Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pokrętło thermotronica
Autor Wiadomość
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
  Wysłany: 2013-12-21, 12:01   Pokrętło thermotronica

Witam. Panowie mam taki problem. Wczoraj chcąc ustawić na co ma lecieć powietrze usłyszałem zębatkę. Później zauważyłem, że całość jakość dziwnie się przekręciła tzn jak ustawiłem żeby powietrze leciało tylko na twarz to nie uruchamiał się nadmuch jak najechałem na ikonę tylko gdzieś w połowie dalej (między nadmuchem na twarz, a następnym) co sprawiło że za cholerę nie mogłem ustawić tylko na szybę. Dziś rano gdy chciałem "sprawdzić czy się naprawiło" w ogóle nadmuch nie reagował na kręcenie pokrętłem. Wie ktoś czy można to jakoś naprawić?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-22, 00:02   

Wymienic zebatki z innego panelu lub caly panel
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-17, 17:28   

Wcześniej nie pisałem, ale zrobiłem już. Pękł plastik na którym zębate kółko się trzymało, ale teraz mam kolejny problem. Odpalam auto, włączam nawiew jak mocno ma dawać i dupa, 0 reakcji dopiero po paru minutach się włączy na tyle ile ustawiłem :/ Wiecie gdzie szukać problemu czy na czuja szukać? :P Z góry dzięki :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-17, 17:43   

najprawdopodobniej rezystor/opornik termiczny do wymiany http://www.golf3.pl/topic...iewu-vt7725.htm
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-17, 17:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-17, 18:13   

No mam nadzieję, bo już mam dość tego całego thermo dziadostwa :D Kupię, wymienię i dam znać, dzięki ;)

A to będzie działać jak kupie od zwykłego nawiewu, czy musi być od thermothronica?
Ostatnio zmieniony przez dratek 2014-01-17, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-17, 18:24   

a tego to nie wiem pewnie jest to samo
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-18, 21:02   

Dziwna sprawa. Dzisiaj thermotronic działał caly czas i ani razu się nie wyłączył. Rozmawiałem ze znajomym, który ma większe pojęcie o elektryce niż ja. I mówi, że opornik nie działa gdy dam na 4 a u mnie nie działało wcale, czyli to raczej nieznane opornik ale dodał ze może być to coś z masą :/
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-18, 23:04   

Masz rację opornik działa na 1.2i 3 biegu a na 4 idzie pełne napięcie na silnik dmuchawy. Na wszelki wypadek sprawdź sobie czy nie poprzegrzewały Ci się kable dochodzące do opornika, a w szczególności główny zasilający i wyjście do silnika bo już raz spotkałem się z takim przypadkiem.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2014-01-19, 00:37   

A może to wina dmuchawy? U mnie działał na 4 biegu, nagle zgrzyt, pisk i przestało dmuchać, po chwili wywaliło bezpiecznik. Obstawiałem na opornik ale założyłem inny i dalej nie działało, dopiero po wymianie dmuchawy wszystko wróciło do normy. Okazało się że dmuchawa się zatarła bo woda się dostała co jest podobno częstym zjawiskiem. Sprawdź masę dmuchawy, może gdzieś kabel nie łączy, obadaj dmuchawę czy nie zatarta, jakby działała tylko na 4 biegu to opornik będzie jeszcze do wymiany.

Ewentualnie sprawdź wtyczkę tą od opornika do dmuchawy, czerwony kabel i cienka wtyczka (brązowy to masa a szeroka wtyka idzie od opornika do panelu chyba), u mnie czasami ta mała wtyczka potrafi nie łączyć ale wystarczy docisnąć :D

A i sprawdź blaszkę przy pokrętle, dociśnij obie (tą co jest na stałe i tą co chodzi razem z pokrętłem), ot tak na wszelki wypadek... 30 sekund roboty gołymi rękami :D
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-19, 16:01   

Ok dzięki chłopaki za rady. W pierwszej kolejności chyba właśnie sprawdzę dmuchawe bo dogięcie blaszki od pokrętła nic nie dało, a wczoraj znowu miałem ten sam problem. Odpalam auto i było ustawione na 4 bieg, 26temp i nawiew na szybę i oczywiście nic nie dmucha, szyby paruja itp. Odnoszę wrażenie, że uruchamia się dmuchawa jak ma humor i nie ma znaczenia na jakich wartościach będzie to nie zawsze się uruchomi, aaa i właśnie jak nie działa to uruchamia się dopiero po pewnym czasie, że tak powiem "z dupy".
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2014-01-19, 16:48   

dratek napisał/a:
Odnoszę wrażenie, że uruchamia się dmuchawa jak ma humor i nie ma znaczenia na jakich wartościach będzie
To zrób coś żeby miała dobry humor :D A jak to zrobić to tego Ci nie powiem bo nawet najstarsi indianie tego nie wiedzą, to jest już indywidualna kwestia relacji kierowca-dmuchawa :D Na mrozy to musisz zrobić bo jazda w zimie bez ogrzewania to istna masakra :snieg:

Obadaj bezpieczniki 6 i 19, może tam coś dziczeje... :D
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-19, 17:15   

No, ja to wiem. To ja o niego dbam jak tylko mogę, a on mi takie numery odwala. Dużo z nim rozmawiam, ale ma rozne humory :D I tak zawsze postawi na swoim. Jazda zima z otwartą szyba :OK:
Ta dmuchawa od golfa będzie pasować jak coś czy musi być specjalna pod thermotronic?
Ostatnio zmieniony przez dratek 2014-01-19, 17:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-19, 18:39   

Sama dmuchawa nie różni się niczym od tej zwyklej. Thermotronic to sterowanie z termostatem na daną temperaturę, ot taki bajer.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2014-01-19, 19:15   

To może takie małe ot: myślałem ożenić thermotronic z klimą, którą mam zamiar założyć, z tego co obmyślałem to wystarczy założyć komplet od dmuchawy z klimą i do tego zamiast klapki sterowanej linką dać klapkę strowaną przez silniczek od thermotronica. Jak myślicie zdało by to egzamin?
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-19, 20:09   

Ja kupiłem auto na giełdzie i mówiąc wprost nie było jak sprawdzić termotronica.. U mnie wieje letnim powietrzem, silniczek sterujący klapką nawiewu z nagrzewnicy chodzi, bo go słychać jak zmieniam temperaturę, niestety tylko letnie powietrze leci:( Macie jakieś pomysły?
 
 
Hitchhiker 
Ventomaniak



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 10 Maj 2013
Posty: 653
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-20, 09:18   

LongerD napisał/a:
Ja kupiłem auto na giełdzie i mówiąc wprost nie było jak sprawdzić termotronica.. U mnie wieje letnim powietrzem, silniczek sterujący klapką nawiewu z nagrzewnicy chodzi, bo go słychać jak zmieniam temperaturę, niestety tylko letnie powietrze leci:( Macie jakieś pomysły?
Problemem może być zawalona nagrzewnica. Możesz mieć zawalony układ chłodzenia lub samą nagrzewnicę. Zobacz w jakim stanie masz płyn chłodzący i ew go wymień aż nie będzie czysty. Jak to nie pomoże to czeka Cię dłubanie z przepłukiwaniem nagrzewnicy lub jej wymianą.
_________________
Ventor by Hitchhiker na początku drogi długofalowego projektu: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=14378
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-20, 15:46   

Dzięki wielkie. W sobotę się za to wezmę.
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-20, 16:14   

A jak wygląda sprawa z temp płynu? Żeby nie okazało się, że maszwalniety termostat jeszcze i dlatego leci zimniejsze powietrze.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-20, 20:23   

Wskazówka stoi w pionie po jakiś 5 kilometrach więc chyba jest ok. Mam to auto dopiero 3 dni, kilka lat temu miałem G3 ale tam grzało miodzio.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-20, 20:33   

Moze masz zepsuty czujnik temperatury tam gdzie jest ten smieszny wentylatorek obok radia i nie ma info o temperaturze wnetrza i bedzie ci wialo letnim albo zimnym nawet jak ustawisz goraco na full
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-20, 20:54   

Właśnie u mnie obok radia nie widać żadnych nacięć w tym plastiku, a podobno powinny w nim być. Wyczytałem ze powinien szumieć ten wiatraczek, u mnie nie słychać żadnego szumu wiatraczka:(
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-01-20, 21:40   

Tak to powinno wyglądać


Spróbuj wyjąć zaślepkę obok radia i poszukaj wiatraczka, po prostu może masz wiatraczek ale ktoś tylko włożył zwykłą pełną zaślepkę
_________________
Vento OEM+
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-01-20, 21:44   

pawel66600,

Tak z innej beczki co to za kiera ?
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-20, 21:50   

No to juz masz odpowiedz czemu thermotronic nie dziala tak jak powinien, jak ma utrzymac temperature jaka ustawisz jak nie ma wogole informacji jaka ona w rzeczywistosci jest? :-D
 
 
speedy333 
Zapalony Ventkarz


Silnik: ---
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2013
Posty: 231
Skąd: ---
Ostrzeżeń:
 10/3/6
Wysłany: 2014-01-20, 21:50   

muchomorek165, a to nie jest ta 4-ramienna z poduchą ?? Ona była montowana w nowszych rocznikach albo w lepszych wyposażeniach... Tylko że ta akurat jest ładnie obszyta :D Sam ostatnio taką kupiłem po taniości...
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-20, 21:53   

muchomorek165, na moje oko to obszyta albo kondon na niej:-) ps.sory ze post pod postem jak mozesz napraw
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-20, 22:23   

Jutro po robocie wydłubie tą zaślepkę i zobaczę co tam się kryje.
 
 
pawel66600 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 AAM
Pomógł: 42 razy
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 1266
Skąd: Coniew
Wysłany: 2014-01-20, 22:33   

muchomorek165 napisał/a:
Tak z innej beczki co to za kiera ?

Kiera ori, z airbagiem czteroramienna, góra i dół skóra gładka a boki perforowana.
To jest ori kiera która wyjechała z fabryki w skórze i ma specjalne rowki na szwy, została obszyta w kwietniu 2012 roku. Minęło półtora roku i nie widać śladów zużycia. 150zł obszycie, polecam każdemu.

_________________
Vento OEM+
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-21, 13:24   

Ładnie w środku chociaż ja będę robił chyba czerwone podświetlanie. Niedługo wpadnie tez taki sam licznik za 60zl :D

Wie ktoś jak wyjąć dmuchawe, albo chociaż gdziek ona się znajduje? Ja żeby dostać się do środka za thermotronic i radiem musze zdjąć ramkę nad licznikiem i nawiew po lewej :(
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-21, 14:04   

Zeby wyciagnac caly zestaw dmuchawy musisz wyjac cala konsole a znajduje sie nad nogami pasazera wpisz w google wymiana dmuchawy golf 3 i wszystko bedziesz mial jasne sa fotoporady
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-21, 15:45   

No i troszkę się zdenerwowałem. Pod tą zaślepką koło radia niema nic.. Pusta dziura..
Rozumiem że muszę szukać tego czujnika temperatury gdzieś na szrocie, bo nowy racze nie dostępny?
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-21, 16:56   

LongerD, a masz pewność że Twojej ventce jest thermotronic? Może poprostu ktoś założył taki panel na pokrętła a masz zwykły panel nawiewów. Najlepiej było by gdybyś wyjął cały panel z pokrętłami i zobaczył, czy on rzeczywiście jest od thermotronica. Jeśli jest to cały panel z tyłu powinien być osłonięty takim niebieskim plastikiem. https://www.google.pl/sea...ml%3B1000%3B550
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-21, 17:22   

Miałem zwykły nawiew w G3 i tam te pokrętła chodziły ciężko, a w Vento lekko i gładko. Jak wspominałem gdy obracam pokrętłem od regulacji temp. słyszę jak silniczek zmienia położenie klapki nagrzewnicy. Więc chyba jest ten cały termotronik.
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-21, 19:32   

Dzięki już znalazłem. Ehh zawsze zapomnę szukać na innych forach, przecież to golf w sedanie :faja:
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-21, 21:31   

LongerD, weź wykręć ten panel nawiewu i zobacz jaki masz tak jak mówił wojtas83, jest zaledwie 6 śrub i wszystko będziesz miał jasne czy szukać czujnika czy szukać gdzie indziej przyczyny
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 8