Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2015-04-19, 23:13
Ogólnie, różnice między 1Z(90KM) a AFNem(110KM) - wtryski(1Z ma 0.185, AFN 0.205), turbo oraz sterowanie turbiną(1Z ma turbo WG sterowane ciśnieniowo, AFN ma turbo VNT sterowane podciśnieniowo) i przede wszystkim soft, jest też jedna różnica w pompie wtryskowej - AFN ma większą "falę". Z różnic nie wypływających na moc to np. sprzęgło - AFN ma dwumasę, rura IC do kolektora ssącego oraz kolektor ssący(1Z ma króciec na przewód podciśnienia do ECU w kolektorze ssącym, AFN ma ten króciec w rurze IC), kolektor wydechowy(AFN ma "dzielony" kolektor wydechowy). Reszta jest taka sama.
Czyli najprościej żeby uczynić 1Z-ta AFNem potrzebujesz wtryski 0.205, turbosprężarkę GT1749V, zawór sterowania podciśnieniem czyli N75, dwa trójniki podciśnienia, zaworek zwrotny/kierunkowy, ECU czyli sterownik silnika, spływ oleju od turbiny, zasilanie oleju do turbiny, downpipe czyli początek wydechu,
I w pompie różni się tylko fala? Słyszałem że afn ma pompę 10mm a 1z 9mm, tu chyba chodzi o tłokorozdzielacz? (nie jestem do końca pewien bo pompy jeszcze nie rozbierałem, a w dieslach średnio się orientuję).
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2015-04-20, 07:07
tom cio, tłokozdzielacz jest ten sam, fala jest minimalnie większa i ma lepszy skok. Gdzieś kiedyś słyszałem że fala działa na identycznej zasadzie jak sportowy wałek rozrządu(czyt. im agresywniejszy tym lepsze osiągi).
Pompa 9mm = SB, RA, AAZ i pochodne, 10mm = 1Z, AHU, AFN i pochodne, 11mm = AHH, ALH i pochodne.
Do przerobienia pompy na większą(np. 12mm) zmienia się 3 rzeczy - falę, tłokorozdzielacz i głowiczkę.
Silnik: 2.0 ABA Pomógł: 1 raz Wiek: 30 Dołączył: 27 Gru 2014 Posty: 112 Skąd: GWE
Wysłany: 2015-04-20, 17:59
Renixon napisał/a:
Aezmo ->>> a możesz to troszke sprecyzować? :d
Co dokładnie?
kowal323 napisał/a:
Po wymianie wtrysków ile biorą za ich strojenie ?
Strojenie to zależy na jakiej zasadzie, jeśli chodzi Ci o softa/chipa czy jak to tam nazwać to ceny są różne, w sumie od 400 do nawet i 1000zł. A samo przestawienie kąta wtrysku i podkręcenie dawki to nie więcej niż 150zł.
Bo to jest wymagane po zmianie wtrysków, yep ? Kąt sam potrafię ustawić, tylko czytałem, że po zmianie wtrysków wartość na Vagu nie ulega zmianie więc chyba lepiej zlecić to komuś?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-04-20, 21:51
Aezmo napisał/a:
11mm = AHH, ALH i pochodne.
I tu się z Tobą nie zgodzę bo jeśli chodzi o AHH to masz rację to już z ALH nie do końca masz rację bo pompy 11mm występowały tylko z automatycznymi skrzyniami biegów.
Odnośnie pompy 11mm nie ma sensu jej zakladać póki seria daje rade. Fala z AFN jak najbardziej jest wskazana do tego wtryski 0.216, kolektor dolotowy z AWX i masz spokojnie 120-130 koni i ladny moment. Jak nie chcesz dużo przerabiać to zalóż wieksze wtyskiwacze i jedz na program pojeździj zobacz i wtedy tuninguj dalej
wojtas83, a Ty ile masz w swoim traktorze tych kuców?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum