Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Szarpanie na 4 i 5 biegu.
Autor Wiadomość
Krepel91 
Autostopowicz


Silnik: 1800
Wiek: 34
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Jastrzębie zdrój
  Wysłany: 2012-01-19, 10:43   Szarpanie na 4 i 5 biegu.

Witam
Moj ojciec kupil vento z 94r 1.9 TDI z intercoolerem i jest w nim teki problem ze na wolnych obrotach mial wysokie drgania i przy jezdzie na 4 i 5 przy obrotach ok 1500 auto szarpie. Fatk byly wywalone wszystkie poduszki ale juz to jest wymienione coprawda drgania ustaly ale auto dalej szarpie na tych dwoch biegach. Katza pompy wtryskowej ustawiony prawidlowo a auto dalej szarpie. Czy ktos z was umialby doradzic co moze byc tego powodem tych oto objawow??
_________________
Kreplik
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-19, 20:27   

Odepnij wtyczke impulsatora i sie przejedz i sprawdz czy szarpie.
Prawdopodobnie brudny nastawnik.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Krepel91 
Autostopowicz


Silnik: 1800
Wiek: 34
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Jastrzębie zdrój
Wysłany: 2012-01-20, 11:50   

a gdzie sie takowy impulsator znajduje??
_________________
Kreplik
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-20, 13:00   

bradley napisał/a:
Odepnij wtyczke impulsatora i sie przejedz i sprawdz czy szarpie.
Prawdopodobnie brudny nastawnik.


mozesz bardziej opisac co to ma do rzeczy ?? u mnie co prawda czasami sie to zdarza ale szarpie niezaleznie od biegu. podejrzewalem ze moze sprzeglo sie konczy ale skoro moze byc jakas inna przyczyna to tez bym to sprawdzil. impulsator byl wymieniany na jakis zamiennik jakies poltora roku temu poniewaz stary po wjechaniu w duza kaluze sie skonczyl...


Krepel91 napisał/a:
a gdzie sie takowy impulsator znajduje??


na skrzyni masz dwie rzeczy wkrecone do ktorych ida przewody. jeden to czujnik swiatla wstecznego i posiada on wlasny gwint a drugie to impulsator ktory dociskaja do skrzyni takie widelki przykrecone na srube torx.
_________________

Ostatnio zmieniony przez chopin87 2012-01-20, 13:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-20, 14:54   

chopin87, Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz zwyklego klekota, a tam pompa nie posiada elektroniki.
Krepel91 napisał/a:
4 i 5 przy obrotach ok 1500

Poza tym co za rzeznik jezdzi przy takich obrotach na tak wysokich biegach ;)
Glownie brudny nastawnik objawia sie poszarpywaniem przy stalym utrzymywaniu predkosci obrotowej, podczas przyspieszania na wysokich biegach i niestabilne obr biegu jalowego.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-20, 22:11   

bradley napisał/a:
chopin87, Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz zwyklego klekota, a tam pompa nie posiada elektroniki.


i tu Cie zaskocze poniewaz ja mam ta wersje pompy ktora wychodzila tylko przez dwa lata zanim pojawil sie SDI i jest w polowie zelektronizowana...
_________________

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-20, 23:29   

Jak masz cos takiego:
http://www.sanokcity.pl/f...zEzMDU3NT_o.jpg (cos skrypt img nie dziala)

To mozesz interesowac sie dalej tematem brudnego nastawnika :P
A co do impulsatora. Odpiecie wtyczki "pomaga" w ustaniu szarpan. Oczywiscie nie bedziesz mial wskazan predkosciomierza.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

Ostatnio zmieniony przez bradley 2012-01-20, 23:31, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-21, 08:35   

U mnie była to wina nastawnika, tylko ze szarpania były małe i najczesciej je dało sie odczuc podczas jazdy na 1 albo 2 biegu przy około 1200 RPM.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-01-21, 10:08   

mi też szarpie ale w inny sposób jak dodam delikatnie gazu to czyć szarpanie ale dam wiecej i jest dobrze :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
 
 
chopin87 
Ventofan



Silnik: 1.9 D 1Y
Wiek: 37
Dołączył: 16 Paź 2011
Posty: 154
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-01-21, 11:31   

bradley napisał/a:
Jak masz cos takiego:
http://www.sanokcity.pl/f...zEzMDU3NT_o.jpg (cos skrypt img nie dziala)


wiem o co Ci chodzilo tylko napisales ze u mnie jest pompa czysto mechaniczna a niestety nie do konca ;) szczerze to nie wiem nawet co u mnie jest sterowane elektronicznie i to mnie troche martwi...

ja mam podejrzenia ze szarpie albo przez sprzeglo albo przez nierowne obroty silnika. jak stoi na wolnych obrotach to widac jak swiatla migaja i analogicznie obroty silnika faluja.
_________________

 
 
Krepel91 
Autostopowicz


Silnik: 1800
Wiek: 34
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Jastrzębie zdrój
Wysłany: 2012-01-23, 13:55   

bradley napisał/a:
chopin87, Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz zwyklego klekota, a tam pompa nie posiada elektroniki.
Krepel91 napisał/a:
4 i 5 przy obrotach ok 1500

Poza tym co za rzeznik jezdzi przy takich obrotach na tak wysokich biegach ;)
Glownie brudny nastawnik objawia sie poszarpywaniem przy stalym utrzymywaniu predkosci obrotowej, podczas przyspieszania na wysokich biegach i niestabilne obr biegu jalowego.



CO za wysokie czy za niskie te obroty??:PP
pozatym tym jezdzi moj ojciec ktory jezdzi jak emeryt (wsumie to nim jest:D) i uwaza ze to oszczednie:PP
_________________
Kreplik
 
 
Krepel91 
Autostopowicz


Silnik: 1800
Wiek: 34
Dołączył: 26 Mar 2011
Posty: 14
Skąd: Jastrzębie zdrój
Wysłany: 2012-01-23, 13:56   

bradley napisał/a:
chopin87, Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz zwyklego klekota, a tam pompa nie posiada elektroniki.
Krepel91 napisał/a:
4 i 5 przy obrotach ok 1500

Poza tym co za rzeznik jezdzi przy takich obrotach na tak wysokich biegach ;)
Glownie brudny nastawnik objawia sie poszarpywaniem przy stalym utrzymywaniu predkosci obrotowej, podczas przyspieszania na wysokich biegach i niestabilne obr biegu jalowego.


za wysokie czy za niskie te obroty??
Moj ojciec emeryt:PP
_________________
Kreplik
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-23, 19:18   

Zdecydowanie za niskie. Najmniej na 5 biegu to pali przy 2tys.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-01-23, 22:48   

i chyba na sprzęgło to niezdrowo takie niskie obroty na wyższych biegach?
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-24, 07:31   

Caly uklad korbowo-tlokowy dostaje po d. ;)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-24, 18:56   

NO najkorzystniej jest trzymac silnik w obrotach gdzie ma nawiekszy moment obrotowy, wtedy tez najmniej pali. ;p u mnie na 5 przy stowce jest cos koło 2000.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-24, 19:12   

Cytat:
NO najkorzystniej jest trzymac silnik w obrotach gdzie ma nawiekszy moment obrotowy, wtedy tez najmniej pali. ;p u mnie na 5 przy stowce jest cos koło 2000.

Przewaznie jest blisko, ale nie zawsze minimum hiperboli krzywej jednostkowego zuzycia paliwa ge pokazanej na charakterystyce zewnetrznej silnika, znajduje sie dokladnie przy wartosci najwiekszego momentu obrotowego. Rozne sa tez krzywe dla silnikow o ZI i ZS.
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-01-25, 00:00   

bradley napisał/a:
nie zawsze minimum hiperboli krzywej jednostkowego zuzycia paliwa ge pokazanej na charakterystyce zewnetrznej silnika, znajduje sie dokladnie przy wartosci najwiekszego momentu obrotowego


zmurowała mnie ta teza naprawdę...przez chwile sam nie wiedziałem co czytam :D
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-25, 00:36   

mind fuck po obronie inzyniera :P
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
szyszekCK 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.9 D 1Y
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2011
Posty: 210
Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-01-25, 01:54   

Na takich niskich obrotach pali dwa razy tyle. Sam sie o tym przekonalem. Wpadlem pewnego dnia ze zaczne jezdzic eko, max do 2tys obr/min. Skonczylo sie na tym ze silnik spalil mi 8l/100km a przy jezdzie miedzy 2tys a 3tys palil na trasie 4,5l a w miescie 5-5,5. Ja turbiny nie mam ale przy jezdze na takich obrotach strasznie turbina sie zapycha nagarem. Zdrowo jest na dobrze rozgrzanym silniku na chwile przeciagnac np na drugim biegu do 4-5tys obr/min. Dojsc do tych 60-80km/h na 2 biegu i wrzucic 4 bieg. Raz na jakis czas warto.
_________________
*Mój ventyl*

*Jak ktoś potrzebuje coś z ETKI, pisać, chętnie pomogę*

*Zapraszam do Grupy Świętokrzyskiej*
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-01-25, 10:25   

Dla zainteresowanych przykladowa charakterystyka (chyba Lanos)
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
hrubek18 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 24 razy
Wiek: 35
Dołączył: 21 Wrz 2010
Posty: 1611
Skąd: Hrubieszów (LHR)
Wysłany: 2012-01-25, 11:06   

u mnie sprzestało już szarać :) po wymianie rozrządu ustało,odpowiedzialny za szarpanie był wyciągnięty pasek rozrządu.mechanik mówił że pompa paliwa miała delikatne opóźnienie i mógł szarpać :)
_________________
Było Vento 1.9 TDI http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=9604
Jest Astra G 1.7 DTI http://www.astra-g.pl/vie...hp?f=69&t=39344
Ostatnio zmieniony przez hrubek18 2012-01-25, 11:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-01-25, 21:07   

czyli najlepiej latać w okolicy 2 tysi +
ten wykres to nawet by się zgadzał bo w lato wracając z jeziorka przejechałem ok 50 km na liczniku ponad 120(mniej więcej) i obrotów koło 3 tys i wskazówka od paliwa ledwie co ruszyła się a po przejechaniu później 20 km kawałek miasta i prędkość 2 tys i mniej a wskazówka jakby ktoś ją kopnął
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
KamyczeQ 
Ventofan



Silnik: 1.9 TDI 90km
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Gru 2011
Posty: 188
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2012-04-20, 20:32   

Odkopuje.. żeby odkręcić ten impulsator czy jak tam mówią czujnik położenia wału, to trzeba odkręcać coś jeszcze, czy bez problemu to odkręcę ? Bo nie mogę się doprosić brata mechanika żeby mi to zrobił, a szarpie mi jak po.. any. Normalnie szlak człowieka trafia jak przyjdzie wyprzedzić a tu łup łup łup i dziękuje wlekę się kolejne 20 minut za ciężarówką.
 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2012-04-20, 21:45   

Czujnik polozenia walu to czujnik polozenia walu, a impulsator to impulsator. Dwa rozne czujniki.
Impulsator jestes w stanie wykrecic od gory i go wyjac. Wystarczy, ze zdejmiesz od niego wtyczke elektryczna bo jak szarpanie ustanie to nastawnik pompy do czyszczenia...
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
zB3ig 
Ventomaniak



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 13 razy
Wiek: 33
Dołączył: 28 Lut 2011
Posty: 661
Skąd: Brzeźno/Chełm
Wysłany: 2012-05-22, 17:08   

odkopię,
bo szukam i szukam i nadal nie wiem co?
mianowicie moje autko ostatnio dostaje szału, ale tylko rano gdy jest zimny, i szarpie przy zmianie biegów, dokładniej mówiąc czuć w aucie takie pchnięcie jak puszczam sprzęgło, i jest ono tak jakby silniejsze im wyższy jest bieg.
więc co to może byś szanowni koledzy?
_________________
Moje Vento http://forum.vwvento.org/...der=asc&start=0
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,23 sekundy. Zapytań do SQL: 8