Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
silnik gasnie podczas jazdy1
Autor Wiadomość
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-27, 20:44   silnik gasnie podczas jazdy1

,,Mój problem polega na tym, że podczas jazdy w najbardziej nieprzewidywalnym momencie, spadają jednostajnie obroty silnika i gaśnie. Kontrolki te co powinny się świecą. Natomiast nie mogę od razu odpalić silnika, pomimo to, że kręci. Dopiero po odczekaniu od3 do 5 min. samochód odpala i jadę dalej bez żadnego problemu. Nigdy nie zdarzyło się tak, że poczas jednego przejazdu z punktu A do punktu B zgasł mi dwa razy.
Nie wiem co może być przyczyną takiej sytuacji. Podejrzewam, że w zbiorniku paliwa jest mała pompka paliwa z filterkiem i może on jest już zatkany, w końcu mam Golfa III Variant 1,9 TD z 94' i to już parę ładnych lat. Może komuś się coś takiego przydarzyło. Proszę o jakieś wskazówki. Nie chcę jechać do mechanika, bo ze mnie zedrze, a pewnie to jakaś drobna część nawaliła, która kosztuje 20 zł. Proszę o pomoc. "
Witam serdecznie Szanownych forumowiczów . Pozwoliłem założyć nowy temat , mam nadzieje ,ze nie spotka mnie za to lincz publiczny . Mam identyczne objawy jak w wypowiedzi wyżej 1 silnik 1.9 TD AAZ 94 . Przeczyściłem już bak i ssaka , sprawdzałem immo ( po rozebraniu centralki nie widać nic podejrzanego ) . Przyszła kolej na wymiany ,według sugestii na forum postanowiłem wymienić elektrozawór jednak jako ,że jestem lajkiem postanowiłem sam nie grzebać sie w pompie i zaprowadziłem moją laleczke do "fachowca " . Pan fachowiec stwierdzil ze podlaczy moje autko do komputera , ukrywając troche śmiech wytlumaczylem grzecznie ze nici z jego planów . Po krótkiej konwersacji zostawilem u nirgo auto , mial cos znalezc- przyczyne, po kilku ladnych godzinach odebralem samochod , pan fachowiec powiedział ze znalazł tylko załamy wąż ciśnieniowy i bez komputera on nic nie zrobi, zapłaciłem mu 30 zł za założenie węża(!!!!!!) jednak nie dziwiąc mnie to nic nie pomogło , więc postanowiłem zasięgnać Waszej opini:
1. Czy w pierwszej kolejności powinienem wymienić elektrozawór czy inny podzespół?
2. Ewentualna wymiana elektrozaworu wymaga uszczelnienia ? Czy czynnosc ta jest prosta jak drut i jestem w stanie to zrobić na parkingu pod blokiem .
3. Poradzcie cokolwiek @ :banghead:
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2015-03-27, 21:00   

moze najpierw to filtr paliwa do wymiany, wyglada tak jak by sie zapowietrzał gdzieś przez to ze nie dostaje paliwa, zobacz przy pompie może masz jakas nieszczelnosć :)
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-27, 21:07   

nie widać bombelków ani pecherzy powietrza na przewodzie , raczej odrzucam ta ewentualnosc .Sadze ze po zapowietrzeniu praca samochodu byla by nie rowna a po odczekaniu 2 minut pali za strzala i pracuje rowniutko tak jak trzeba:)
Ostatnio zmieniony przez stasiops 2015-03-27, 21:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-03-27, 21:26   

Mi gasł podczas jazdy to okazało się ze mam walnieta kostke stacyjki ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-27, 21:39   

vwjanekvento a czy odrazu mogłeś odpalić samochód czy podobnie do mnie musiałeś odczekać chwile ?
Ostatnio zmieniony przez stasiops 2015-03-27, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-03-27, 21:44   

Jak gasł podczas jazdy na biegu jak wyrzuciłem bieg i spowrotem np. zredukowałem do 3 to nie odpalil, musialem stanac przekrecic kluczyk w pozycje 0 i dopiero odpalic ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-27, 21:54   

u mnie wygląda to troche inaczej , musze się zatrzymać odczekać około 3 minut i wtedy wszystko wraca do normy.
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-03-27, 21:58   

Troche inaczej ale kostka stacyjki kosztuje 30zl albo podmien ze szrotu jakas a może akurat to to :)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-27, 22:04   

rozumiem cię w zupełności , wkońcu chcesz dobrze, tylko przeraża mnie fakt na szukanie przyczyny po omacku i wymiana wszystkiego po kolei :) cos czuje ze duzo mnie to bedzie kosztowalo:)
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-03-27, 22:17   

vwjanekvento napisał/a:
Troche inaczej ale kostka stacyjki kosztuje 30zl albo podmien ze szrotu jakas a może akurat to to :)


Tylko u Ciebie od razu gasł a tu opada z obrotów i dopiero gaśnie ?
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-27, 22:28   

sprawa wygglada ak 120 km/h nagle odcina zapłon , próbuje dalej łamać na biegach ale to nic nie daje , staje na poboczu odczekam jakieś 3 minuty i odpalam normalnie samochod , jesli nie odczekam to moge krecic a i tak nie zapali poki nie uplynie czas , czasem sie zdary ze stoje na swiatelkach i poprostu zgasnie .
 
 
eNWu 
Kierowca eLki
dywersant


Silnik: 1.8 benzyna
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2014
Posty: 40
Skąd: Chrzanów
Wysłany: 2015-03-28, 10:11   

Miałem kiedyś podobnie, odpowietrzenie baku było zatkane, wprawdzie nie w vw. ale może to dobry trop?
_________________
Jestem duży i łysy, ale do vento się mieszczę ;)
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-28, 17:42   

Mojemu koledze vento gasło podczas zakrętów (wiem że to głupie) ale tak mi mówił a co Było tego przyczyną...?? Mówił że akumulator się przesuwał i gdzieś + dotykał i po prostu gasł... Nie wiem czy to prawda czy nie ale tak mówił...
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-28, 18:05   

sprawdzałem juz ewentualność zatkanego odpowietrznika zbiornika , zdąrzyłem już nawet przeczyscic ssaka ale to nic nie pomoglo, aku jak najbardziej wporzadku
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-28, 18:53   

A no Przepraszam, mój błąd ty masz diesla o jemu gasł na Lpg, jeszcze raz przepraszam za wprowadzenie w błąd.. :mur:
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-28, 20:37   

Czy sprawa się ma zawsze przy wysokich prędkościach? Po jakim czasie od pierwszego odpalenia gaśnie i czy zdarza się to na mieście czy tylko w trasie?
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-28, 22:14   

hotdriver, nie ma zasady może zgasnąć zarówno przy wysokich prędkościach jak i na postoju na światłach , ostanio mialem nawet taka sytuacje ,że wysiadłem z samochodu zamknąłem auto i szybko wróciłem i nie chciał zapalić , ogólnie dojeżdzam do pracy 20 km i zazwyczaj wtrakcie(cykl miejski+5km obwodnicy) tej trasy zdechnie mi , czasem zdarza się 2-3 dni gdzie wszystko jest w porzadku:) ostatnio gaasnie po przejechaniu okolo 5-8km ale zdarzaly sie przypadki ze po 15, 18 takze sadze ze tez nie ma reguły
Ostatnio zmieniony przez stasiops 2015-03-28, 22:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
hotdriver 
Donator


Silnik: 1,9 TDI AJM
Pomógł: 48 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Wrz 2013
Posty: 954
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-03-29, 13:38   

zagrzej go i daj mu po garach tak do odciecia na ktoryms biegu zeby go przepalic jezeli to nic nie da dalej sie pomysli
 
 
PawełM 
Niedzielny kierowca


Silnik: 1.9 Tdi 1Z
Dołączył: 06 Mar 2015
Posty: 89
Skąd: Lidzbark Warm.
Wysłany: 2015-03-29, 16:12   

Sprawdź czy w momencie kiedy nie chce zapalić dochodzi prąd na elektrozawór w pompie.
Tak jak hotdrive napisał spróbuj przepalić może katalizator zapchany dlatego jak mu się nazbiera spalin to go dławi i gaśnie.
_________________
1z+ .Stage 1: 130Hp 309Nm :) . Stage 2: 147Hp 370Nm. Stage 3: 185Hp 457Nm
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-29, 19:20   

wlasnie przegoniłem moje vento stety niestety nic to nie pomoglo, sprawdzilem przy okazji przekazniki i nic podejrzanego nie zauwazylem , ciezki temat z tym sprawdzeniem napiecia na elektrozaworze:) podczas postoju sa ciezkie warunki do tego.
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-03-29, 21:28   

stasiops, idź tropem który podpowiada Ci hotdriver, a możesz to zrobić w prosty sposób, a mianowicie podłącz pod plus dobiegający do elektrozaworu jakąś próbówkę/diodę/żarówkę i umieść ją gdzieś w kabinie samochodu żebyś widział czy w momencie kiedy samochód gaśnie ona ciągle się pali, wtedy chociaż wykluczysz problem elektryczny.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
vwjanekvento 
Donator



Silnik: 1.8 GLX
Pomógł: 29 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Kwi 2012
Posty: 2825
Skąd: Zielona Gora
Wysłany: 2015-03-30, 16:46   

A sproboj jadac normalnie poruszać kluczykiem na ''boki'' w sensie żeby nie zgasic auta kluczykiem ;)
_________________
“Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej - szaleniec”
Moj projekt Jetta III
http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=12334
Grupa Lubuska
http://forum.vwvento.org/viewforum.php?f=60
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-30, 19:05   

vwjanekvento napisał/a:
A sproboj jadac normalnie poruszać kluczykiem na ''boki'' w sensie żeby nie zgasic auta kluczykiem ;)

juz sprawdzone ,zero reakcji wszystko dalej wporzadku:)
co do zamocowania tej diody na elektrozaworze to chyba pomysl sie nie sprawdzi bo to wyklucza ewentualna mozliwosc ucieczki napiecia na zaworze ,ale jesli sam w sobie daje ciala to nic nie pomoze:) mam do was pytanie Panowie ? czy czujniki temperatury w tym modelu vw przy sytuacji gotowania się wody odcinają zapłon? [/quote]
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2015-03-30, 19:22   

a gotuje ci płyn ? jak wskazówka temperatury ? może zmień termostat jeśli nie masz pewnosci koszt ok 30 zł zrobisz to bez problemu wystarczy odchylić pompe wspomagania i podnieść auto :)
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
Ostatnio zmieniony przez jacekpp 2015-03-30, 19:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-30, 19:35   

jacekpp, nie o to mi chodzilo temperaturke lapie kolo 70 , nie gotuje plynu , zmierzam bardziej w kierunku tego ze jesli taki czujnik istnieje moze zwariował i odcina zapłon ?
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-03-30, 20:35   

Czujnik nie może odciąć zapłonu.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-30, 21:37   

zapytam tak ? jakie podzespoly moga wplywac na zatrzymanie pracy silnika, ( elektrozawór , immo) bo jest to ewidetnie wina konkretnego podzespołu .
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-03-30, 21:51   

Moduł komfortu np.
 
 
arthur 
Ventofan


Silnik: D4D
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 115
Skąd: RF/Lbn
Wysłany: 2015-03-31, 00:02   

Mi wariował przekaźnik sterujący komputerem. Objawy podobnie jak u Ciebie, tylko ja miałem TDI.
_________________
Kliknij --> www.pajacyk.pl
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-31, 19:28   

w jaki sposób ten moduł komfortu wplywal by na prace mojego silnika? może inni się wypowiedzą czy objawy które występują u mnie mogą być warjującym przekaźnikiem .
I jeszcze jak moge konkretnie sprawdzić immo?
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-03-31, 19:32   

U mnie w poprzednim Venciaku moduł komfortu miał przypalone zimne luty przez co odcinał samochód i gasł ale w tym wypadku gdy nie chciał odpalić przy kręceniu silnikiem żarzyła się kontrolka świec żarowych czego u Ciebie nie ma ; )
 
 
stasiops 
Kierowca eLki
stasiops


Silnik: 1.9 TD
Dołączył: 19 Lip 2014
Posty: 20
Skąd: Piszczac
Wysłany: 2015-03-31, 19:39   

kowal323, bo masz TDI i to moze dlatego:) podpowiesz mi jak moge sprawdzic czy to immo nawala?
 
 
lukasz51195 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 2.0
Dołączył: 18 Kwi 2014
Posty: 263
Skąd: Kock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-03-31, 20:34   

stasiops masz zapasowy kluczyk..? Bo jak nie to raczej musiał byś dorabiać kluczyk cena coś ok 80-100zł jeżeli to był by imobilaizer ale niestety nie podpowiem ci co może być. Pozdrawiam i życze szybkej i taniej Naprawy. :)
_________________
Jeździj tak aby Śmierć cie nie dogoniła...


Jak Pomogłem kliknij ..Pomógł'' :D
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-03-31, 20:41   

Odnośnie immo nie powiem Ci bo nigdy nie miałem z nim styczności :)
 
 
jacekpp 
Ventofan


Silnik: 1.9 Tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 29
Dołączył: 07 Lut 2015
Posty: 188
Skąd: Skołyszyn
Wysłany: 2015-03-31, 20:49   

a opisz jeszcze dokładnie jak on gasnie to od razu go odcina i staje czy powoli obroty spadaja zaczyna szarpac autem ? czy cos podobnego ? jesli odcina go nagle to raczej tylko elektryka a jesli spada z obrotów to szukał bym cos w układzie paliwowym . słyszałem że uszkodzony czujnik predkosci obrotowej tez nagle zatrzymyje prace silnika ale czy to może być u cb to nie wiem słyszałem to ogólnie :)
_________________
Moja bestia :) )
http://www.fotosik.pl/zdjecie/8d1f29013243e34b
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,19 sekundy. Zapytań do SQL: 8