Witam wszystkich! Jako, że dzisiaj jest tak piękna wiosenna pogoda, to stwierdziłem, że zima już nie wróci i zabrałem się za wymianę kół z zimowych na letnie. Niestety wszystko dzisiaj zbyt pięknie wyglądało, więc na koniec musiało się coś stać! Mianowicie przy dokręcaniu ostatniego koła ukreciła mi się śruba. Wszystko fajnie, koło dokręcone, tylko co teraz z tą śrubą? Można z tym jeździć? Co teraz powinienem zrobić, żeby bylo ok? Proszę o pomoc... Pozdrawiam.
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2013-04-14, 20:53
A śruby to się smaruje raz w roku towotem by łatwo schodziły.
Jak masz ukręconą śrubę i kawałek wystaje to próbuj jakims skręcanym kluczem to wykręcić, a jak nic nie wystaje, weź kawałek druta i próbuj cheftnąć go migomatem do uwalonej śruby.....jak się przyspawa to próbuj odkręcać.....a jak to nie pomoże to tylko piasta do wymiany.
P.S......tez kiedyś zmieniałem kola w niedzielę i też śrube uwaliłem....ale dało sie ją przyspawac do druta i wykręcić.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-14, 22:33
Ale to z tyłu? Jak tak to sciagnij beben i zobacz czy z drugiej strony nie wystaje. Ogolnie czy nie wystaje i zrób tak jak pisze Paweł J., Ewentualnie wez punktak nabij na srodku rowek i wiertłem 6 spróbuj ja nawiercic. Jesli złapie wióra to sama sie wykreci, bo to otwór przelotowy
I na przyszłość: Szpilki smarujemy co zmiane kół, najlepiej pastą miedzianą, badz zwykłym smarem do łożysk i smaruje sie same gwinty, a szpilki dokrecamy z siła 120Nm, czyli napewno zwykłym kluczem rekoma sie dokreca a nie nogą, bo potem takie problemy sa jak Ty masz.
dzięki wszystkim za uwagę! już po płaczu Faktycznie nie sprecyzowałem dokładnie mojej bolączki chodzilo mi o przednie koło. Miałem szczęście w nieszczęściu dzisiaj wracając z pracy zahaczyłem o wulkanizatora co by to przypadkiem nie miał jakiegoś ciekawego rozwiązania na ten klops. Wziął mnie na podnośnik i szuka śruby w oponie... mniejsza! Może był niewyspany. Jak załapał o co chodzi, to stwierdził, że nie ma pomysłu co by tu zrobić. Ale żeby lepiej się przyjrzeć problemowi, odkręcił koło, popatrzył, wziął kombinerki i WYKRĘCIŁ ŚRUBĘ...
Ja śruby smaruje smarem grafitowym. Pod wpływem temperatury smar się wytopi a cząsteczki grafitu zostaną, i potem nie ma żadnego problemu z odkręcaniem śrub. Polecam
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-04-27, 16:10
niczym się nie smaruje śrub do kół. Dokręcanie poprzez stawanie na kluczu jest za mocne, powiedzmy jak ktoś waży powyżej 50 kilo. A urwanie się zdarza, jeśli po dokręcaniu to nie problem bo śruba dopiero co wkręcona nie jest zapieczona, starczą właśnie kombinerki a jaki nic nie wystaje do coś przyspawać, nawiercić i wykrętak, a często da się ją ruszyć z drugiej strony jeśli jest dostęp (np od wewnątrz bębna), gorzej jeśli przy odkręcaniu ale to jest rzadka sprawa
_________________
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-29, 16:15
pablomed, smaruje sie, kazdy autoryzowany warsztat to robi. Zasadniczo kazda srube powinno sie smarowac, a stawanie na kluczu jest mniej wiecej odpowiednia siła. Co innego skakanie. Ale to tez zalezy od długosci klucza, na którym stajemy. Mowie tutaj o przypadku w którym złapiemy kapcia i na srodku drogi nie mamy pomysłu jak dokrecic, zeby było porzadnie dokrecone, i zeby nic nie uszkodzic. Stanac na kluczu jest odpowiednie. Fakt faktem, to jest pojecie wzgledne, ale sila dokrecania to jest 120Nm, czyli 120Nm na długosci jednego metra, czyli na długosci 25cm ta siła juzwzrasta do 480N, wiec jest róznica...
Silnik: 1,9 TD 75KM Pomógł: 9 razy Dołączył: 16 Sie 2011 Posty: 308 Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2013-04-29, 17:45
ja tam zawsze smaruję zwykłym smarem, na klucz nie staję i wszystko gra, z tym, że mam klucz krzyżak ... tylko po zmianie kół trzeba trochę przejechać się i dokręcić siłą rąk ponownie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum