyn jest za mocno studzony. Z dobrym termostatem, gdy temperatura płyny spadnie poniżej 87 stopmi zaczyna działac tylko mały obieg i tak na okragło w zależności od temperatury otoczenia i style jazdy.
 
 
zeniTh 
Ventka to mój dom!



Silnik: 2.8 V6
Pomógł: 25 razy
Wiek: 34
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 2171
Skąd: RSR
Wysłany: 2011-12-14, 08:51   

Cytat:
otwarty Caly czas jest duzy obieg i sie nie dogrzewa.


sory mój błąd
_________________
Spełniaj marzenia, bo życie jest krótkie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 9