Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ukręcenie śruby w kole
Autor Wiadomość
Arecki 
Kierowca eLki
Arecki


Silnik: 1.9TD
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-14, 19:19   Ukręcenie śruby w kole

Witam wszystkich! Jako, że dzisiaj jest tak piękna wiosenna pogoda, to stwierdziłem, że zima już nie wróci i zabrałem się za wymianę kół z zimowych na letnie. Niestety wszystko dzisiaj zbyt pięknie wyglądało, więc na koniec musiało się coś stać! Mianowicie przy dokręcaniu ostatniego koła ukreciła mi się śruba. Wszystko fajnie, koło dokręcone, tylko co teraz z tą śrubą? Można z tym jeździć? Co teraz powinienem zrobić, żeby bylo ok? Proszę o pomoc... Pozdrawiam.
 
 
Luqua 
Zapalony Ventkarz
Sarkasmus Master



Silnik: 1.9 Smoluch
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Chełm
Wysłany: 2013-04-14, 19:34   

Arecki napisał/a:
Można z tym jeździć?

Można. Koło odpaść nie powinno :P
Arecki napisał/a:
Co teraz powinienem zrobić, żeby bylo ok?

Wymienić piastę.
P.S.
Jak to dokręcałeś, że urwałeś śrubę? Dwumetrową rurę na klucz zakładałeś czy jak?
_________________
Moje dymiące Zuooo: http://forum.vwvento.org/...t=13749&start=0
 
 
Arecki 
Kierowca eLki
Arecki


Silnik: 1.9TD
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-14, 19:40   

no to dobrze, bo zaraz musze do pracy jechać...

A ukręciłem ją, bo... bo stawałem na kluczu, żeby dobrze dokręcić :mur: ojciec twierdził, że nie ukręce...

A swoją drogą to droga zabawa jest z tą wymianą piasty?
 
 
Hormon 
Vento to ja!

Silnik: 1,9 diesel
Pomógł: 41 razy
Wiek: 42
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 3076
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2013-04-14, 19:52   

Trzeba było w sobotę to robić, a nie w niedziele. Piasta około 100zł.
_________________

 
 
szewcio123 
Ventofan


Silnik: 1.8 GT + gaz
Pomógł: 10 razy
Wiek: 37
Dołączył: 18 Wrz 2011
Posty: 141
Skąd: Drawsko Pomorskie
Wysłany: 2013-04-14, 19:53   

to kolego masz tarczowe hamulce z tyłu????
_________________
"SZEWCIO"
 
 
devill4 
Zapalony Ventkarz
Megazord :D



Silnik: AAM AAZ
Pomógł: 15 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 440
Skąd: k/Mławy
Wysłany: 2013-04-14, 20:08   

Arecki napisał/a:
bo stawałem na kluczu, żeby dobrze dokręcić


Jeśli nie smarowałeś niczym to powodzenia przy odkręcaniu. Ja ręcznie dokręcam to potem problem tym samym kluczem odkręcić bez rurki.

Tak w ogóle to z przodu czy z tyłu bo nie napisałeś ?
_________________
GRUPA MAZOWIECKA
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2013-04-14, 20:53   

A śruby to się smaruje raz w roku towotem by łatwo schodziły.

Jak masz ukręconą śrubę i kawałek wystaje to próbuj jakims skręcanym kluczem to wykręcić, a jak nic nie wystaje, weź kawałek druta i próbuj cheftnąć go migomatem do uwalonej śruby.....jak się przyspawa to próbuj odkręcać.....a jak to nie pomoże to tylko piasta do wymiany.

P.S......tez kiedyś zmieniałem kola w niedzielę i też śrube uwaliłem....ale dało sie ją przyspawac do druta i wykręcić. :P
 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-14, 22:33   

Ale to z tyłu? Jak tak to sciagnij beben i zobacz czy z drugiej strony nie wystaje. Ogolnie czy nie wystaje i zrób tak jak pisze Paweł J., Ewentualnie wez punktak nabij na srodku rowek i wiertłem 6 spróbuj ja nawiercic. Jesli złapie wióra to sama sie wykreci, bo to otwór przelotowy
I na przyszłość: Szpilki smarujemy co zmiane kół, najlepiej pastą miedzianą, badz zwykłym smarem do łożysk i smaruje sie same gwinty, a szpilki dokrecamy z siła 120Nm, czyli napewno zwykłym kluczem rekoma sie dokreca a nie nogą, bo potem takie problemy sa jak Ty masz.
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Arecki 
Kierowca eLki
Arecki


Silnik: 1.9TD
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 24
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-04-15, 10:03   

dzięki wszystkim za uwagę! :) już po płaczu :) Faktycznie nie sprecyzowałem dokładnie mojej bolączki ;) chodzilo mi o przednie koło. Miałem szczęście w nieszczęściu :) dzisiaj wracając z pracy zahaczyłem o wulkanizatora co by to przypadkiem nie miał jakiegoś ciekawego rozwiązania na ten klops. Wziął mnie na podnośnik i szuka śruby w oponie... mniejsza! Może był niewyspany. Jak załapał o co chodzi, to stwierdził, że nie ma pomysłu co by tu zrobić. Ale żeby lepiej się przyjrzeć problemowi, odkręcił koło, popatrzył, wziął kombinerki i WYKRĘCIŁ ŚRUBĘ... :P
 
 
Witek84r 
Ventofan



Silnik: 1,8 AAM+LPG
Wiek: 41
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 139
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2013-04-15, 20:38   

Ja śruby smaruje smarem grafitowym. Pod wpływem temperatury smar się wytopi a cząsteczki grafitu zostaną, i potem nie ma żadnego problemu z odkręcaniem śrub. Polecam !!
_________________

 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-15, 23:55   

To samo smar miedziowy. ;)
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
pablomed 
Pan i władca oktanów


Silnik: 2E
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 18 Mar 2007
Posty: 1173
Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-04-27, 16:10   

niczym się nie smaruje śrub do kół. Dokręcanie poprzez stawanie na kluczu jest za mocne, powiedzmy jak ktoś waży powyżej 50 kilo. A urwanie się zdarza, jeśli po dokręcaniu to nie problem bo śruba dopiero co wkręcona nie jest zapieczona, starczą właśnie kombinerki a jaki nic nie wystaje do coś przyspawać, nawiercić i wykrętak, a często da się ją ruszyć z drugiej strony jeśli jest dostęp (np od wewnątrz bębna), gorzej jeśli przy odkręcaniu ale to jest rzadka sprawa
_________________

 
 
Kruchy69 
Już prawie mieszkam w Ventce
Octavia, Vento



Silnik: z turbo
Pomógł: 20 razy
Wiek: 32
Dołączył: 30 Gru 2011
Posty: 1588
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-29, 16:15   

pablomed, smaruje sie, kazdy autoryzowany warsztat to robi. Zasadniczo kazda srube powinno sie smarowac, a stawanie na kluczu jest mniej wiecej odpowiednia siła. Co innego skakanie. Ale to tez zalezy od długosci klucza, na którym stajemy. Mowie tutaj o przypadku w którym złapiemy kapcia i na srodku drogi nie mamy pomysłu jak dokrecic, zeby było porzadnie dokrecone, i zeby nic nie uszkodzic. Stanac na kluczu jest odpowiednie. Fakt faktem, to jest pojecie wzgledne, ale sila dokrecania to jest 120Nm, czyli 120Nm na długosci jednego metra, czyli na długosci 25cm ta siła juzwzrasta do 480N, wiec jest róznica...
_________________
Mój dupowóz:
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11815
 
 
Radex 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1,9 TD 75KM
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 16 Sie 2011
Posty: 308
Skąd: Bunzlau
Wysłany: 2013-04-29, 17:45   

ja tam zawsze smaruję zwykłym smarem, na klucz nie staję i wszystko gra, z tym, że mam klucz krzyżak ... tylko po zmianie kół trzeba trochę przejechać się i dokręcić siłą rąk ponownie

zawsze tak robię i jest ok ;-)
_________________
pierwszy mój VW ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 9