Wymiana gum wachacza
Autor
Wiadomość
grubby_m
Kierowca eLki VW AUDI
Silnik: 1.9TD
Wiek: 35 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: kutno / łódzkie
Wysłany: 2010-05-30, 20:29 Wymiana gum wachacza
Witam wymieniam często ostatnio tylnie gumy wachacza
Wiem ze wazne jest położenie gumy
foto dla przypomnienia wahacza i gumy:
Na początku moj staruszek kupił jakies "tanie" ale ja nastepnym razem kupiłem febiego ktorego źle założyłem wg mnie bo moj staruszek byl mondry za 3 razem kupiłem febiego i zalozyłem wg strzałki i oznaczenia czyli tak aby guma pracowała w osi zakresu ruchu
Moze ja sie myle i na to wygląda bo po przejechaniu jakis 4-5tys są luzy i to galante.
Jak to zrobić aby bylo dobrze??
_________________
vezet22
Vento to ja! projekt vento
Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 2595 Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-30, 22:49
załóż politerany
_________________ nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
Ostatnio zmieniony przez vezet22 2010-05-30, 22:49, w całości zmieniany 1 raz
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-05-30, 22:51
vezet22 napisał/a: załóż politerany
Będzie hardcore
vezet22
Vento to ja! projekt vento
Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 2595 Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-05-30, 22:55
najlepiej żółte bo wogule nie pracują znam to z autopsji
_________________ nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
grubby_m
Kierowca eLki VW AUDI
Silnik: 1.9TD
Wiek: 35 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: kutno / łódzkie
Wysłany: 2010-05-31, 13:58
ej ale to one dobre są bo nigdy nie miałem stycznosci z tym
Moze ktos opisac jak to sie sprawuje
_________________
Hormon
Vento to ja!
Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Mar 2009 Posty: 3076 Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-05-31, 14:33
Załóż Lemforda i zapomnisz tulejkach.
_________________
grubby_m
Kierowca eLki VW AUDI
Silnik: 1.9TD
Wiek: 35 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: kutno / łódzkie
Wysłany: 2010-05-31, 19:38
znalazlem na allegro za okolo 100 plus przesyłka"
tylko jak je montowac w wachaczu??
A nie są zbyt twarde i nie przenoszą drgań?
_________________
archeolog
Ventomaniak
Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-05-31, 20:28
Ja je wymieniałem tydzień temu montuje się je na prasie i tak samo demontuje 12T wystarczy na gumie jest strzałka która ma być skierowana w stronę przegubu wahacza (zwrotnicy)
_________________ Das is das ...
grubby_m
Kierowca eLki VW AUDI
Silnik: 1.9TD
Wiek: 35 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: kutno / łódzkie
Wysłany: 2010-06-01, 20:20
a montował ktos te 'plastikowe'???
_________________
vezet22
Vento to ja! projekt vento
Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 2595 Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-06-02, 00:43
grubby_m napisał/a: a montował ktos te 'plastikowe'???
plastikowe raczej nie
ja zamontowałem u siebie politeranowe i jest super ''czyt.twardo''
_________________ nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-02, 07:40
vezet22 , powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno
grubby_m
Kierowca eLki VW AUDI
Silnik: 1.9TD
Wiek: 35 Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 30 Skąd: kutno / łódzkie
Wysłany: 2010-06-02, 19:00
Paweł J. napisał/a: vezet22 , powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno
własnie jest sztywno czyli w TD moze przenosic drgania czy cos???
_________________
vezet22
Vento to ja! projekt vento
Silnik: 2,0 GT
Pomógł: 51 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 2595 Skąd: Lębork
Wysłany: 2010-06-03, 00:44
Paweł J. napisał/a: vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno
na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze
_________________ nisko, twardo, szeroko...
http://daregarage.pl/
archeolog
Ventomaniak
Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-06-20, 15:09
Nie to że wogóle nie pracuje tylko stawia większy opór znacznie większy Bo jakby nie pracował wcale to po co amortyzatory i sprężyny
_________________ Das is das ...
grzegorz07555
Ventofan
Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 125 Skąd: żagań
Wysłany: 2010-06-20, 15:35
vezet22 napisał/a: Paweł J. napisał/a: vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno
na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze
jest mega sztywno. tak mega sztywno że popękały mi wachacze. nikomu nie polecam (kupiłem te żółte) to nie na nasze polskie drogi, stanowczo odradzam
_________________ grzegorz
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-20, 16:57
grzegorz07555 napisał/a: (kupiłem te żółte)
Jeśli mnie pamięć nie myli to Levis też chyba zółte zapodał do auta i tez były przeboje z wahaczami
grzegorz07555
Ventofan
Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 125 Skąd: żagań
Wysłany: 2010-06-21, 23:34
szkoda ze je wywaliłem, to zapodał bym fote, normalnie pękły na pół, najpierw lewy potem prawy.
_________________ grzegorz
szaman
Kierowca eLki
Silnik: AAZ+
Wiek: 38 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: NS
Wysłany: 2010-06-22, 15:06
nie ma tragedi ja u siebie w golfie mam czerwone poliuretany i nie jest zle pomimo ze twardsze ale ogolnie polecam
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-06-22, 16:23
Cytat z aukcji:
Obecnie mamy w ofercie dwie odmiany stosowanego materiału - w zależności od preferencji klientów:
* wersja NORMAL - o twardości ok 80shA (kolor czerwony), zbliżona do oryginalnej stosowanej przez producenta pojazdu, jednakże wykonanie z poliuretanu gwarantuje trwałość i przedłużoną żywotność zawieszenia,
* wersja TUNING/SPORT/EXTREME - zalecana do pojazdów tuningowanych (np. obniżanych), zawieszenie staje się dużo sztywniejsze, stosowana w zawieszeniach sportowych (twardość ok 90shA, kolor żółty).
grzegorz07555
Ventofan
Silnik: 1.9 tdi
Pomógł: 5 razy Wiek: 47 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 125 Skąd: żagań
Wysłany: 2010-06-22, 23:59
szaman, dobrze że nie masz czarnych, te do dopiero są mega twarde
_________________ grzegorz
szaman
Kierowca eLki
Silnik: AAZ+
Wiek: 38 Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 17 Skąd: NS
Wysłany: 2010-06-23, 17:29
sorka panowie zle tam napisałem chodziło mi o żółte bo czerwone są w zapasie
sysio_k
Autostopowicz sysio
Silnik: 1,9 td
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 5 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-07-02, 19:28
witam wszystkich,mam pytanie a mianowicie czy dało by rade wymienić samemu tuleje tylnej belki w ventku cz trzeba raczej udać sie z tym do mechanika?
_________________ sysio
krzeszak
Vento to ja! GRUPA LUBELSKA
Silnik: 1.8 AAM 75KM
Pomógł: 82 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Wrz 2007 Posty: 3991 Skąd: VTY
Wysłany: 2010-07-02, 19:49
sysio_k napisał/a: czy dało by rade wymienić samemu tuleje tylnej belki w ventku
dać da rade ale i tak będziesz musiał jechać na ustawienie geometrii ... łatwiej się wymienia jak sie ściągnie cala belkę
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Arcaj
Vento to ja! Red Angel 90KM
Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2883 Skąd: DWR-Wrocław
sysio_k
Autostopowicz sysio
Silnik: 1,9 td
Wiek: 44 Dołączył: 21 Kwi 2010 Posty: 5 Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2010-07-03, 04:44
no dobra z gory dzięki za info,chyba raczej udam sie z tym do mechanika koszt pewnie bedzie nie wielki a zwłaszcza że te tuleje już mam dziękować
_________________ sysio
pablomed
Pan i władca oktanów
Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2010-07-03, 19:14
Da się ale robota nie jest przyjemna ponieważ bardzo ciężko wyjąć stare tuleje, trzeba użyć metod siłowych nie zawsze dostępnych w domu. A z tą zbieżnością - nie wiem po co.
_________________
Arcaj
Vento to ja! Red Angel 90KM
Silnik: 1,9 TDI 1Z
Pomógł: 33 razy Wiek: 34 Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 2883 Skąd: DWR-Wrocław
Wysłany: 2010-07-03, 19:42
dobry młotek i przecina i już wychodzi. A jak nie może to nagrzewasz i schodzi ładnie
sysio_k napisał/a: koszt pewnie bedzie nie wielk
żebyś się nie zdziwił
w warsztacie potrwa to 2-3 godziny. A wątpię żeby ktoś za tyle czasu wziął 100 zł
_________________ ... Nie ważne czym jeździsz, ważne kim jesteś..
Mój VentoLot
Grupa Dolnośląska
Sprzedaje części do Vento
Mlody~
Ventomaniak
Silnik: 1.8 90KM
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 18 Cze 2010 Posty: 850 Skąd: Krosno
Wysłany: 2010-07-03, 22:35
Ostatnio to robiłem, tak jak powiedział Arcaj , trwało to 3 godziny, płaciłem 160 zł.
_________________ Chodzenie do kościoła świadczy o Tobie , że jesteś katolikiem ? To tak jakby spanie w garażu robiło z Ciebie mechanika...
F7R :C
archeolog
Ventomaniak
Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-07-04, 00:52
To jak z tą zbieżnością ? bo mi się wydaje że się nic nie ustawia z tyłu
_________________ Das is das ...
Paweł J.
Vento to ja!
Silnik: ...
Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-07-04, 07:32
archeolog napisał/a: To jak z tą zbieżnością ? bo mi się wydaje że się nic nie ustawia z tyłu
Chodzi o to że z tyłu nie ma żadnej zbieżności....jedynie co się tam reguluje to uszy od belki i je mozna na zle miejsce dokręcić przez co belka może być przesunięta i samochód może robić 4 ślady, ale jako-takiej zbiezności z tyłu nie ma, a kąty pochylenie tylnych kół są na stałe.
FWD350
Ventomaniak
Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 840 Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-07-05, 00:22
z tyłu masz stałe mocowania belki i tam nic nie ustawiasz to nie kija ze masz 3 drążki(masakra nierobie tego więcej) w vw nie masz z tyłu drążków do ustawiana zakrecasz na śruby i tyle.
_________________
levis521
Pan i władca oktanów
Silnik: 1.8
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 1210 Skąd: Rozprza
Wysłany: 2010-07-05, 00:32
grzegorz07555 napisał/a: vezet22 napisał/a: Paweł J. napisał/a: vezet22, powiedz mi czy dobrze mówię....
Na zwykłej gumie wahacz trochę pracuje a na poliuretanie jest na sztywno
na seryjnej gumie wahacz pracuje razem z resztą a na politeranach jest wszystko na sztywno i jest mega dobrze
jest mega sztywno. tak mega sztywno że popękały mi wachacze. nikomu nie polecam (kupiłem te żółte) to nie na nasze polskie drogi, stanowczo odradzam
Hehe,mialem to samo,tez mi wahacze popękały od tego
_________________
FWD350
Ventomaniak
Silnik: 1Z TDI
Pomógł: 17 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 840 Skąd: Wólka Okopska\Chełm
Wysłany: 2010-07-05, 00:38
levis521 , bo takie tuleje nie są do jazdy co dziennej tylko na tor jakie dzióry sa na polskich drogach a ta tuleje poliuretanowa jest wytrzymalsza od seryjnego wahacza
_________________
archeolog
Ventomaniak
Silnik: 1.8narazie;]
Pomógł: 4 razy Dołączył: 03 Sty 2010 Posty: 762 Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2010-07-07, 00:13
Albo obspawać wahacze ,a w którym miejscu się poddają ?
_________________ Das is das ...