Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Dobór Skrzyni biegów
Autor Wiadomość
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-16, 11:02   Dobór Skrzyni biegów

Chłopaki z jakich modeli innych aut np.( golf, seat itp) a najlepiej z vento będzie pasować skrzynia biegów . bo moja już na wykonczeniu
(vento 1996r . 2.0 AGG) 115 KM)
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
sebastian 
Vento to ja!
Bora


Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 144 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Lis 2006
Posty: 5840
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-16, 11:15   

Te skrzynie z 2.0 to dość awaryjne są, nie Ty jeden to przechodzisz... Nie wiem, czy z 1.8 by nie podeszło. Nie pamiętam teraz oznaczenia, ale Paweł J. ma taką samą jak ja miałem i nawet dyskusję na jej temat kiedyś prowadziliśmy o długości przełożeń, bo miałem tą najdłuższą, że 2500 obrotów miałem przy nieco ponad 100 km/h. Może i by podeszło, trza by sprawdzić, a skrzynia raczej bezawaryjna...
_________________
Zielony borowik...
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-16, 13:04   

przy kupnie już wiedziałem, że trzeba będzie to zmienić i z czasem co raz bardziej ją słychać że się domaga emerytury.. czyli w rachubę wchodzą tylko 2.0 i 1.8 ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Brutal 
Zapalony Ventkarz
Driver



Silnik: 1yz ?
Pomógł: 2 razy
Wiek: 34
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 229
Skąd: Gliwice / Raamsdonksveer NL
Wysłany: 2012-09-16, 13:24   

Poszukaj gdzieś w necie jest strona z opisem skrzyń i przełożeń
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-16, 21:09   

ale co mi da opis skrzyń jak potrzebuje wiedzy praktykujących która od do czego pasuje.
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-16, 21:14   

no ale na kazdej skrzyni masz oznaczenia, i raczej bez nich sie nie obejdzie bo na oko przeciez nie kupisz. Poza tym jak z 1.8 włozysz do 2.0 to tez moze nie wytrzymac. Od TDI moze podejdzie. Szukaj po oznaczeniach.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-17, 16:08   

Kruchy69, czyli mogę znaleźć takie samo oznaczenie na diesel = owskiej skrzyni jak na swojej ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-17, 18:20   

Tak poprostu strzeliłem. Poprostu zakładajac ze Ty masz skrzynie o kodzie np. "123" to szukasz w katalogu w jakich silnikach były montowane i np. jest przy jakims TDI. I patrzysz bo na pewno jedna skrzynia w TDI nie była montowana. Musisz troche pokombinować, brat 2 miesiace sukał odpowiedniej szkrzyni do swojej bory (czyli dłuzszej, bo on lata w trasy)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-17, 20:22   

dzięki Kruchy69, pomocna odp :) leci pkt
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-29, 12:12   

majkel00230, awaryjność skrzyni z 2.0 nie jest większa jak z 1.8, po prostu jest bardziej obciążona mocniejszym silnikiem. O przełożeniach nic ci nie napiszę bo dla mnie to niebyt istotne, ale podejdzie skrzynka z 1.8 tylko że razem ze sprzęgłem. Czyli sprzęgło dopasowujesz do skrzyni nie do silnika.
Poza tym zalezy jaka usterka, czasem jesli to tylko np łożysko ktoreś to warto naprawić.
_________________

Ostatnio zmieniony przez pablomed 2012-09-29, 12:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-29, 14:41   

hmmm. jak już kupiłem to było słychać że wsteczny bieg coś boli. a wczoraj jak wracałem z wrocka biegi zaczeły ciężko wchodzić, trzeba było starannie wcelować a na autostradzie wybijało 5 co chwile aż wybiło i się skończyło i nie chciała wejść i 200 km na 4 biegu musiałem zrobić :(

pablomed, to pewne że z 1.8 słabszego silnika podejdzie ?? ? nie skończy się za szybko przez to że swap z mniejszego silnika na większy ?
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-29, 21:18   

jest takie ryzyko, ale bez przesdy. Nie na tyle żeby sie obawiać ją założyć. Sam miałem taki dylemat kiedyś, ale na szczęście padło tylko łożysko wałeczkowe. Za 6 dych.
U ciebie skoro już sam bieg wyskakuje to marnie, ale może akurat to tylko kwestia uszkodzenia zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów, warto oblukac wszystkie tuleje i łączniki przy skrzyni, obejmę na wałku od lewarka przy maglownicy, może akurat.
_________________

 
 
Przemek 
Vento to ja!
Przemek

Silnik: 2.0 16V AZV
Pomógł: 37 razy
Wiek: 39
Dołączył: 02 Wrz 2009
Posty: 3541
Skąd: SŁUPSK
Wysłany: 2012-09-29, 22:57   

majkel00230, jeżeli szukasz skrzyni to dobrym rozwiazaniem jest skrzynia 2Y jedna z szybszych skrzyń. Gdy chcesz mieć ori skrzynie to załóż CHE skrzynia standard z dwulitrowym silnikiem
_________________
OSŁONY ALUMINIOWE SILNIKÓW .
WWW.HUBMAR.PL
CHIP TUNING
http://vagpower.pl/
 
 
majkel00230 
Pan i władca oktanów
majkel



Silnik: 2.0
Pomógł: 9 razy
Wiek: 34
Dołączył: 05 Lut 2012
Posty: 1219
Skąd: FZA
Wysłany: 2012-09-30, 12:03   

pablomed, ta pare dni wezmę sie rozebranie i sprawdzenie czy aby napewno trzeba całą skrzynie wymieniac
_________________
Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE

Moja maszynka:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12233
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,21 sekundy. Zapytań do SQL: 12