Wszystko jasne- to na 100% Termotronic.. czujnika nie znalazłem bo go tam niema, nie widziałem również wtyczki do tego czujnika- bo to ma być wtyczka 3 pinowa? Znalazłem wtyczki od kodów błyskowych, 2 niepodłączone wtyczki 2 pinowe. Domyślam się ze te 2 pinowe to od podświetlenia schowków bo chyba powinny być podświetlane? Bo schowki mam 2 i ciemno w każdym.
wtyczka do tego czujnika ma byc 4 pinowa? 2 piny to zasilanie tego wiatraczka, a pozostałe 2 to sam czujnik
dokładnie tak Niżej masz schemat tego podłączenia a ten pin o oznaczeniu T4/3 który jest ucięty i idzie od czujnika NTC o oznaczeniu G56 idzie do masy.
Tak odbiegając od tematu dodaje 2 fotke dla tych którzy nie wierzą że przepalenie opornika dmuchawy w tym miejscu powoduje że cały nadmuch przestaje działać wiec nie można twierdzić że jeżeli jest przepalony opornik działa tylko na 4 biegu bo może się zdarzyć że wogóle nie będzie dzałał
opornik dmuchawy.JPG
Plik ściągnięto 6249 raz(y) 3,77 KB
czujnik temperatury.JPG
Plik ściągnięto 6258 raz(y) 15,96 KB
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-23, 19:22, w całości zmieniany 3 razy
Znalazłem również informacje- w przypadku braku lub uszkodzeniu czujnika, wlutować między styk 1 i 3 rezystor 3kOhm. Taką rezystancję powinien mieć ten czujnik gdy temp wewnątrz samochodu ma 25 stopni. Czyli jeśli ustawie na 28 to będzie non stop grzało?
Teraz zostaje tylko mały demontaż i poszukiwania tej nie szczęsnej wtyczki.
rezystor 3kOhm. Taką rezystancję powinien mieć ten czujnik gdy temp wewnątrz samochodu ma 25 stopni. Czyli jeśli ustawie na 28 to będzie non stop grzało
nie, bedzie grzało do 25 stopni,
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-23, 21:41, w całości zmieniany 2 razy
Kolego wydaje mi się że się mylisz.. Skoro komputer będzie myślał ze jest 25 stopni a ja mu zadam 28, więc będzie dążył do tych 28 stopni ciągle grzejąc. Mam nadzieje że jutro będzie poniżej -10 to pogrzebie w autku i poszukam tej nieszczęsnej wtyczki.
Ostatnio zmieniony przez LongerD 2014-01-24, 16:07, w całości zmieniany 1 raz
Racja kolego. Nie wiem gdzie tu się daje + za pomoc bo z chęcią bym zasłużonym dal owego.
Pytanie czy ktoś ma zdjęcie tej końcówki od czujnika, lub samego czujnika na którym widać to gniazdo? Chciałbym wiedzieć czy są 4 piny w rzędzie czy 2 na 2.
Wtyczkę znalazłem, rezystor podpiąłem, poskładałem wszystko do kupy i nawiew przestał działać.... no niech to gęś kopnie. Jutro muszę go naprawić, nie wyobrażam sobie jazdy bez nawiewów o 6 rano w poniedziałek..
Oj tam. Tez niedawno jeździłem z otwartą szyba bo dmuchawa robila fochy Kupiłem dzisiaj ze szrotu druga za 3 dychy u jutro wymieniam. Mam nadzieje ze w tym tkwił cały problem
na 90% utzrymuje ustawiona tem. na thermotroniku na predkosci nawiewu 0 albo 1 bo juz nie pamietam ale auto musi jechac zeby thermo dzialalo to jest tak jakby zamiennik klimy
_________________
Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2014-01-26, 20:21, w całości zmieniany 2 razy
Hmm, znalazłęm fotkę i on na końcu ma taką kulkę , a u mnie jest tylko drucik niczym nie zakończony. http://img01.allegroimg.p...39/3912363925_1 Chyba bez tej "kulki" nie działa to jak należy. Tak mi się wydaje.
dratek, są różne rodzaje termistorów oraz innych czujników masowych powietrza np w przepływomierzu również jest termistor czyli czujnik temperatury przepływającego powietrza a tam też jest drucik, przeważnie tam gdzie jest drucik powietrze przepływa dość mocno przez czujnik, tam gdzie jest zastosowana kulka powietrze które opływa czujnik nie posiada silnych zawirowań więc z większej (lub z mniejszej) powierzchni musi pobierać dane w tym przypadku o temperaturze (tak mniej więcej to wygląda) a żeby sprawdzić termistor musisz podłączyć omomierz zmiana oporności - termistor działa, jeżeli jest non stop ten sam odczyt nawet jak ciepłym lub zimnym powietrzem dmuchasz to termistor do wymiany
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-27, 14:46, w całości zmieniany 2 razy
Panowie , po włączeniu nawiewu coś piszyczy , jak by wentylatorek się ocierał o coś
najbardziej słychać jak np na rondzie lecę czy skręcam w lewo - wtedy auto przechyla się lekko na prawą część i wtedy piszczy głośniej , jak tylko wyprostuje to już minimalnie
Od czego zacząć ? Na zaewnątrz troche piździ więc chciał bym skrócić czas
alien, jeżeli masz thermotronic to może być ten wentylatorek co znajduje się na stronie co podał ci dratek, lub poprostu powoli zaciera ci sie wentylator nawiewu niestety z tym drugim bedziesz miał troche więcej zabawy, tak czy inaczej najpierw sprawdź który czyli wyłącz prędkości nawiewów na 0 i wtedy zobacz czy ci coś piszczy/brzęczy jak jeździsz, jeżeli nie to niestety musisz wyjść na zewnątrz i spędzić trochę czasu na mrozie bo musiał byś się dostać do łopatek wentylatora, czyli zdjąć podszybie wyciągnąć filtr pyłkowy i musiałbyś zakręcić nim i zobaczysz czy ma duży opór jeżeli tak to włącz wtedy nawiew i zobacz jak go słychać(tylko nie wkładaj tam paluchów jak będzie chodził nawiew ) jak ostro się zaciera to masz winowajce
Dzięki chłopaki !
Mam thermotronc i widziałem to na stronie głównej , ale wydaje mi się, że to nie od tego.
Dzwięki są po włączeniu nawiewu i dochodzą z prawej strony auta czyli pasażera wynika z tego , że wirnik
Toche spokoju było i znowu coś:)
_________________ Vento TDI
Ostatnio zmieniony przez wojtas83 2014-01-27, 23:03, w całości zmieniany 1 raz
U mnie w temacie masz zdjęcie (któreś z ostatnich) z licznikiem i właśnie ta dmuchawa to sobie zobacz jak to wygląda. Myślę że się smaruje ale niech się wypowie ktoś kto go rozbierał
alien, jeśli uda ci sie dostać wężykiem od strony podszybia między łopatki a obudowę tak aby wężyk był jak najbliżej ośki to psikasz takim preparatem jak WD-40 (jak go kupujesz w zestawie masz właśnie taki wężyk) będzie to zajeb...e trudne, jeśli ci się nie uda to zostaje tylko wykręcenie wentylatora od strony kabiny tam gdzie jest cały zespół dmuchawy, wyciągnięcie wentylatora i dopiero próba psikania zobacz może łopatki dotykają plastiku i dlatego piszczy musisz sam określić czy to zacierające sie łożysko ośki czy coś innego, najlepszym rozwiązaniem było by rozebranie wentylatora na części pierwsze i wtedy wyczyszczenie i nasmarowanie, bo psikaniem tak preparatem to może uciszyć na dzień lub rok to zależy jak środek spenetruje
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum