Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Bzyczy non top ;/
Autor Wiadomość
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-01, 20:44   Bzyczy non top ;/

Chłopaki opiszę dzisiejszą sytuację.

W południe wyjechałem w trasę o 19 wróciłem.
Dodam że jechałem na benzynie 98 Pb zauważyłem, że auto nie ma mocy na benzynie przełączyłem na LPG i jak strzała do przodu poszedł, ale że miałem pełny bak benzyny to musiałem ją wyjeździc więc znów przełączyłem i osłabienie silnika, pokurwowałem trochę ale jakoś wróciłem na benzynie do domu staje na podwórku wychodzę żeby otworzyć garaż i słyszę coś bzyczy głośno. Byłem pod koszulą więc nie za bardzo od razy się kłaść ale dźwięk dochodził z tyłu jakby z baku coś ta okolica sychiłem się jeszcze i tak jakby to w okolicach filtra paliwa (stary jeszcze Bosha) może tam jest gdzieś pompka paliwa i to ona chociaż przełączyłem auto na gaz a bzyczenie nie ustąpiło ;/ macie jakieś propo za nim jutro wezmę młotek i się wyżyje ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-07-01, 21:44   

Pompka paliwa powiedziała papa.
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-01, 22:00   

Hormon, jesteś pewny ?? jak już mówiłem po przełączeniu na gaz nadal bzyczało ;/
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2012-07-01, 22:19   

Pompka działa cały czas. Nie ma znaczenia czy jedziesz na lpg czy benzynie .
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-01, 22:28   Re: Bzyczy non top ;/

majkel00230 napisał/a:


filtra paliwa (stary jeszcze Bosha)


Czyli nie zmieniany jeszcze? Może być zapchany i przez to padła. Mój ventyl ma 17 lat i ja dopiero jako pierwszy zmieniłem ten filtr.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-02, 00:42   

mój ma 16 latek ;> muszę ustalić czy to aby na pewno pompa.
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-02, 20:14   

To wyciągnij bezpiecznik od pompy paliwa, odpal na gazie i wsłuchaj się, czy dalej będzie bzyczało.
_________________
Zielony borowik...
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-02, 21:49   

dzisiaj już zajrzałem do niej w bagażniku ale bez wyciągania jej... dziwne bo dzis go odpaliłem przejechałem 2 km i cissza później jeszcze jedna rundka ale powyżej 5 tys obr/min i już zaczeła cicho bzyczeć po chwili co raz głośniej a auto traciło na mocy... i się zastanawiam czy jest do wymiany czy może jakieś "coś" w niej poszło... no i jak długo pociągnie..
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-02, 21:50   

i btw czemu się ona nie wyłącza po załączeniu LPG ?? ? co wtedy pompuje powietrze ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-02, 21:57   

majkel00230 napisał/a:
i btw czemu się ona nie wyłącza po załączeniu LPG ?? ? co wtedy pompuje powietrze ?


Nie wiem czy w jakiejkolwiek instalacji LPG robią tak żeby rozłączać pompę paliwa. Wyłączane są tylko wtryski w momencie załączenia LPG a benzyna pompowana przez pompkę wraca do zbiornika wężem powrotnym. Cały czas musi pompować paliwo i zawsze trzeba mieć go w baku. Na sucho po prostu się zaciera.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-02, 22:00   

Chyba wprowadzę na rynek moduł do rozłączania pompy przy załączeniu LPG (oszczednosc prądu, i zwiększona żywotnosc pompy ) xD pomysł na biznes :P
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-02, 22:26   

Próbuj w Dragon's Den :D :D :D :D
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2012-07-08, 00:55   

W PROGU PO STRONIE KIEROWCY IDZIE WIĄZKA KABLI W NIEJ ZNAJDUJA SIE TAKZE KABLE ODPOWIEDZIALNE ZA ZASILANIE POMPY. JA U SIEBIE WLUTOWAŁEM WŁASNIE DO TYCH KABLI PSTRYKACZ TAKI 0-1
JAK JADE DALEJ W TRASE NACISKAM PRZYCISK I POMPKA GASNIE KIEDY CHCE TO TO WŁĄCXAM JA NA NOWO. TAKIE ODCIECIE WŁASNEJ ROBOTY MAM :)
_________________
"SZEWCIO"
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-07-08, 01:46   

Wystarczy przekaźnik rozwierny wmontować i sama się będzie wyłączała po przełączeniu na LPG.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-07-08, 08:50   

Co do odcinania pompy paliwa zdania są podzielone. Jedno to schłodzenie wtryskiwaczy, sprawny wtrysk kapie ok 1-2 kropli na minutę i dzięki temu się chłodzi....oczywiście zależy jaki motor itp. Istnieje możliwość zapiekania się wtrysków, ale to też nie wiadomo które wtryski sa na to podatniejsze itp.

Kolejna sprawa to czas wystartowania układu paliwowego gdy np lpg się skończy. Przejście musi być takie jak z działającą pompą i nie może być opóźnienia w działaniu układu benzynowego no bo gdy np gaz zacznie się kończyć w momencie dojeżdżania do skrzyżowania i nagle zaczyna się szarpanie aby pompa dała dobre ciśnienie na wtryski. Na forum lpg był opisany przypadek gdy to przy wyprzedzaniu tira komus sie gaz skonczył i nastapiło przejście na benę i nagle zonk bo pompa musi się włączyc i napompować listwe wtryskową. Oczywiście ludzie też radzą sobie z płynnym przejściem ale to juz bardziej złożona sprawa. ;)
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-08, 08:58   

Gotowy moduł: http://moto.allegro.pl/au...2466278037.html
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-08, 09:44   

Ale co innego, jakby te pompy paliwa padały po kilku tysiącach kilometrów, to można się bawić w jakieś przekaźniki, odłączanie ich itp., ale i tak musisz wymienić pompę, bo ta już mówi papa, więc wymienisz i będziesz miał z nią spokój, do kiedy auta nie sprzedasz. Moja pompa odmówiła posłuszeństwa po x-nastu latach (była od nowości). Przejeździła kilka lat na gazie, wymieniłem na nową, zamiennik, i również kilka lat bezproblemowo przejeździła do kiedy auta nie pogoniłem. Także uważam, że to gra nie warta zachodu i uważam to wręcz za druciarstwo :P
_________________
Zielony borowik...
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-08, 09:55   

sebastian napisał/a:
Ale co innego, jakby te pompy paliwa padały po kilku tysiącach kilometrów (...) Także uważam, że to gra nie warta zachodu i uważam to wręcz za druciarstwo :P


:brawa: :brawa: Popieram również słowa Sebastiana

Wymienisz i masz spokój na ładnych parę lat.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-08, 11:46   

no tak rzadka sytuacja żeby pompa siadła wiele aut miałem i to pierwsza taka sytuacja ;> tak o tylko napomknołem że można wymyślić coś takiego ;> ale dobrze że wyraźiliście swoje zdanie na ten temat ;>
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-07-08, 12:43   

Wtrysk jest wystarczająco chłodzony powietrzem przepływającym po nim w dolocie. Mam od lat w każdym aucie odcięcie pompy paliwa i nie ma problemu z przejściem na benzynę ani innych awarii układu paliwowego. Poza tym uważam, że jeśli urządzenie jest w danej chwili nie potrzebne to nie powinno pracować. Włączacie sobie wycieraczki jak nie pada?? Zapewne nie bo są nie potrzebne, tak jak i praca pompy paliwa przy zasilaniu LPG.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-08, 20:26   

adamwwy, dobry tok myślenia, ale z jednej strony gdyby to był wielki plus rozłączenie pompy to może warsztaty przy zakładaniu LPG podłączali by moduł rozłączajacy .
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
pawlunio1987 
Zapalony Ventkarz
VENTOFAN



Silnik: 2.0 GT
Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 290
Skąd: ZaMoŚć / HrUbIeSzÓw
Wysłany: 2012-07-08, 20:56   

ja w swoim mam odciecie pompy i korzystam z tego :P z jednej strony trzeba o tym zawsze pamietac bo czasami mozna sie zdziwic czemu auto nie odpala :D a z drugiej dziala jako dodatkowe antykradziezowe zabezpieczenie :faja:
_________________
FIAT CC -> OPEL VECTRA A ->VW VENTO -> VW GOLF MK2
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2012-07-08, 21:22   

Powiem tak......czy samo powietrze wystarczy aby wtrysk wystudzić tak jak z obiegiem benzynowym-tego nikt nie wie.....w fordowskim 2.5L to bankowo nie styknie ;) Nikt jeszcze nie przedstawił np badań na pirometrze dla poszczególnych silników. Po to między innymi ludzie odcinając pompę paliwa, montują np zmienne napięcie zasilające dla małych i dużych obrotów silnika lub czasowy włącznik, aby pompa co kilka minut "przepompowała" układ.

Ktoś chce odcinać pompę-niech to robi.....ja na to się nie zdecydowałem gdyż przy moim kapiącym wtrysku, w czasie pracy na lpg, kosztuje mnie to ok 4zl miesięcznie czyli jedno piwo.....a pompę mam w oryginale.....19lat i 300 tys km przebiegu.....za to paliwa w zbiorniku jest ciągle ponad rezerwę....ta taktyka mnie nie zawiodła od 8 lat od kiedy mam vento w gazie i jest ok. Osobiście uważam że najlepszym wyjściem jest trzymanie pewnego poziomu benzyny w zbiorniku, ale skoro ktoś tego nie pilnuje no to może faktycznie lepiej jest bawić się w odcinkę pompy niż ją przycierać.
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-07-09, 02:18   

Ja mam pod korek benzyny z autach z LPG i gdy ubędzie około 10-15L to dolewam. A czemu gazownicy nie montują?? Bo mniej roboty i taniej. Niby taki przekaźnik i kable to 15zł i 10 minut pracy więcej, ale w PL na wszystkim się oszczędza.


Jak miałem zakładaną instalację do Skody (chyba w 2004 roku) to poinformowano mnie, że jest możliwość montażu odcięcia pompy i oni to zalecają, ale decyzja należy do klienta. Wspomniana Skoda ma 143kkm przebiegu, a LPG montowany był przy około 66-68kkm. Problemów z układem wtryskowym nie odnotowałem, ale każdy rozruch jest na PB więc to na pewno także ma jakiś wpływ bo co jakiś czas wtryski i pompa pracują.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
Ostatnio zmieniony przez adamwwy 2012-07-09, 02:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-09, 13:32   

kontrowersyjna dyskusja ;> bo tak jak jest gdzieś mały włącznik ukryty to tak jak pawlunio1987, powiedział niezłe zabezpieczenie od kradzieży myślę że żaden złodziej by się nie domyślił że pompa jest odcięta i na pewno by nie odpalił... no ale tak jak mówicie odpala się na Pb więc układ może nie być pełny przez chwile zassania i tak kilka tysięcy odpaleń i coś może wysiąść.. wydaję mi się że jednak na VW silnik z tych roczników vento raczej nie przeszkadza rozłączona pompa ;p w tych nowych, bardziej zaawansowanych technologiach każda ingerencja w silnik pewnie prowadzi do szkód ;P

a co do kosztów i montażu to to jest 7 zł maks a robota przy tym to np dla mnie jest przyjemność tym bardziej że elektronika xD :faja:
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
hose 
Zapalony Ventkarz



Silnik: od kosiarki
Pomógł: 8 razy
Wiek: 39
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 438
Skąd: lublin
Wysłany: 2012-07-09, 23:20   

majkel00230 napisał/a:
pawlunio1987, powiedział niezłe zabezpieczenie od kradzieży myślę że żaden złodziej by się nie domyślił że pompa jest odcięta i na pewno by nie odpalił...


Dużo instalek ma awaryjne odpalanie na lpg.

majkel00230 napisał/a:
no ale tak jak mówicie odpala się na Pb więc układ może nie być pełny przez chwile zassania i tak kilka tysięcy odpaleń i coś może wysiąść..


Ale nawet samochód bez LPG jest tak samo narażony po tych kilku tys. odpaleń na usterkę.

Wątek ogólnie do rozwiązania indywidualnie. Kto chce, niech odcina. Kto nie, niech jeździ z pracującą pompką. Każde rozwiązanie ma jakieś plusy i minusy.
_________________
było cuore 850ccm "torpedo", był escort 1.6 16V, vento 1.8 też było http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=6869 jest a4b5v6
 
 
adamwwy 
Ventofan


Silnik: 2.0AQY
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2011
Posty: 166
Skąd: Wwy
Wysłany: 2012-07-10, 01:18   

Układ będzie pełny w momencie zassania z prostej przyczyny: pompka działa bardzo szybko i z tego co widziałem podczas montażu kilku sztuk to jest w nich zawór uniemożliwiający całkowite spłynięcie paliwa z przewodu zasilającego do zbiornika. Natomiast przy włączeniu zapłonu pompka jest natychmiast uruchamiana na chwilę.

Nie wiem jak jest w Vento z benzyniakiem pod maską, ale w Toledo 1.8 mam 2 pompki. Jedna w zbiorniku, a druga w takim baniaku pod podłogą. Ten baniak jest cały czas napełniony benzyną i nie da się dmuchnąć w przewód zasilający po wyłączeniu zapłonu co oznacza, że paliwo nie powróci do zbiornika.
_________________
Zapraszam na tanią wymianę opon: http://forum.vwvento.org/...p=215524#215524
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-07-10, 16:53   

adamwwy napisał/a:
Nie wiem jak jest w Vento z benzyniakiem pod maską, ale w Toledo 1.8 mam 2 pompki. Jedna w zbiorniku, a druga w takim baniaku pod podłogą. Ten baniak jest cały czas napełniony benzyną i nie da się dmuchnąć w przewód zasilający po wyłączeniu zapłonu co oznacza, że paliwo nie powróci do zbiornika.
Potwierdzam, co też mnie lekko zdziwiło, ale jak nie zobaczyłem na własne oczy to nie uwierzyłem - w Toledo właśnie tak jest,
_________________
Zielony borowik...
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-07-22, 22:59   

Vento ma jedną pompkę w baku jak golfy III, Toledo I jest zbliżone konstrukcyjnie do golfaII/jetty - one miały po 2 pompki
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8