Witam. Panowie mam taki problem. Wczoraj chcąc ustawić na co ma lecieć powietrze usłyszałem zębatkę. Później zauważyłem, że całość jakość dziwnie się przekręciła tzn jak ustawiłem żeby powietrze leciało tylko na twarz to nie uruchamiał się nadmuch jak najechałem na ikonę tylko gdzieś w połowie dalej (między nadmuchem na twarz, a następnym) co sprawiło że za cholerę nie mogłem ustawić tylko na szybę. Dziś rano gdy chciałem "sprawdzić czy się naprawiło" w ogóle nadmuch nie reagował na kręcenie pokrętłem. Wie ktoś czy można to jakoś naprawić?
Wcześniej nie pisałem, ale zrobiłem już. Pękł plastik na którym zębate kółko się trzymało, ale teraz mam kolejny problem. Odpalam auto, włączam nawiew jak mocno ma dawać i dupa, 0 reakcji dopiero po paru minutach się włączy na tyle ile ustawiłem :/ Wiecie gdzie szukać problemu czy na czuja szukać? Z góry dzięki
Dziwna sprawa. Dzisiaj thermotronic działał caly czas i ani razu się nie wyłączył. Rozmawiałem ze znajomym, który ma większe pojęcie o elektryce niż ja. I mówi, że opornik nie działa gdy dam na 4 a u mnie nie działało wcale, czyli to raczej nieznane opornik ale dodał ze może być to coś z masą :/
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-18, 23:04
Masz rację opornik działa na 1.2i 3 biegu a na 4 idzie pełne napięcie na silnik dmuchawy. Na wszelki wypadek sprawdź sobie czy nie poprzegrzewały Ci się kable dochodzące do opornika, a w szczególności główny zasilający i wyjście do silnika bo już raz spotkałem się z takim przypadkiem.
A może to wina dmuchawy? U mnie działał na 4 biegu, nagle zgrzyt, pisk i przestało dmuchać, po chwili wywaliło bezpiecznik. Obstawiałem na opornik ale założyłem inny i dalej nie działało, dopiero po wymianie dmuchawy wszystko wróciło do normy. Okazało się że dmuchawa się zatarła bo woda się dostała co jest podobno częstym zjawiskiem. Sprawdź masę dmuchawy, może gdzieś kabel nie łączy, obadaj dmuchawę czy nie zatarta, jakby działała tylko na 4 biegu to opornik będzie jeszcze do wymiany.
Ewentualnie sprawdź wtyczkę tą od opornika do dmuchawy, czerwony kabel i cienka wtyczka (brązowy to masa a szeroka wtyka idzie od opornika do panelu chyba), u mnie czasami ta mała wtyczka potrafi nie łączyć ale wystarczy docisnąć
A i sprawdź blaszkę przy pokrętle, dociśnij obie (tą co jest na stałe i tą co chodzi razem z pokrętłem), ot tak na wszelki wypadek... 30 sekund roboty gołymi rękami
Ok dzięki chłopaki za rady. W pierwszej kolejności chyba właśnie sprawdzę dmuchawe bo dogięcie blaszki od pokrętła nic nie dało, a wczoraj znowu miałem ten sam problem. Odpalam auto i było ustawione na 4 bieg, 26temp i nawiew na szybę i oczywiście nic nie dmucha, szyby paruja itp. Odnoszę wrażenie, że uruchamia się dmuchawa jak ma humor i nie ma znaczenia na jakich wartościach będzie to nie zawsze się uruchomi, aaa i właśnie jak nie działa to uruchamia się dopiero po pewnym czasie, że tak powiem "z dupy".
Odnoszę wrażenie, że uruchamia się dmuchawa jak ma humor i nie ma znaczenia na jakich wartościach będzie
To zrób coś żeby miała dobry humor A jak to zrobić to tego Ci nie powiem bo nawet najstarsi indianie tego nie wiedzą, to jest już indywidualna kwestia relacji kierowca-dmuchawa Na mrozy to musisz zrobić bo jazda w zimie bez ogrzewania to istna masakra
Obadaj bezpieczniki 6 i 19, może tam coś dziczeje...
No, ja to wiem. To ja o niego dbam jak tylko mogę, a on mi takie numery odwala. Dużo z nim rozmawiam, ale ma rozne humory I tak zawsze postawi na swoim. Jazda zima z otwartą szyba
Ta dmuchawa od golfa będzie pasować jak coś czy musi być specjalna pod thermotronic?
Ostatnio zmieniony przez dratek 2014-01-19, 17:31, w całości zmieniany 1 raz
To może takie małe ot: myślałem ożenić thermotronic z klimą, którą mam zamiar założyć, z tego co obmyślałem to wystarczy założyć komplet od dmuchawy z klimą i do tego zamiast klapki sterowanej linką dać klapkę strowaną przez silniczek od thermotronica. Jak myślicie zdało by to egzamin?
Ja kupiłem auto na giełdzie i mówiąc wprost nie było jak sprawdzić termotronica.. U mnie wieje letnim powietrzem, silniczek sterujący klapką nawiewu z nagrzewnicy chodzi, bo go słychać jak zmieniam temperaturę, niestety tylko letnie powietrze leci:( Macie jakieś pomysły?
Silnik: 1.8 AAM Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 10 Maj 2013 Posty: 653 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-20, 09:18
LongerD napisał/a:
Ja kupiłem auto na giełdzie i mówiąc wprost nie było jak sprawdzić termotronica.. U mnie wieje letnim powietrzem, silniczek sterujący klapką nawiewu z nagrzewnicy chodzi, bo go słychać jak zmieniam temperaturę, niestety tylko letnie powietrze leci:( Macie jakieś pomysły?
Problemem może być zawalona nagrzewnica. Możesz mieć zawalony układ chłodzenia lub samą nagrzewnicę. Zobacz w jakim stanie masz płyn chłodzący i ew go wymień aż nie będzie czysty. Jak to nie pomoże to czeka Cię dłubanie z przepłukiwaniem nagrzewnicy lub jej wymianą.
Moze masz zepsuty czujnik temperatury tam gdzie jest ten smieszny wentylatorek obok radia i nie ma info o temperaturze wnetrza i bedzie ci wialo letnim albo zimnym nawet jak ustawisz goraco na full
Właśnie u mnie obok radia nie widać żadnych nacięć w tym plastiku, a podobno powinny w nim być. Wyczytałem ze powinien szumieć ten wiatraczek, u mnie nie słychać żadnego szumu wiatraczka:(
No to juz masz odpowiedz czemu thermotronic nie dziala tak jak powinien, jak ma utrzymac temperature jaka ustawisz jak nie ma wogole informacji jaka ona w rzeczywistosci jest? :-D
muchomorek165, a to nie jest ta 4-ramienna z poduchą Ona była montowana w nowszych rocznikach albo w lepszych wyposażeniach... Tylko że ta akurat jest ładnie obszyta Sam ostatnio taką kupiłem po taniości...
Kiera ori, z airbagiem czteroramienna, góra i dół skóra gładka a boki perforowana.
To jest ori kiera która wyjechała z fabryki w skórze i ma specjalne rowki na szwy, została obszyta w kwietniu 2012 roku. Minęło półtora roku i nie widać śladów zużycia. 150zł obszycie, polecam każdemu.
Ładnie w środku chociaż ja będę robił chyba czerwone podświetlanie. Niedługo wpadnie tez taki sam licznik za 60zl
Wie ktoś jak wyjąć dmuchawe, albo chociaż gdziek ona się znajduje? Ja żeby dostać się do środka za thermotronic i radiem musze zdjąć ramkę nad licznikiem i nawiew po lewej
Zeby wyciagnac caly zestaw dmuchawy musisz wyjac cala konsole a znajduje sie nad nogami pasazera wpisz w google wymiana dmuchawy golf 3 i wszystko bedziesz mial jasne sa fotoporady
No i troszkę się zdenerwowałem. Pod tą zaślepką koło radia niema nic.. Pusta dziura..
Rozumiem że muszę szukać tego czujnika temperatury gdzieś na szrocie, bo nowy racze nie dostępny?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2014-01-21, 16:56
LongerD, a masz pewność że Twojej ventce jest thermotronic? Może poprostu ktoś założył taki panel na pokrętła a masz zwykły panel nawiewów. Najlepiej było by gdybyś wyjął cały panel z pokrętłami i zobaczył, czy on rzeczywiście jest od thermotronica. Jeśli jest to cały panel z tyłu powinien być osłonięty takim niebieskim plastikiem. https://www.google.pl/sea...ml%3B1000%3B550
Miałem zwykły nawiew w G3 i tam te pokrętła chodziły ciężko, a w Vento lekko i gładko. Jak wspominałem gdy obracam pokrętłem od regulacji temp. słyszę jak silniczek zmienia położenie klapki nagrzewnicy. Więc chyba jest ten cały termotronik.
LongerD, weź wykręć ten panel nawiewu i zobacz jaki masz tak jak mówił wojtas83, jest zaledwie 6 śrub i wszystko będziesz miał jasne czy szukać czujnika czy szukać gdzie indziej przyczyny
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum