Wysłany: 2012-01-19, 10:43 Szarpanie na 4 i 5 biegu.
Witam
Moj ojciec kupil vento z 94r 1.9 TDI z intercoolerem i jest w nim teki problem ze na wolnych obrotach mial wysokie drgania i przy jezdzie na 4 i 5 przy obrotach ok 1500 auto szarpie. Fatk byly wywalone wszystkie poduszki ale juz to jest wymienione coprawda drgania ustaly ale auto dalej szarpie na tych dwoch biegach. Katza pompy wtryskowej ustawiony prawidlowo a auto dalej szarpie. Czy ktos z was umialby doradzic co moze byc tego powodem tych oto objawow??
Odepnij wtyczke impulsatora i sie przejedz i sprawdz czy szarpie.
Prawdopodobnie brudny nastawnik.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Odepnij wtyczke impulsatora i sie przejedz i sprawdz czy szarpie.
Prawdopodobnie brudny nastawnik.
mozesz bardziej opisac co to ma do rzeczy u mnie co prawda czasami sie to zdarza ale szarpie niezaleznie od biegu. podejrzewalem ze moze sprzeglo sie konczy ale skoro moze byc jakas inna przyczyna to tez bym to sprawdzil. impulsator byl wymieniany na jakis zamiennik jakies poltora roku temu poniewaz stary po wjechaniu w duza kaluze sie skonczyl...
Krepel91 napisał/a:
a gdzie sie takowy impulsator znajduje??
na skrzyni masz dwie rzeczy wkrecone do ktorych ida przewody. jeden to czujnik swiatla wstecznego i posiada on wlasny gwint a drugie to impulsator ktory dociskaja do skrzyni takie widelki przykrecone na srube torx.
_________________
Ostatnio zmieniony przez chopin87 2012-01-20, 13:04, w całości zmieniany 1 raz
chopin87, Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz zwyklego klekota, a tam pompa nie posiada elektroniki.
Krepel91 napisał/a:
4 i 5 przy obrotach ok 1500
Poza tym co za rzeznik jezdzi przy takich obrotach na tak wysokich biegach
Glownie brudny nastawnik objawia sie poszarpywaniem przy stalym utrzymywaniu predkosci obrotowej, podczas przyspieszania na wysokich biegach i niestabilne obr biegu jalowego.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
To mozesz interesowac sie dalej tematem brudnego nastawnika
A co do impulsatora. Odpiecie wtyczki "pomaga" w ustaniu szarpan. Oczywiscie nie bedziesz mial wskazan predkosciomierza.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Ostatnio zmieniony przez bradley 2012-01-20, 23:31, w całości zmieniany 3 razy
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-21, 08:35
U mnie była to wina nastawnika, tylko ze szarpania były małe i najczesciej je dało sie odczuc podczas jazdy na 1 albo 2 biegu przy około 1200 RPM.
wiem o co Ci chodzilo tylko napisales ze u mnie jest pompa czysto mechaniczna a niestety nie do konca szczerze to nie wiem nawet co u mnie jest sterowane elektronicznie i to mnie troche martwi...
ja mam podejrzenia ze szarpie albo przez sprzeglo albo przez nierowne obroty silnika. jak stoi na wolnych obrotach to widac jak swiatla migaja i analogicznie obroty silnika faluja.
chopin87, Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz zwyklego klekota, a tam pompa nie posiada elektroniki.
Krepel91 napisał/a:
4 i 5 przy obrotach ok 1500
Poza tym co za rzeznik jezdzi przy takich obrotach na tak wysokich biegach
Glownie brudny nastawnik objawia sie poszarpywaniem przy stalym utrzymywaniu predkosci obrotowej, podczas przyspieszania na wysokich biegach i niestabilne obr biegu jalowego.
CO za wysokie czy za niskie te obroty??:PP
pozatym tym jezdzi moj ojciec ktory jezdzi jak emeryt (wsumie to nim jest:D) i uwaza ze to oszczednie:PP
chopin87, Ciebie ten problem nie dotyczy bo masz zwyklego klekota, a tam pompa nie posiada elektroniki.
Krepel91 napisał/a:
4 i 5 przy obrotach ok 1500
Poza tym co za rzeznik jezdzi przy takich obrotach na tak wysokich biegach
Glownie brudny nastawnik objawia sie poszarpywaniem przy stalym utrzymywaniu predkosci obrotowej, podczas przyspieszania na wysokich biegach i niestabilne obr biegu jalowego.
za wysokie czy za niskie te obroty??
Moj ojciec emeryt:PP
Zdecydowanie za niskie. Najmniej na 5 biegu to pali przy 2tys.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-01-24, 18:56
NO najkorzystniej jest trzymac silnik w obrotach gdzie ma nawiekszy moment obrotowy, wtedy tez najmniej pali. ;p u mnie na 5 przy stowce jest cos koło 2000.
NO najkorzystniej jest trzymac silnik w obrotach gdzie ma nawiekszy moment obrotowy, wtedy tez najmniej pali. ;p u mnie na 5 przy stowce jest cos koło 2000.
Przewaznie jest blisko, ale nie zawsze minimum hiperboli krzywej jednostkowego zuzycia paliwa ge pokazanej na charakterystyce zewnetrznej silnika, znajduje sie dokladnie przy wartosci najwiekszego momentu obrotowego. Rozne sa tez krzywe dla silnikow o ZI i ZS.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
nie zawsze minimum hiperboli krzywej jednostkowego zuzycia paliwa ge pokazanej na charakterystyce zewnetrznej silnika, znajduje sie dokladnie przy wartosci najwiekszego momentu obrotowego
zmurowała mnie ta teza naprawdę...przez chwile sam nie wiedziałem co czytam
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: 1.9 D 1Y Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Maj 2011 Posty: 210 Skąd: Kielce
Wysłany: 2012-01-25, 01:54
Na takich niskich obrotach pali dwa razy tyle. Sam sie o tym przekonalem. Wpadlem pewnego dnia ze zaczne jezdzic eko, max do 2tys obr/min. Skonczylo sie na tym ze silnik spalil mi 8l/100km a przy jezdzie miedzy 2tys a 3tys palil na trasie 4,5l a w miescie 5-5,5. Ja turbiny nie mam ale przy jezdze na takich obrotach strasznie turbina sie zapycha nagarem. Zdrowo jest na dobrze rozgrzanym silniku na chwile przeciagnac np na drugim biegu do 4-5tys obr/min. Dojsc do tych 60-80km/h na 2 biegu i wrzucic 4 bieg. Raz na jakis czas warto.
Dla zainteresowanych przykladowa charakterystyka (chyba Lanos)
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
u mnie sprzestało już szarać po wymianie rozrządu ustało,odpowiedzialny za szarpanie był wyciągnięty pasek rozrządu.mechanik mówił że pompa paliwa miała delikatne opóźnienie i mógł szarpać
czyli najlepiej latać w okolicy 2 tysi +
ten wykres to nawet by się zgadzał bo w lato wracając z jeziorka przejechałem ok 50 km na liczniku ponad 120(mniej więcej) i obrotów koło 3 tys i wskazówka od paliwa ledwie co ruszyła się a po przejechaniu później 20 km kawałek miasta i prędkość 2 tys i mniej a wskazówka jakby ktoś ją kopnął
Odkopuje.. żeby odkręcić ten impulsator czy jak tam mówią czujnik położenia wału, to trzeba odkręcać coś jeszcze, czy bez problemu to odkręcę ? Bo nie mogę się doprosić brata mechanika żeby mi to zrobił, a szarpie mi jak po.. any. Normalnie szlak człowieka trafia jak przyjdzie wyprzedzić a tu łup łup łup i dziękuje wlekę się kolejne 20 minut za ciężarówką.
Czujnik polozenia walu to czujnik polozenia walu, a impulsator to impulsator. Dwa rozne czujniki.
Impulsator jestes w stanie wykrecic od gory i go wyjac. Wystarczy, ze zdejmiesz od niego wtyczke elektryczna bo jak szarpanie ustanie to nastawnik pompy do czyszczenia...
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
odkopię,
bo szukam i szukam i nadal nie wiem co?
mianowicie moje autko ostatnio dostaje szału, ale tylko rano gdy jest zimny, i szarpie przy zmianie biegów, dokładniej mówiąc czuć w aucie takie pchnięcie jak puszczam sprzęgło, i jest ono tak jakby silniejsze im wyższy jest bieg.
więc co to może byś szanowni koledzy?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum