Wysłany: 2012-05-11, 15:38 Kółko napędzające pompe i alternator
Witam mam następujący problem w moim vento 1.9td aaz giba się na boki kółko które napędza alternator i pompy, sprawdzałem dokręcone jest mocno ,jak kupiłem ten pojazd to tego problemu nie było a teraz nie dość że widać to jeszcze słychać że coś jest nie tak. Mam więc teraz pytanie jak to kółko fachowo się nazywa?> I kiedy to kółko może się urwać?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2012-05-11, 17:36 koło pasowe
Opisóje problem na bazie silnika TDI, ale myśle że w TD jest tak samo.
1
Najpierw sprawdź stan dokręcenia srób M8 na klucz imbusowy 6mm i stan koła napędzającego alternator, myśle, że powinieneś mieć koło z tłumikiem drgań (gumą w środku), sprawdź czy guma nie sparciała i się nie wykruszyła, powodując luz między dwoma częściami koła. Jeśli tu wszystko jest ok, toaprawdź czy koło ma luz na wale korowym.
2
Jeśli chodzi o koło pasowe wału korbowego, to sprawdź centralną śróbę która dokręca kółko rozrządu na wale. Jeśli ta śruba bodajże na klucz 19mm (w TDI) jest lużna to bedziesz musiał rozpiąć rozrząd odkręcić to kółko i sprawdzić w jakim stanie jest płasczyzna na wale korbowym i czy nie wybiło się kółko napędzające rozrząd do którego przykręcane jest duże koło pasowe na pasek wielorowkowy i koło napędzające pompę wspomagania. Jeśli zauważysz, że coś jest wybite, to będziesz musiał wymienić kółko rozrządu ( w TDI to koszt 50-80zł, zależy jakiej firmy), zfrezować płaszczyznę wału korbowego bo pewnie też juz się wybiła i nie jest idealnie gładka, co za tym idzie nowe kółko nie będzie odpowiednio do niej przylegało i jast duże prawdopodobieństwo, że ponownie się zluzóje. Zawsze po odkręceniu śruby mocójącej kółko rozrządu, do ponownego przykręcenia musisz użyć nowej śróby i dodatkowo najlepiej wkręcić ją na klej do gwintów.
3
Jeśli nie masz pojęcia o czym pisze to poproś o pomoc kolege który się w tym orientóje, bądź zaprowadź vento do warsztatu, żeby zajął się nim mechanik. I nie polecał bym zbytnio nim jeździć bo może przestawić się rorząd i narobić bałaganu w silniku
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-11, 17:37
chodzi o to koło na wale...? Którą śrubę dokręcałes...? Bo ta jedna jest dokrecane koło pasowe od rozrzadu, do wału korbowego, a te kołoa od alternatora itp dokręca sie czterema śrubami ampulowymi dookoła tej srodkowej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum