Chłopaki z jakich modeli innych aut np.( golf, seat itp) a najlepiej z vento będzie pasować skrzynia biegów . bo moja już na wykonczeniu
(vento 1996r . 2.0 AGG) 115 KM)
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Te skrzynie z 2.0 to dość awaryjne są, nie Ty jeden to przechodzisz... Nie wiem, czy z 1.8 by nie podeszło. Nie pamiętam teraz oznaczenia, ale Paweł J. ma taką samą jak ja miałem i nawet dyskusję na jej temat kiedyś prowadziliśmy o długości przełożeń, bo miałem tą najdłuższą, że 2500 obrotów miałem przy nieco ponad 100 km/h. Może i by podeszło, trza by sprawdzić, a skrzynia raczej bezawaryjna...
przy kupnie już wiedziałem, że trzeba będzie to zmienić i z czasem co raz bardziej ją słychać że się domaga emerytury.. czyli w rachubę wchodzą tylko 2.0 i 1.8 ?
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-16, 21:14
no ale na kazdej skrzyni masz oznaczenia, i raczej bez nich sie nie obejdzie bo na oko przeciez nie kupisz. Poza tym jak z 1.8 włozysz do 2.0 to tez moze nie wytrzymac. Od TDI moze podejdzie. Szukaj po oznaczeniach.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-17, 18:20
Tak poprostu strzeliłem. Poprostu zakładajac ze Ty masz skrzynie o kodzie np. "123" to szukasz w katalogu w jakich silnikach były montowane i np. jest przy jakims TDI. I patrzysz bo na pewno jedna skrzynia w TDI nie była montowana. Musisz troche pokombinować, brat 2 miesiace sukał odpowiedniej szkrzyni do swojej bory (czyli dłuzszej, bo on lata w trasy)
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-29, 12:12
majkel00230, awaryjność skrzyni z 2.0 nie jest większa jak z 1.8, po prostu jest bardziej obciążona mocniejszym silnikiem. O przełożeniach nic ci nie napiszę bo dla mnie to niebyt istotne, ale podejdzie skrzynka z 1.8 tylko że razem ze sprzęgłem. Czyli sprzęgło dopasowujesz do skrzyni nie do silnika.
Poza tym zalezy jaka usterka, czasem jesli to tylko np łożysko ktoreś to warto naprawić.
_________________
Ostatnio zmieniony przez pablomed 2012-09-29, 12:13, w całości zmieniany 1 raz
hmmm. jak już kupiłem to było słychać że wsteczny bieg coś boli. a wczoraj jak wracałem z wrocka biegi zaczeły ciężko wchodzić, trzeba było starannie wcelować a na autostradzie wybijało 5 co chwile aż wybiło i się skończyło i nie chciała wejść i 200 km na 4 biegu musiałem zrobić
pablomed, to pewne że z 1.8 słabszego silnika podejdzie ? nie skończy się za szybko przez to że swap z mniejszego silnika na większy ?
_________________ Kiedy znajdziemy się na zakręcie ?!
REDUKCJA, BUT I ODCIĘCIE
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2012-09-29, 21:18
jest takie ryzyko, ale bez przesdy. Nie na tyle żeby sie obawiać ją założyć. Sam miałem taki dylemat kiedyś, ale na szczęście padło tylko łożysko wałeczkowe. Za 6 dych.
U ciebie skoro już sam bieg wyskakuje to marnie, ale może akurat to tylko kwestia uszkodzenia zewnętrznego mechanizmu zmiany biegów, warto oblukac wszystkie tuleje i łączniki przy skrzyni, obejmę na wałku od lewarka przy maglownicy, może akurat.
majkel00230, jeżeli szukasz skrzyni to dobrym rozwiazaniem jest skrzynia 2Y jedna z szybszych skrzyń. Gdy chcesz mieć ori skrzynie to załóż CHE skrzynia standard z dwulitrowym silnikiem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum