Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Nie odpala na zimnym
Autor Wiadomość
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-06, 10:55   Nie odpala na zimnym

Witam.
Mam problem z odpaleniem samochodu na zimnym silniku. W ostatni poniedziałek został wymieniony filtr paliwa. Do czwartku co rano odpalał mimo większych mrozów. W piątek rano niestety już miałem problem. Auto kręci ale nie da rady odpalić. Świecie grzeję 3 razy. Autko odpalone na rozciąganie, w ciągu dnia odpalał na dotyk. Po przejechaniu 100km dziś z rana znów kręci i nic...
Co może być przyczyną??
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-06, 11:12   

Pewnie się zapowietrza, po wymianie filtra.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-06, 11:22   

I dodam jeszcze że aku jest już stare i na noc muszę zabierać do domu bo po nocy lubi się rozładować do 0. Czy to może być przyczyna?
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-06, 14:16   

Diesel powinien zakręcić krótko, ale szybko. Jeżeli kręci wolno, to może to być przyczyną.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-06, 15:01   

A to że jest zalany świeży olej?
_________________
Mój VW :)
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-12-06, 15:25   

Olej nic do tego nie ma, Ja na zimnym jak miałem problemy z odpaleniem to były pierwsze objawy psucia się czunika temperatury który jest w trojniku ten przy glowicy ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-06, 15:26   

Nie gra roli. Chyba, że zmieniłeś np. z 5W na 15W, to może trochę ciężej kręcić.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-06, 19:35   

Jutro spróbuję odpalić na zimnym bez czujnika temperatury. Przypomnę, że podczas jazdy się nie dławi, bąbli w przewodach też nie widać. Czy wymiana świec to pracochłonna sprawa i czy zrobię ją pod blokiem?
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-06, 19:46   

Wymiana świec jest prosta, ale...istnieje ryzyko ich ukręcenia, a wówczas...gruba sprawa.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-06, 20:01   

Raczej wszystkie odkręcają się w tę samą stronę? :P
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-06, 21:14   

Hmm...nawet dobre warsztaty się boją tej pozornie prostej czynności. Wkręcając nowe, koniecznie trzeba nasmarować gwinty białą pastą ceramiczną, inaczej za jakiś czas znów będzie; uda się, albo nie. ;)
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-07, 20:58   

Z rana na naładowanym aku próbowałem odpalić. Wyjąłem czujnik temp., przekręciłem stacyjkę, nagrzałem 3 razy świece. Jakby coś próbował załapać ale niestety nic z tego. Znowu był odpalany przez rozciąganie, załapał po jakichś 150 metrach. Przez 80km żadnych przerw nie było, stabilna praca cały czas. Znajomy powiedział że auto próbowało jakby odpalić na jednym tłoku.
P.S. Ma ktoś może pod ręką instrukcję/poradnik wymiany świec w 1.9D 1Y?
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-07, 22:42   

Z wymianą poradzisz sobie bez problemu, niewiele różni się od benzyniaka. Problem jest j/w, w dieslu się zapiekają. zalej na noc naftą i powinny puścić. A odpalać próbuj na plaku, nie musisz go ciągać.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2014-12-07, 23:08   

Wlasnie nie ciąga się diesla benzynę owszem ale nie diesla ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-07, 23:19   

Właśnie czy możecie pokazać na zdjęciu gdzie dać tego plaka? :)
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-07, 23:22   

Psiknij do filtra powietrza.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-12-07, 23:48   

Panowie tak wszystko czytam i czytam a powiedzcie mi dlaczego nikt nie podpowiada MaxS, żeby najpierw sprawdzić czy jego świece są poprzepalane? A więc tak ze wszystkich świec zdejmujesz listwę zasilającą bądź odkręcasz nakrętki i zdejmujesz przewody które je zasilają, następnie bierzesz sobie żarówkę 21W z oprawką i podłączasz do niej dwa przewody zasilające żarówkę. I w ten sposób masz już gotowy przyrząd do sprawdzenia świec :D Potem jeden z przewodów podłączasz pod + na akumulatorze a drugim po kolei dotykasz do gwintu na świecy żarowej lub bolców na które montuje listwę zasilającą świece żarowe (tak jest w TDI ale w wolnossącym raczej są gwinty choć nie wiem dokładnie). Jeśli żarówka zaświeci jasno to znaczy że świeca jest dobra i grzeje, jeśli będzie się tylko żażyć oznacza że już nie grzeje jak powinna, a jeśli wogóle się nie zapali znaczy że świeca jest zupełnie przepalona.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-08, 10:29   

Dzień dobry. Z samego rana zabrałem się za sprawdzanie metodą wojtas83, i wyniki były takie:

Kiedy końcówkę kabelka zwierałem z gwintem świecy (tym małym na którym jest śrubka 8 trzymająca listwę), to zapalała się tylko przy jednej. Jednak kiedy zwierałem z tym elementem nad gwintem (przy obudowie silnika) świeciły wszystkie albo iskrzyły. Dodam że świeciła druga od lewej strony. Znaczy to że 3 są już do wyrzutu?
I druga sprawa: jeśli zabiorę się do wymiany świec to z 3 i 4 nie byłoby problemu z dojściem, jednak 1 i 2 są zaraz za pompą paliwa:

I moje pytanie: czy da się to zrobić bez demontażu tej pompy?
Pozdrawiam.
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-08, 13:27   

http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=11853

Nie zgadzam się tylko z tym smarem miedzianym, to on zapieka gwinty. Tylko pasta ceramiczna. Smar miedziany służy do zacisków hamulcowych.
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-08, 15:48   

Zakupiłem 4 świece Iskry, dwie z lepszym dostępem odkręciłem bez problemu, pierwsza się wkręciła ładnie, druga napotyka opór mniej więcej w połowie :evil: :evil:
_________________
Mój VW :)
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2014-12-08, 17:39   

Musisz być cierpliwy, wkręcaj i wykręcaj, aż się gwint oczyści. Tylko z wyczuciem :)
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-12-08, 21:58   

Więc spalone miałeś 3 świece, ale lepiej wymień od razu wszystkie, wykręcaj i wkręcaj z wyczuciem aby nie urwać żadnej. Kiedy już masz wykręcona to możesz przedmuchać otwór w głowicy sprężonym powietrzem jeśli masz pod ręką. Te za pompą też uda Ci się wymienić tylko musisz uzbroić się w cierpliwość.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-08, 23:09   

Jak przedmuchać żeby nic się do środka nie dostało? Bo raczej nic tam się dostać nie powinno?
_________________
Mój VW :)
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2014-12-08, 23:13   

A jak się przedmuchuje gniazda przy wymianie/regeneracji wtryskiwaczy? Po prostu dmuchasz w otwór z gwintem i cały syf zostanie wydmuchnięty bo powietrze wylatuje jednak na zewnątrz i zabiera wszystkie pyłki ze soba.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
MaxS 
Ventofan



Silnik: 1.9D
Pomógł: 3 razy
Wiek: 33
Dołączył: 03 Sie 2011
Posty: 102
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-12-11, 17:58   

Świece wszystkie zmienione, musiałem dokupić jedną bo zobaczyłem że jest zjechany gwint. Dzisiaj odpalił za pierwszym razem ale temp. wynosiła ok. 3 stopnie, zobaczymy jak będzie w większe mrozy. Dziękuję wszystkim za pomoc ;)
_________________
Mój VW :)
 
 
Daro 
Kierowca eLki
DARO26


Silnik: AAZ
Wiek: 43
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 31
Skąd: Okolice Kraśnika
Wysłany: 2015-01-21, 17:53   

Miałem podobny problem, zdejmij osłonę paska rozrządu i niech ktoś kreci silnikiem i sprawdź czy koło na wałku rozrządu się kręci bo mogło ściąć klina na wale korbowym. W silniku AAZ to częsta usterka i głowica po kolizji do remontu.
Silnik prawował nie równo aby na ssaniu miła normalną pracę a później próbował łapać i ni z tego.
_________________
DAro
 
 
janez07 
Niedzielny kierowca
Vento moją pasją!



Silnik: 1.9TDI
Pomógł: 2 razy
Wiek: 31
Dołączył: 11 Lis 2013
Posty: 98
Skąd: Bolesławiec
Wysłany: 2015-01-21, 19:25   

Ale u niego bardziej też obstawiał bym,że te świece były walnięte i teraz wszystko będzie git majonez :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 8