Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Ventka by Layannah
Autor Wiadomość
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2014-11-23, 22:50   

muchomorek165, ja mam takiego wielkiego siedzącego misia i też myślałam go w aucie na tylnej kanapie wozić :D
A felgi mam za 600 wystawione ;)

kowal323, jak tylko jakąś poznam to dam znać :)
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-11-23, 22:53   

Jakis link do zdjec i info o nich ?
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2014-11-23, 22:56   

wyślę na pw
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-11-23, 23:06   

Doszlo jakie ET tych felg ? Ile cali szerokosc tzn ile "J" ?
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2014-11-23, 23:08   

muchomorek165, ET nie wiem a szerokości 7,5J co pisze na aukcji :P
Ostatnio zmieniony przez Layannah 2014-11-23, 23:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
muchomorek165 
Już prawie mieszkam w Ventce
luki



Silnik: 1,9TD AAZ+
Wiek: 35
Dołączył: 25 Paź 2012
Posty: 1621
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2014-11-23, 23:10   

A sprawdzisz ? Nie musi byc dzis :D
_________________
VW VENTO 1.9TD 55kW 92r
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13707
Serwis komputerowy oraz nawigacji
Masz pytania dzwoń
728-862-808

Pilne pytania 004915217798727
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2014-11-23, 23:11   

ET 38 :) na necie właśnie znalazłam :)
 
 
patrolfak 
Ventofan


Silnik: vr6
Wiek: 35
Dołączył: 06 Gru 2013
Posty: 177
Skąd: Poznań
Ostrzeżeń:
 3/3/6
Wysłany: 2014-11-23, 23:36   

Layannah napisał/a:
patrolfak, hahaha no troche mi daleko do Poznania :D


Do poznania się ? :D Zawsze to mogę się przeprowadzić :P Ja lubię poznawać nowe miejsca :D
A tak serio to zazdroszczę Twojemu Boyfrendowi bo dzielenie wspólnie pasji szczególnie takiej to niecodzienna rzecz ;)
_________________
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=15343 Mój venciak Zapraszam :)

http://images61.fotosik.p...35308d91d4m.jpg
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2014-11-24, 01:52   

patrolfak, no on sam mnie tym zaraził :) jeszcze nie na wszystkim się znam i dużo rzeczy sama nie ogarniam ale z wiekiem będzie coraz lepiej :D
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-01-01, 21:25   

Problem z gasnącym ventkiem rozwiązany :) przeszedł samouleczenie :) ogólnie dziwne zjawisko, ale tydzień czasu stał nie ruszany i problemy zniknęły, jakby nigdy nic nie było ;) moc nie spada, nie dławi się, nie szarpie :) można kręcić do czerwonego pola i nic się nie dzieje oprócz chmury dymu jak to dizel :) :)
Mogę stwierdzić, że odetchnęłam z ulgą. Może się obraził po prostu, nie raz słyszałam, że auta mają duszę, a ja uznałam, że nie chcę mu kupić lepszych opon zimowych...więc kto wie :)
Ostatnio wyrwałam jasny schowek zamiast airbaga oraz pod spód jasną półkę :) dopięłam swego i skompletowałam jasne wnętrze :) :) chcieć to móc, zajęło to nie pełne 4 miesiące.. :)
jeszcze ostatnio znalazłam oryginalne jasne fotele + kanapa z podłokietnikiem. O mało się nie rozpłynęłam na ich widok, stan ideał, elektryka działa (nie to do u mnie, podarte i zimno w tyłek). Ale nie mam jak się po nie wybrać bo to aż pod Warszawę :(
Ogółem powolutku i małymi kroczkami doprowadzam go do dobrego stanu. Pracy czeka jeszcze spooooooro ale wszystkie małe usterki (jak np spawanie rury wydechowej, wymiana przekaźników itd) są robione na bieżąco :) jeszcze czeka mnie najprawdopodobniej wymiana silnika :( ale to się okaże dopiero na wiosnę. W sumie w przebiegu 4 z przodu więc nie ma się do dziwić...


jeszcze parę fotek :)


 
 
Patrykkk 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 tdi
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2015-01-01, 21:38   

hmm kremówka =D fajny kolor ale zderzak przedni nie pasi :P
_________________

 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-01-01, 21:48   

Patrykkk, wszystko w swoim czasie :)
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-01, 22:49   

Cieszy mnie że temat jest aktualizowany i coś się w nim dzieje. Jak byś wybierała się po te fotele to wpadaj na kawę bo do Wawy ode mnie rzut beretem :D
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-01-02, 00:27   

wojtas83, aktualizowany tyle na ile mogę, chwilowo finansowy kryzys ale i tak jak na moje możliwości to zrobiłam sporo, tak na prawdę mody zaczną się na wiosnę :)
Patrykkk, w sumie.. kremówka? -.O jak już to majonez! <3
 
 
Patrykkk 
Kierowca eLki



Silnik: 1.9 tdi
Wiek: 31
Dołączył: 31 Gru 2014
Posty: 18
Skąd: grodzisk mazowiecki
Wysłany: 2015-01-02, 00:34   

majonez też spoko :P
_________________

 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-01-03, 14:48   

Pisałam, że czeka mnie wymiana silnika, ale w sumie coraz bardziej zastanawiam się nad remontem tego co jest. Powymieniać zużyte elementy, wymienić turbine, wyczyścić lub wyrzucić egr, oleje filtry itd. Zastanawia mnie tylko jaki to będzie koszt i czy mógłby ktoś mi powiedzieć co jako najważniejsze musiała bym powymieniać, bo jeszcze nie bardzo w tym ogarniam :) silnik nie pracuje równo, coś puka w silniku podejrzewam że to panefka. Pod egrem mam brudno od oleju, wężyki od podciśnienia mam w stanie opłakanym (wymieniłam tylko te najbardziej zniszczone). Mam pourywane kable np od abs, intercooler cały lata, lampy i grill mam na trytytki bo pas do niczego sie już nie nadaje. Nie wiem czy jest sens... to drugi silnik w ventce, w poprzednim walnął rozrząd ( poprzedniemu właścicielowi) a licznik pokazuje przebieg 454 769...
Ostatnio zmieniony przez Layannah 2015-01-03, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rafik 
Vento to ja!

Silnik: 3.0 D 136KM
Pomógł: 16 razy
Wiek: 34
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 3004
Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2015-01-03, 15:01   

jak juz wymieniac silnik na taki sam to tez trzeba liczyc sie z kosztami remontu chyba ze na ryzyko idziesz.

Ja jakbym robił dla siebie i chciał zostac przy tej jednostce to zrobiłbym remont

czyli głowica kompletna planowanie robienie gniazd zaworów itp itd

skoro mówisz że panewka to wiadomo wał kroby tłoki trzeba wyciagac i robic koszt samych czesci juz tych lepszych kolo 1800 złotych nie licząc kosztów robienia głowicy za głowice u mnie biorą okolo 400 złotych za zrobienie niewiem jak u Ciebie ale remot wyniesie koło 3 tysiecy ze wszystkim podejrzewam
_________________
VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-01-03, 18:16   

Co do kosztów takiego kpl remontu tego silnika to powiem Ci że mogą być bardzo wysokie jeśli chcieć zrobić wszystko jak bóg przykazał. Proponował bym abyś najpierw sprawdziła jakie masz ciśnienie sprężania na każdym z cylindrów i ewentualnie wykonała próbę olejową jeśli będzie konieczna. To taki pierwszy krok do oceny w jakim stanie jest silnik. Trzeba też sprawdzić czy rozrząd jest dobrze ustawiony i kąt zapłonu również. Stukanie nie koniecznie może oznaczać panewkę, równie dobrze stukać może uszkodzony popychacz hydrauliczny. To tak kilka wskazówek z grubsza.
Teraz może o kosztach trochę. Taki generalny koszt regeneracji głowicy to 1000-1200zł, wciśnięcie i honowanie nowych tulei cylindrów ok 600zł, nowe firmowe tłoki z pierścieniami 1500-1800zł, do tego szlif wału korbowego z panewkami, kpl uszczelek do silnika 400-500zł. Wiadomo że to nie są wszystkie koszty bo dojdzie jeszcze pompa wody, nowy rozrząd, 0k 300zł, pozbycie się EGR to koszt ok 150zł bo tyle kosztuje bardziej przewiewny kolektor z AWX bez EGR, turbina to zależy co chcesz jeśli zdrową używkę to myślę że w granicach 500zł, regeneracja Twojej 700-800zł. Ciekawe jak się ma jeszcze sprzęgło bo jeśli trzeba będzie nowe to cały zestaw z dwumasą ok 1200zł, nowy zestaw z jednomasowym kołem zamachowym ok 700zł, do tego uszczelniacz na wał korbowy z tyłu silnika ok 100zł. I to chyba z grubsza było by na tyle jeśli wtryski i pompa są zdrowe, bo nie wspominam juz o nowych płynach oleju itp.
Wiadomo że rzadko kto decyduje się na takie koszta i zazwyczaj wkłada się drugi silnik, ale tu trzeba liczyć się z tym że nasze AFN to są już piętnastoletnie silniki i znalezienie niezjeżdżonego graniczy z cudem. I do każdego musisz dołożyć płyny, olej i rozrząd. Jeśli znajdziesz zdrowy kpl silnik z pompą wtryskami i turbiną. Najczęściej jest tak że robi się głowicę na tyle i le jest konieczne, zakłada nowe pierścienie i panewki jęli reszta wydaje się w miarę zdrowa tzn nie ma rys na cylindrach i na gładziach wału korbowego. Wtedy zazwyczaj mieścisz się w 2000zł i słupek powinien przejechać jeszcze ze 200 tys km. Co do wężyków podciśnienia czy intercoolera to są w sumie groszowe sprawy bo na szrotach jest pełno dawców części, a przewody na metry kosztują prawie tyle co nic, patrząc przy reszcie kosztów :)
Mam nadzieje że nie przeraziłem Cię swoim wywodem ale takie są realia i musisz sobie powiedzieć co chcesz osiągnąć i jakie koszta wchodzą w grę. A bajki że remont zrobisz za 1000zł można sobie włożyć między bajki, wiem to z własnego doświadczenia.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-01-03, 18:25   

wojtas83 dobrze pisze :P ja tez myslalem ze remont to bajka a tymczasem za jedenzawor dalem 62zl ;) mnie wyniosło to wszystko ok 2500 z tymze mam benzynę robocizna swoja i w sklepie mam kolege z rabatem :diabełek:
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-01-03, 18:37   

wojtas83, powiem Ci że liczyłam się z ogromem kosztów za remont ale nie ukrywam, przeraziłeś mnie :D chyba stanie na kupnie silnika, może z czasem dawca się znajdzie i może zmieszczę się w 2-3tys już na błysk. Puki co chciałam się rozeznać w kosztach. Patrząc po tym co mi napisałeś chyba pójdę obrabować kantor :D dobrze, że nie mam jeszcze noża na gardle i myślę że w najbliższe pół roku nie będę musiała inwestować w silnik...
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-03-12, 01:26   

Kochani moi mam poważne zapytanie :)
Jak pisałam w temacie mojej ventki miałam spawany kielich przedni lewy. Był dość solidnie rekonstruowany, nie ukrywam, że ventka jest po kolizji drogowej poprzedniego właściciela :/ rozbił niemalże cały przód z lewej strony :/ stąd naprawa kielicha i jeszcze wiele innych rzeczy muszę po nim poprawić :/ ta strona autka będąc bita już nie jest tak mocna jak reszta. Mam do wymiany amortyzatory i uznałam że po co amortyzatoty jak idzie sezon i mogę zainwestować w gwint. ALE. Jedni mówią mi, że przy naprawianym kielichu musze obowiązkowo założyć rozpórkę na przód góra i dól. Inni mówią, że tylko góra a jeszcze inni że na ciula montować bo nie potrzebna -,- więc zwracam się z zapytaniem co mam wkońcu zrobić? Kupować, montować? Czy nie ma potrzeby?
Ostatnio zmieniony przez Layannah 2015-03-12, 01:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-03-12, 09:06   

Ja założyłbym, na górze wystarczy, dół to bardziej sanki trzyma nie kielichy.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-03-12, 09:15   

tom cio, no właśnie tak sie zastanawiam jednak nad zakupem.. kielich może i był spawany ale to już nie jest to samo. Chcąc nie chcąc konstrukcja jest osłabiona. Nie wiem czy rozpórka np do golfa podejdzie mi do vento czy musze mieć konkretnie do vento do konkretnego silnika i rocznika?
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-03-12, 09:50   

Z golfa też podejdzie, z tego co kojarzę to 16v mają inne a tak to pasuję wszystkie. Jak coś mam rozpórkę na sprzedaż używaną.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-03-12, 14:46   

Napisz mi na pw ile za nią chcesz i możesz jakieś foto podesłć, a powiedz mi jeszcze o ile się orientujesz, przejde z tym przegląd?
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2015-03-12, 16:04   

przejdzie na spokojnie :)
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-03-12, 16:48   

Byłem na gwincie w Szklarskiej Porebie i jest tragedia :diabełek: Szczególnie na wylocie, albo w strone Swieradowa :P
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-03-13, 21:27   

Layannah, jeśli kielich jest solidnie naprawiony z grubej blachy to nie jest słabszy niż oryginał, przecież żaden samochód nie składa się z jednego kawałka blachy, każdy jest spawany i zgrzewany. A co do rozpórki to przy gwincie górna rozpórka to podstawa. Mam porównanie u siebie bo pierwszy sezon jeździłem bez rozpórki i przy wjechaniu w jakiś dołek buda trzeszczała jak by miała za chwilę pęknąć przednia szyba. A z rozpórką ten problem ustąpił. Co do samych rozpórek to bierz stalową sztywną nie żaden chiński aluminiowy badziew ze śrubą rzymską. Podchodzi każda z mk3 z wyjątkiem 16V która jest przegięta inaczej.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Heavy 
Zapalony Ventkarz
Tytanowy Janusz


Silnik: VR6
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 22 Kwi 2014
Posty: 418
Skąd: Krotoszyn
Wysłany: 2015-03-14, 08:48   

napisałaś ze jest z blachy co ma troche ponad dwa mm... ori blacha jest jedynka, wiec ten kielich to masz beton. bz gwintu rozpórke mozesz a nie musisz dawać, przy gwincie juz koniecznie, u mnie szyba juz od gwintu była wymieniona bo sobie po prostu pękła :D dolna spinka jest Ci generalnie nie potrzebna bo ona tylko wahacze spina znow robi sie sztywniej :) i jak mowia chlopaki, każda rozpórka prócz 16v wejdzie lala :)
_________________
Wciskam gaz, zegar przestaje mierzyć czas
Lewy pas, zaglądam śmierci w twarz

Moje Venciorro http://forum.vwvento.org/...p=271709#271709
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-05-20, 20:04   

Ostatnio w ventce trochę się dzieje. Skompletowałam jasne wnętrze :) Z miesiąc temu postanowiłam pozmieniać czarne plastiki na jasne i prawie mi się to udało. Nie zdążyłam ze wszystkimi, gdyż trafiła się okazja z fotelami i postanowiłam po nie pojechać :) Fotele niestety nie są podgrzewane, ale z czasem się to ogarnie.Za to są dużo wygodniejsze od moich, nie są zniszczone a tylna kanapa jest dzielona. Kupiłam za pół darmo, a wracając do domu jeszcze po drodze kupiłam pas przedni do wersji z klimą :) koniec z frontem na trytytki <3



Udało mi się również zakupić cały jasny tunel USA w bdb+ stanie :) Od razu wnętrze prezentuje się lepiej

przed:

po:


Nie wiem czy pisałam ale mam okropną wilgoć w bagażniku. Nie wiem skąd bierze się woda.. słyszałam, że to niby zmora ventek ale hmm.... słyszałam, że może mi ciec przez lampy ale by to sprawdzić mam czas tak więc chwilowo oddalam to na dalszy plan

Nie mogę znaleźć przyczyny tego ustrojstwa i raczej skończy się to u blacharza, jak z resztą cała ventka. Myślę, że dopiero wtedy koszmar z wilgocią się skończy...

Na domiar wszystkiego Moja Kochana (jak w sumie chyba każda kobieta) zaczęła strzelać fochy. I to takie, że gasła przy wyższych obrotach i koniec z jazdy. Nawet w akcie desperacji próbując ją odpalić wyładowałam akumulator :połbie: przyczyna - olej.... olej wszędzie.. WSZĘDZIE.
Zalało mi się nim wszystko. Ciśnienie wypychało go każdą możliwą uszczelką. Auto skończyło na warsztacie... spuszczone zostało 1.5l oleju i jeszcze zostało tyle by było w normie. Skończyło się na wyczyszczeniu czego się da, począwszy od całego tłumika, przez odmę, egr (nawet go wymieniłam!), kolektor ssący, wyczyszczony dolot...
24h męczenia się ale już jest dobrze. Już działa jak należy ale być może ucierpiały pierścienie, co z czasem pewnie wyjdzie na jaw. Teraz priorytetem jest wymiana oleju, wymiana układu hamulcowego, zrobienie porządku z kolumną kierowniczą. Stawiam na bezpieczeństwo.

Zakupiłam również w kwietniu nowiutkie amortyzatory, łożyska z poduchami i odboje.

Wpadły również nowe halogeny dymione depo

Później zbuntował mi się rozrusznik...-.- do pracy dojechałam i już niemal nie wróciłam. Na szczęście mój kuzyn-mechanik zlitował się nade mną i przyjechał na parking pod pracą. Coś tam porobił i auto cudem odpaliło. Dojechałam do domu i zdechł całkowicie. I trzeba było się wziąć za wyjęcie rozrusznika. Oczywiście każdy inny komponent przeszkadzał w dostaniu się do śrub, więc zdemontowany został cały przód. Rozrusznik wyjęty i naprawiony (poszły szczotki) i prawie złożyłam auto gdy przyszła niesamowita burza. Schowałam ventkę pod plandeke. Niestety parę dni pod nią stało i czekało aż będę mieć wolne w pracy :) A jak już miałam to wolne to zmieniłam pas przedni, nareszcie normalnie przykręciłam lampy :D choć grill mam nadal na trytytki.... Ah! no i zamontowałam halogeny! Już zwątpiłam, że mam wiązki gdy nagle cudem znalazłam kable :D trzeba było tylko dorobić wtyczki i jest :)



No i na jakiś czas wszystko stanęło... czekałam na przypływ jakiejś kasy, lecz los chciał abym szybciej się za Ventkę wzięła. Pewnego pięknego poranka będąc w Gryfowie Śląskim o 6.00 rano rozwaliłam alusy :połbie: bliskie spotkanie z krawężnikiem przy solidnej prędkości.. cóż :połbie: na szczęście zimowe 15'' no ale nagle nie miałam czym jeździć...
Z bólem serca wyjęłam z garażu Alutec 17"... zawiozłam je do renowacji (prostowanie, naprawa rantów itd). Przy odbiorze uznałam, że teraz wyglądają całkiem spoko :D kupiłam na nie oponki Nankang 195/40/17" i nie ukrywam, że bardzo mi się podoba ^^
Alusy przed naprawą:




Po naprawie:




Ventka na aluskach:


Ventkę trzeba było podnosić za wahacze.. bo nie było za co.. i kolejną priorytetową rzeczą jaką zrobiłam to oddałam Ventkę na operację do blacharza. Kupiłam progi (niestety nie mam zdjęć nowych progów :( ) i pojechałam ze Szklarskiej Poręby aż do Żar zrobić progi. Nie ukrywam, że jest różnica niebo a ziemia. Auto nigdy nie prowadziło mi się tak dobrze :D koniec ze skrzeczeniem blachy na każdej dziurce. Zrobiło się w aucie o niebo ciszej. Do tego nowe opony i wyważone koła swoje robią.
Moje "progi" a raczej kawałeczek sitka a w środku "progów" przegnita kratownica, która stuknięta młotkiem się rozsypała oraz.... pianka montażowa :D :D :D nie ma to jak Janusze Tuningu. Ale już jest zrobione! Zdjęcia progów jak przestanie padać no i w końcu wdaje na kanał czyli już niebawem :)

Od razu w wolnej chwili trochę ją poczyściłam. Nie wszystko bo tylko zajęłam się drzwiami. Wyczyściłam plastiki, wyszorowałam boczki, wyczyściłam każdy zakamarek z brudu jeszcze poprzedniego właściciela. Na wnętrze nie starczyło mi czasu...




Prawdopodobnie w sobotę ventka przejdzie kolejną operację. Biorę się za wymianę amortyzatorów, łożysk i odboje itd (nie kupiłam gwintu, uznałam, że nie umiem jeszcze jeździć na glebie (jestem początkującym kierowcą pomimo 3letniego prawka)), założę obniżające sprężyny. Co prawda przód mi ładnie siedzi ale tył... cóż, Koza to za delikatne określenie... Żyrafa! o!. Do tego wymieniam drążki kierownicze i końcówki drążków, wszystkie gumy, które się z tym wiążą i wgl wszystko inne co się wiąże z drążkami. Zostaną wymienione również łożyska w kołach.
Już części mam wszystkie (foty amorów wyżej a tutaj drążki itd)


I teraz tylko błagam aby Bóg dał mi siłę do siedzenia w pracy solidnych nadgodzin abym mogła pozwolić sobie jeszcze na nowe tarcze i klocki hamulcowe :poklon: :poklon: :poklon:
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-05-20, 21:08   

Layannah, brawo :oklaski: :oklaski: :oklaski: za tak obszernego aktuala, już dawno takiego nie czytałem. Widzę że małymi kroczkami posuwasz się z ventką do przodu i nadajesz jej ponownego blasku w dosłownym tego słowa znaczeniu. Cieszy że zwykły AFN który pewnie służył za woła roboczego zostanie uratowany przed złomowaniem na kolejne lata, bo przecież szkoda by było aby tak bogato wyposażony egzemplarz zakończył wkrótce żywot. Gratki za wnętrze i cierpliwość w poszukiwaniu, choć fotele pasowały by Ci jeszcze jaśniejsze niż ten szary welur. Za to tunel był strzałem w dziesiątkę ;)
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-05-20, 21:15   

wojtas83, fotele jak rozbiję skarbonkę - kiedyś - pójdą do obszycia w skórę i welur. Wzięłam te gdyż mam problemy z kręgosłupem i fotele w aucie muszą mnie idealnie trzymać w lędźwiach. I o dziwo te a nie wysokiej klasy recaro robią to idealnie ;) dlatego tym fotelom też dam nowy blask ale to odległa przyszłość ;) dziękuję za miłe słowa :)
Ostatnio zmieniony przez Layannah 2015-05-20, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-05-20, 22:16   

I to mi się podoba, porządne podejście do tematu, najpierw bezpieczeństwo potem dopiero koła, gleba i bajery. Mam tylko pytanie: czym czyściłaś te plastiki? Jakim środkiem i jakim narzędziem? ;)
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Layannah 
Ventofan
=Ventley=



Silnik: 1.9 TDI AFN
Wiek: 30
Dołączyła: 16 Paź 2014
Posty: 112
Skąd: Szklarska Poręba/Żary
Wysłany: 2015-05-20, 22:24   

Mam być szczera? Wodą z odrobiną płynu do naczyń i szczoteczką do zębów dosłownie ;) a jak już skończyłam szczoteczkować brud to woda z 1/2 łyżeczki do herbaty sody oczyszczonej i ściereczka :) zszedł brud i widać gdzie są plastiki uszkodzone, porysowane. Muszę teraz znaleźć preparat by je troche odnowić, na pewno coś istnieje :)
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-05-20, 22:25   

tom cio, wiem że pytanie do Layannah, ale ja plastiki czyszczę Tirosolem i szczoteczką do szorowania rąk ze smarów :D może nietypowo ale dobry ten zestaw i daje dadę :D :D :D
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,4 sekundy. Zapytań do SQL: 9