Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Pokrętło thermotronica
Autor Wiadomość
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-23, 16:09   

Wszystko jasne- to na 100% Termotronic.. czujnika nie znalazłem bo go tam niema, nie widziałem również wtyczki do tego czujnika- bo to ma być wtyczka 3 pinowa? Znalazłem wtyczki od kodów błyskowych, 2 niepodłączone wtyczki 2 pinowe. Domyślam się ze te 2 pinowe to od podświetlenia schowków bo chyba powinny być podświetlane? Bo schowki mam 2 i ciemno w każdym.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-23, 16:10   

wtyczka jest 4 pinowa do czujnika 2 sa do czujnika NTC a dwa do wiatraczka
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-23, 17:10   

hotdriver napisał/a:
wtyczka jest 4 pinowa do czujnika 2 sa do czujnika NTC a dwa do wiatraczka

Powoli kolego żebym zrozumiał.. wtyczka do tego czujnika ma byc 4 pinowa? 2 piny to zasilanie tego wiatraczka, a pozostałe 2 to sam czujnik?
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-23, 18:59   

Cytat:
wtyczka do tego czujnika ma byc 4 pinowa? 2 piny to zasilanie tego wiatraczka, a pozostałe 2 to sam czujnik
dokładnie tak :oklaski: Niżej masz schemat tego podłączenia a ten pin o oznaczeniu T4/3 który jest ucięty i idzie od czujnika NTC o oznaczeniu G56 idzie do masy.
Tak odbiegając od tematu dodaje 2 fotke dla tych którzy nie wierzą że przepalenie opornika dmuchawy w tym miejscu powoduje że cały nadmuch przestaje działać wiec nie można twierdzić że jeżeli jest przepalony opornik działa tylko na 4 biegu bo może się zdarzyć że wogóle nie będzie dzałał :diabeł:

opornik dmuchawy.JPG
Plik ściągnięto 6251 raz(y) 3,77 KB

czujnik temperatury.JPG
Plik ściągnięto 6260 raz(y) 15,96 KB

Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-23, 19:22, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-23, 21:03   

Znalazłem również informacje- w przypadku braku lub uszkodzeniu czujnika, wlutować między styk 1 i 3 rezystor 3kOhm. Taką rezystancję powinien mieć ten czujnik gdy temp wewnątrz samochodu ma 25 stopni. Czyli jeśli ustawie na 28 to będzie non stop grzało?
Teraz zostaje tylko mały demontaż i poszukiwania tej nie szczęsnej wtyczki.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-23, 21:38   

Cytat:
rezystor 3kOhm. Taką rezystancję powinien mieć ten czujnik gdy temp wewnątrz samochodu ma 25 stopni. Czyli jeśli ustawie na 28 to będzie non stop grzało
nie, bedzie grzało do 25 stopni,
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-23, 21:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-24, 16:06   

Kolego wydaje mi się że się mylisz.. Skoro komputer będzie myślał ze jest 25 stopni a ja mu zadam 28, więc będzie dążył do tych 28 stopni ciągle grzejąc. Mam nadzieje że jutro będzie poniżej -10 to pogrzebie w autku i poszukam tej nieszczęsnej wtyczki.
Ostatnio zmieniony przez LongerD 2014-01-24, 16:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-24, 17:17   

tak czy siak 3 stopni w ta czy we w ta i tak nie odczujesz :)
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-24, 18:40   

Racja kolego. Nie wiem gdzie tu się daje + za pomoc bo z chęcią bym zasłużonym dal owego.
Pytanie czy ktoś ma zdjęcie tej końcówki od czujnika, lub samego czujnika na którym widać to gniazdo? Chciałbym wiedzieć czy są 4 piny w rzędzie czy 2 na 2.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-24, 21:34   

Są 2 po 2
tu masz fotke http://www.fm-exklusiv.at/ebay/0/5001.JPG
Ostatnio zmieniony przez wojtas83 2014-01-24, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-25, 18:52   

Wtyczkę znalazłem, rezystor podpiąłem, poskładałem wszystko do kupy i nawiew przestał działać.... no niech to gęś kopnie. Jutro muszę go naprawić, nie wyobrażam sobie jazdy bez nawiewów o 6 rano w poniedziałek..
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-25, 23:43   

Oj tam. Tez niedawno jeździłem z otwartą szyba bo dmuchawa robila fochy :faja: Kupiłem dzisiaj ze szrotu druga za 3 dychy u jutro wymieniam. Mam nadzieje ze w tym tkwił cały problem :]
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-26, 10:09   

Podobno demontaż łatwy dosyć jest więc dziś się do niej dobiorę:)
 
 
LongerD 
Kierowca eLki


Silnik: 1.8 ABS
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 18
Skąd: Wejherowo
Wysłany: 2014-01-26, 18:36   

Brak masy na silniku dmuchawy:) Dzięki za pomoc.
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-26, 18:38   

Pany, od czego jest ten drucik co z od wiatraczka co wciąga powietrze jest :D ?

 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-01-26, 20:18   

na 90% utzrymuje ustawiona tem. na thermotroniku na predkosci nawiewu 0 albo 1 bo juz nie pamietam :P ale auto musi jechac zeby thermo dzialalo to jest tak jakby zamiennik klimy :D
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2014-01-26, 20:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-26, 20:24   

Dzięki za szybką odpowiedź. Śmieszny ten drucik :D Mam nadzieję, że nadal działa :)
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-26, 23:53   

Jest to termistor a jego zadanie to takie jak powiedzial lesny1982,:-D
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-27, 12:19   

Hmm, znalazłęm fotkę i on na końcu ma taką kulkę , a u mnie jest tylko drucik niczym nie zakończony. http://img01.allegroimg.p...39/3912363925_1 Chyba bez tej "kulki" nie działa to jak należy. Tak mi się wydaje.
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-27, 14:37   

dratek, są różne rodzaje termistorów oraz innych czujników masowych powietrza np w przepływomierzu również jest termistor czyli czujnik temperatury przepływającego powietrza a tam też jest drucik, przeważnie tam gdzie jest drucik powietrze przepływa dość mocno przez czujnik, tam gdzie jest zastosowana kulka powietrze które opływa czujnik nie posiada silnych zawirowań więc z większej (lub z mniejszej) powierzchni musi pobierać dane w tym przypadku o temperaturze (tak mniej więcej to wygląda) :) a żeby sprawdzić termistor musisz podłączyć omomierz zmiana oporności - termistor działa, jeżeli jest non stop ten sam odczyt nawet jak ciepłym lub zimnym powietrzem dmuchasz to termistor do wymiany
Ostatnio zmieniony przez hotdriver 2014-01-27, 14:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
alien 
Niedzielny kierowca
Corrado User


Silnik: TDI
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 64
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-27, 17:03   

Podepnę się pod temat .

Panowie , po włączeniu nawiewu coś piszyczy , jak by wentylatorek się ocierał o coś :)
najbardziej słychać jak np na rondzie lecę :) czy skręcam w lewo - wtedy auto przechyla się lekko na prawą część i wtedy piszczy głośniej , jak tylko wyprostuje to już minimalnie :)
Od czego zacząć ? Na zaewnątrz troche piździ więc chciał bym skrócić czas :)
_________________
Vento TDI :)
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-27, 17:23   

hotdriver, ok dzięki. Sprawdzę to :OK:

alien, http://www.vwvento.org/porady/thermo/ :faja:
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-27, 21:37   

alien, jeżeli masz thermotronic to może być ten wentylatorek co znajduje się na stronie co podał ci dratek, lub poprostu powoli zaciera ci sie wentylator nawiewu niestety z tym drugim bedziesz miał troche więcej zabawy, tak czy inaczej najpierw sprawdź który czyli wyłącz prędkości nawiewów na 0 i wtedy zobacz czy ci coś piszczy/brzęczy jak jeździsz, jeżeli nie to niestety musisz wyjść na zewnątrz i spędzić trochę czasu na mrozie bo musiał byś się dostać do łopatek wentylatora, czyli zdjąć podszybie wyciągnąć filtr pyłkowy i musiałbyś zakręcić nim i zobaczysz czy ma duży opór jeżeli tak to włącz wtedy nawiew i zobacz jak go słychać(tylko nie wkładaj tam paluchów jak będzie chodził nawiew :) ) jak ostro się zaciera to masz winowajce
 
 
alien 
Niedzielny kierowca
Corrado User


Silnik: TDI
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 64
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-27, 22:16   

Dzięki chłopaki !
Mam thermotronc i widziałem to na stronie głównej , ale wydaje mi się, że to nie od tego.
Dzwięki są po włączeniu nawiewu i dochodzą z prawej strony auta czyli pasażera wynika z tego , że wirnik :)
Toche spokoju było i znowu coś:)
_________________
Vento TDI :)
Ostatnio zmieniony przez wojtas83 2014-01-27, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-28, 00:21   

Dmuchawa nawiewu, znajduje się bezpośrednio nad nogami pasażera. Żeby go wyjąć najlepiej zdemontować schowek czy tam półke. W zależności co masz.
 
 
alien 
Niedzielny kierowca
Corrado User


Silnik: TDI
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 64
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-29, 21:21   

smaruje się to jakoś czy trzeba szukać innej ?
_________________
Vento TDI :)
 
 
dratek 
Zapalony Ventkarz



Silnik: 1.8
Wiek: 31
Dołączył: 21 Gru 2013
Posty: 464
Skąd: Zgierz
Wysłany: 2014-01-29, 22:07   

U mnie w temacie masz zdjęcie (któreś z ostatnich) z licznikiem i właśnie ta dmuchawa to sobie zobacz jak to wygląda. Myślę że się smaruje ale niech się wypowie ktoś kto go rozbierał ;)
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-01-30, 11:17   

alien, jeśli uda ci sie dostać wężykiem od strony podszybia między łopatki a obudowę tak aby wężyk był jak najbliżej ośki to psikasz takim preparatem jak WD-40 (jak go kupujesz w zestawie masz właśnie taki wężyk) będzie to zajeb...e trudne, jeśli ci się nie uda to zostaje tylko wykręcenie wentylatora od strony kabiny tam gdzie jest cały zespół dmuchawy, wyciągnięcie wentylatora i dopiero próba psikania zobacz może łopatki dotykają plastiku i dlatego piszczy musisz sam określić czy to zacierające sie łożysko ośki czy coś innego, najlepszym rozwiązaniem było by rozebranie wentylatora na części pierwsze i wtedy wyczyszczenie i nasmarowanie, bo psikaniem tak preparatem to może uciszyć na dzień lub rok to zależy jak środek spenetruje
 
 
Paweł J. 
Vento to ja!

Silnik: ...
Pomógł: 302 razy
Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 10606
Skąd: ...
Wysłany: 2014-01-30, 11:44   

Wyciągnięcie wentylatora od środka to 5 minut roboty (chyba 5 śrubek), wyciągniesz go i w domu sobie zobaczysz co go boli.
 
 
alien 
Niedzielny kierowca
Corrado User


Silnik: TDI
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 64
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2014-01-31, 20:38   

Dzięki za rady .
Ruszę z tematem pewnie jak będzie trochę cieplej :)
chyba , że nie wytrzymam juz tego piszczenia :D
_________________
Vento TDI :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 16