Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-30, 21:33 maglownica
Mam problem (chyba) z maglownica. Jakis czas temu lekko pukała gdy szybko kreciłem w lewo i w prawo i cała listwa ruszała sie góra dół przy tej operacji, wiec ja skreciłem i problem ustał na jakies pare dni. Teraz gdy pojawił sie znowu obstawiłe ze za lekko dokreciłem kontre i sie poluzowała, ale niestety nie. Teraz iel bym jej nie skrecił to przy ruszaniu kierwonica lewa-prawa ciagle puka i chodzi góra dół i najbardziej jest to widoczne po lewej stronie. Drazki i koncowki odpadaja bo sa wszystkie nowe, krzyżaki na wale raczej tez poniewaz wczesniej po skreceniu pomogło, wiec raczej to cos z maglownica. Spotkał sie ktos z czyms takim...? Może ktos wie jak temu zaradzic bez wyciagania jej...?
PS. Jesli temat byl to sory, ale próbowałem szukac lecz nic nie znalazłem.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-18, 11:30
Ventoholicy - Mam pytanie:
Mam w swoim Vento maglownice o oznaczeni 28 22-38 USA XTR ktora jest juz do wyrzucenia, ale mam z poprzedniego vento niemalże w idealnym stanie 22-35 8 USA XTR. I pytanie brzmi, czy bedzie pasowała do mojego Ventyla, czy nie?
Sprawa jest dosyc pilna wiec prosze o szybka odpowiedz.
masz dwóch producentów ZF i TRW jeśli masz wyjętą tą jułesową zmierz obydwie i będziesz wiedział. Ale jeśli wymieniasz cały magiel to nie powinno byc problemu . w najgorszym wypadku krzyżak będzie inny na maglu i to wszystko
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-28, 12:29
Za namową krzeszaka, postanowiłem bardziej rozpisać temat maglownic w naszych autkach.
Problem z doborem maglownic, drążków i końcówek jest taki, że hurtownie z częściami jak i autoryzowany serwis VW Danelczyk podają, że są dwa rodzaje maglownic w naszych Ventakch, czyli ZF i TRW. Problem w tym ze ja nie mam ani jednej ani drugiej i to w dwóch ventkach. U siebie mam USA XTR, i wg allegro.pl jest to 3 producent, ale tez słyszałem ze tak poprostu były oznaczane przekładnie firmy TRW. W niektórych autach było to napisane na zbiorniczku płynu wspomagania lecz jesli nie ma musimy użyć kanału i dochodzić po numerach maglownic z czym tez jest problem gdyż nawet takie same maglownice maja różne numery (chodzi o zmylenie klienta i zmuszenie do zakupu nowej oryginalnej) wiec warto to wiedziec. Każda maglownica powinna mieć numer dokładnie w tym miejscu:
i wyglada ona tak:
A firma która wyprodukowała dana maglownice umieszcza swoje logo w tym miejscu:
Do wymiany maglownicy potrzebujemy odkręć śruby mocujace ja do sanek, odkrecic od niej drążki i odkręcić wałek od kierownicy. Potem podpieramy samochód na dwóch lewarkach badź jednym duzym, tak aby samochód nie był oparty na sankach. Pod sanki podkładamy najlepiej jakiś podnośnik, i odkręcamy 6 śrub mocujacych sanie do podwozia, a nastepnie powoli opuszczamy sanki z całym silnikiem i skrzynia. Robi nam sie wiecej miejsca aby odkrecic przewody doprowadzajace płyn do maglownicy, oraz do zdjecia wałka z wieloklinu. Maglownice wyciagamy przez szpare przez która przechodzi drążek a potem ta samą droga wkładamy nowa/druga.
A ja mam pytanie czy jak widać widoczne ślady na maglownicy że się poci i widać wycieki oleju czy jakiegoś płynu na niej, to znaczy ze już jest ona padnięta?
Czy da się jakoś ja we własnym zakresie zregenerować ?
Czy jedynie trzeba ją wymienić ?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Witek84r 2012-08-29, 22:10, w całości zmieniany 1 raz
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-08-29, 22:26
jesteś pewnien ze to z pod simmeringów...? Czy moze poprostu masz gumy popekane i smar wychodzi 'bokiem'...?
Jesli nie ma luzu, i jesteś łabski w tych sprawach to wystarczy wymienic uszczelniacze, ale jak to sie robi to Ci dokładnie nie powiem bo jeszcze tej starej nie rozbierałem. może sie zbiore jakoś na tygodniu to ja rozbiore i opisze na co trzeba zwrócić uwage
Kruchy69, - sprawdzałem u siebie i mam idetyko przekładnie jak Ty w swoim dawcy. i stad moje pytanie jaki dokładnie maja nr. te końcówki drążkowy TRW które kopiłeś do siebie
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum