Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Kółko napędzające pompe i alternator
Autor Wiadomość
kuban21 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1900
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-05-11, 15:38   Kółko napędzające pompe i alternator

Witam mam następujący problem w moim vento 1.9td aaz giba się na boki kółko które napędza alternator i pompy, sprawdzałem dokręcone jest mocno ,jak kupiłem ten pojazd to tego problemu nie było a teraz nie dość że widać to jeszcze słychać że coś jest nie tak. Mam więc teraz pytanie jak to kółko fachowo się nazywa?> I kiedy to kółko może się urwać?
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2012-05-11, 17:36   koło pasowe

Opisóje problem na bazie silnika TDI, ale myśle że w TD jest tak samo.

1
Najpierw sprawdź stan dokręcenia srób M8 na klucz imbusowy 6mm i stan koła napędzającego alternator, myśle, że powinieneś mieć koło z tłumikiem drgań (gumą w środku), sprawdź czy guma nie sparciała i się nie wykruszyła, powodując luz między dwoma częściami koła. Jeśli tu wszystko jest ok, toaprawdź czy koło ma luz na wale korowym.
2
Jeśli chodzi o koło pasowe wału korbowego, to sprawdź centralną śróbę która dokręca kółko rozrządu na wale. Jeśli ta śruba bodajże na klucz 19mm (w TDI) jest lużna to bedziesz musiał rozpiąć rozrząd odkręcić to kółko i sprawdzić w jakim stanie jest płasczyzna na wale korbowym i czy nie wybiło się kółko napędzające rozrząd do którego przykręcane jest duże koło pasowe na pasek wielorowkowy i koło napędzające pompę wspomagania. Jeśli zauważysz, że coś jest wybite, to będziesz musiał wymienić kółko rozrządu ( w TDI to koszt 50-80zł, zależy jakiej firmy), zfrezować płaszczyznę wału korbowego bo pewnie też juz się wybiła i nie jest idealnie gładka, co za tym idzie nowe kółko nie będzie odpowiednio do niej przylegało i jast duże prawdopodobieństwo, że ponownie się zluzóje. Zawsze po odkręceniu śruby mocójącej kółko rozrządu, do ponownego przykręcenia musisz użyć nowej śróby i dodatkowo najlepiej wkręcić ją na klej do gwintów.
3
Jeśli nie masz pojęcia o czym pisze to poproś o pomoc kolege który się w tym orientóje, bądź zaprowadź vento do warsztatu, żeby zajął się nim mechanik. I nie polecał bym zbytnio nim jeździć bo może przestawić się rorząd i narobić bałaganu w silniku
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-11, 17:37   

chodzi o to koło na wale...? Którą śrubę dokręcałes...? Bo ta jedna jest dokrecane koło pasowe od rozrzadu, do wału korbowego, a te kołoa od alternatora itp dokręca sie czterema śrubami ampulowymi dookoła tej srodkowej.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
kuban21 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1900
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-05-11, 17:54   

śruba która jest na środku jest mocno dokręcona i nawet trochę nie dało się jej dokręcić. Luzów niema.
Ostatnio zmieniony przez kuban21 2012-05-11, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2012-05-11, 20:48   

To szukaj problemu w tych czterech śrubach mocójących koła pasowe, bądź jak pisałem w samym dużym kole. Mogło się rozsypać.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2012-05-11, 23:04   

zaczął bym od klina tak jak pisze mateusz1908 bo w aaz lubi się wyciąć
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-05-12, 15:26   

scielo klin 5 razy to przechodzilem prawie kapitalka silnika :D :D
_________________

 
 
kuban21 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1900
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-05-12, 18:07   

w poniedziałek wymienie to kółko
 
 
kuban21 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1900
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-05-15, 19:04   

kupiłem wczoraj używane koło niby stan bdb ale po zamontowaniu się okazało że jeszcze gorsze jak moje. A nowe najtańsze po zniżkach 370zł
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2012-05-15, 19:59   

Podaj dane samochodu i nr ori kółka, to zobaczę za ile ja mógł bym takie dostać :)
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
kuban21 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1900
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-05-15, 20:01   

1.9td aaz 93r nr nie znam
 
 
kuban21 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1900
Dołączył: 17 Gru 2011
Posty: 52
Skąd: Pomorze
Wysłany: 2012-05-16, 20:20   

byłem dziś wymienić kółko na inne i teraz jest tak jak powinno.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,15 sekundy. Zapytań do SQL: 8