Byłem dzisiaj u mechanika zostawiłem trochę kasy, ale już trzeba było. A co zostało zrobione:
- wymiana amortyzatorów (olejowe KYB) + osłony i odboje
- wymiana bendixa i przeczyszczenie rozrusznika
- wymiana oleju (Mobil S2000 10W40 Diesel) + filtr oleju (Filtron)
- wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów
Aż się zdziwiłem że olejowe są tak twarde, ciekawe co by było jakbym wziął gazówki. Ale jest różnica, wcześniej jak przejeżdżałem przez próg zwalniający taki jak np koło tesco na dwójce bez gazu to było słychać uderzenie, aż tak siadał
może jakby robić przód i tył to może i warto by się było zastanowić nad dołożeniem paru stówek, ale przód mam jeszcze w dobrym stanie więc nie będę go ruszał. Z rzeczy które bym jeszcze zrobił to blacharka. ale to musi poczekać do lata. Muszę jeszcze letnie oponki kupić, poleci z 600zł.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-03-20, 12:52
Gdyby wymieniac wszytkie amorki i sprężyny to komplet Kayaby wyjdzie tyle co gwint. Czyli tak wszystko podliczyc to gwint kosztuje tyle co markowe, seryjne zawieszenie.
Muszę kupić na razie 2 oponki, chcę przede wszystkim żeby były ciche, przeglądając opony.com.pl wybrałem dwie marki któe mogłyby być a mianowicie Firestone TZ300 za 145zł za sztukę lub Barum Bravuris 2 za 141 zł za sztukę, myślałem o Toyo ale według komentarzy nie należą do cichych i podobno szybko się ścierają, a wy co myślicie które będą lepsze?
Może odkopię trochę napiszę co się u mnie ostatnio działo. A więc od początku. Pisałem jakiś czas temu że zaczęło trząść przy ruszaniu, jak się okazało sprzęgło padało, aż w końcu padło.
Wymieniłem kompletne sprzęgło, do tego uszczelniacz w skrzyni, drążek wyciskający i dźwignia wycisku czy coś w tym stylu. Przy okazji zrobiłem rozrząd. Pękła mi z tyłu jedna sprężyna, wymieniłem obie. Jak na razie tył mam z głowy.
Coś z przodu zaczęło stukać na dołkach, wydaje mi się że to poduszki amortyzatorów, już kupiłem i czekam na wymianę. No to by chyba było na tyle
tak jak vwkrzysio pisze zmieniłem zamek bo stary nie wyłączał mi lampki w bagażniku, mam problem jeszcze z otwieraniem z pilota bagażnika bo coś się taka plastikowa podkładka z wycięciem nie obraca tak jak powinna i jak jest poziomo zamek to dalej zamknięte. Co robiłem? Wymieniłem poduszki amortyzatorów z przodu, bo stukały ale chyba źle złożyłem bo przy skręcaniu jak wolno jadę to słychać sprężynę, źle nałożyła się ta nie wiem jak to się nazywa, taka podkładka na górze co trzyma sprężynę. Chyba tyle. Planuje zamienić się z Zenithem na dechy ale na razie mam niedobór wolnego czasu.
Odświeżam temt:
- zmieniłem się dechami z ZeniTh'em, tutaj efekt, jak zrobię leprze fotki to wrzucę, ale to pewnie będzie dopiero po zmianie foteli i boczków.
- wymieniłem łożyska tył bo już huczało strasznie (zestaw Ruville);
- zmieniłem kapcie na letnie
w najbliższych planach blacharka.
Mam też pytanie, bo gdzieś na forum widziałem o wygłuszaniu coś, mam zamiar kupić parę mat tych bitumicznych (2 już mam) i wyciszyć troszkę wnętrze. W których miejscach ponaklejać te maty? Czy jak wykleję w komorze silnika pod tą aluminiową folią od strony kabiny to będzie ok? Tzn czy nic się nie spali, nie będzie śmierdziało?
_________________
Ostatnio zmieniony przez piotrek_inf 2011-04-01, 17:19, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum