Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
1.9 TDI 1z 90 km ---> 110+
Autor Wiadomość
Renixon 
Autostopowicz
Vento jest WIECZNE


Silnik: 1.9
Wiek: 28
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-04-19, 21:56   1.9 TDI 1z 90 km ---> 110+

Dokładnie, krótko i na temat.
Mam ventyla w miare dobrym stanie.
Chcę z 90 przerobić na 110+
Czy tylko wtryski z AFN 110 trzeba wymienić ?

Proszę o podpowiedzi, dziękuje! ;)
 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-04-19, 22:15   

Renixon, po pierwsze to zapraszam do działu przywitań i zapoznania się z regulaminem http://forum.vwvento.org/...p=284866#284866 . Następnie do używania opcji szukam bo temat poruszany nie raz nawet tu http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=16162
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2015-04-19, 23:13   

Ogólnie, różnice między 1Z(90KM) a AFNem(110KM) - wtryski(1Z ma 0.185, AFN 0.205), turbo oraz sterowanie turbiną(1Z ma turbo WG sterowane ciśnieniowo, AFN ma turbo VNT sterowane podciśnieniowo) i przede wszystkim soft, jest też jedna różnica w pompie wtryskowej - AFN ma większą "falę". Z różnic nie wypływających na moc to np. sprzęgło - AFN ma dwumasę, rura IC do kolektora ssącego oraz kolektor ssący(1Z ma króciec na przewód podciśnienia do ECU w kolektorze ssącym, AFN ma ten króciec w rurze IC), kolektor wydechowy(AFN ma "dzielony" kolektor wydechowy). Reszta jest taka sama.

Czyli najprościej żeby uczynić 1Z-ta AFNem potrzebujesz wtryski 0.205, turbosprężarkę GT1749V, zawór sterowania podciśnieniem czyli N75, dwa trójniki podciśnienia, zaworek zwrotny/kierunkowy, ECU czyli sterownik silnika, spływ oleju od turbiny, zasilanie oleju do turbiny, downpipe czyli początek wydechu,
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
Ostatnio zmieniony przez Aezmo 2015-04-19, 23:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-04-19, 23:59   

I w pompie różni się tylko fala? Słyszałem że afn ma pompę 10mm a 1z 9mm, tu chyba chodzi o tłokorozdzielacz? (nie jestem do końca pewien bo pompy jeszcze nie rozbierałem, a w dieslach średnio się orientuję).
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2015-04-20, 07:07   

tom cio, tłokozdzielacz jest ten sam, fala jest minimalnie większa i ma lepszy skok. Gdzieś kiedyś słyszałem że fala działa na identycznej zasadzie jak sportowy wałek rozrządu(czyt. im agresywniejszy tym lepsze osiągi).

Pompa 9mm = SB, RA, AAZ i pochodne, 10mm = 1Z, AHU, AFN i pochodne, 11mm = AHH, ALH i pochodne.

Do przerobienia pompy na większą(np. 12mm) zmienia się 3 rzeczy - falę, tłokorozdzielacz i głowiczkę.
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
 
 
tom cio 



Silnik: 16vT
Pomógł: 57 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Sty 2013
Posty: 2163
Skąd: Radzyń Chełmiński
Wysłany: 2015-04-20, 08:21   

Ok dzięki za wytłumaczenie bo zawsze mnie ciekawiło jak to w końcu jest z tymi pompami.
_________________
Moje Vento Coupe: http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=13676
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-04-20, 15:31   

Po wymianie wtrysków ile biorą za ich strojenie ?
 
 
Renixon 
Autostopowicz
Vento jest WIECZNE


Silnik: 1.9
Wiek: 28
Dołączył: 19 Kwi 2015
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-04-20, 16:05   

Aezmo ->>> a możesz to troszke sprecyzować? :d
 
 
Aezmo 
Ventofan
Towarzysz Patryk



Silnik: 2.0 ABA
Pomógł: 1 raz
Wiek: 30
Dołączył: 27 Gru 2014
Posty: 112
Skąd: GWE
Wysłany: 2015-04-20, 17:59   

Renixon napisał/a:
Aezmo ->>> a możesz to troszke sprecyzować? :d

Co dokładnie?

kowal323 napisał/a:
Po wymianie wtrysków ile biorą za ich strojenie ?

Strojenie to zależy na jakiej zasadzie, jeśli chodzi Ci o softa/chipa czy jak to tam nazwać to ceny są różne, w sumie od 400 do nawet i 1000zł. A samo przestawienie kąta wtrysku i podkręcenie dawki to nie więcej niż 150zł.
_________________
Aktualnie: [b]1990 Jetta GTD 1.6 JP -> 1.9 1Z+ | 1998 Jetta GLS 2.0 ABA | 2001 LT 35 2.5 ANJ

"Ona by tak chciała,
ze mną w Vento,
kręcić gwintem i wymieniać sprzęgło"...
Ostatnio zmieniony przez Aezmo 2015-04-20, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kowal323 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.9 TDI 1Z
Pomógł: 18 razy
Wiek: 30
Dołączył: 09 Gru 2013
Posty: 1152
Skąd: Braniewo - Elbląg
Wysłany: 2015-04-20, 18:37   

Aezmo napisał/a:
przestawienie kąta wtrysku i podkręcenie dawki


Bo to jest wymagane po zmianie wtrysków, yep ? Kąt sam potrafię ustawić, tylko czytałem, że po zmianie wtrysków wartość na Vagu nie ulega zmianie więc chyba lepiej zlecić to komuś?
 
 
Mateush 
Zapalony Ventkarz
GÓRAL]



Silnik: 1.9 TDI 1Z +
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 459
Skąd: Żdżary RDE
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-20, 20:54   

Renixon, jeżeli chcesz coś przerabiać to zapraszam do dyskusji :) sam jestem na etapie tuningu 1z i jak narazie to zostal z niego słupek :)
_________________

 
 
wojtas83 
Już prawie mieszkam w Ventce



Silnik: AFN++
Pomógł: 34 razy
Wiek: 42
Dołączył: 01 Mar 2012
Posty: 1736
Skąd: Warka
Wysłany: 2015-04-20, 21:51   

Aezmo napisał/a:
11mm = AHH, ALH i pochodne.

I tu się z Tobą nie zgodzę bo jeśli chodzi o AHH to masz rację to już z ALH nie do końca masz rację bo pompy 11mm występowały tylko z automatycznymi skrzyniami biegów.
_________________
JETTA III TDI
http://forum.vwvento.org/...=12340&start=70
SHARAN 2.0 TDI
http://forum.vwvento.org/...p=282826#282826
 
 
Mateush 
Zapalony Ventkarz
GÓRAL]



Silnik: 1.9 TDI 1Z +
Pomógł: 4 razy
Wiek: 34
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 459
Skąd: Żdżary RDE
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2015-04-20, 22:12   

Odnośnie pompy 11mm nie ma sensu jej zakladać póki seria daje rade. Fala z AFN jak najbardziej jest wskazana do tego wtryski 0.216, kolektor dolotowy z AWX i masz spokojnie 120-130 koni i ladny moment. Jak nie chcesz dużo przerabiać to zalóż wieksze wtyskiwacze i jedz na program pojeździj zobacz i wtedy tuninguj dalej :)

wojtas83, a Ty ile masz w swoim traktorze tych kuców? :)
_________________

 
 
pawlik1993 
Zapalony Ventkarz
Golf mkII



Silnik: 1.9 TDI
Pomógł: 1 raz
Wiek: 32
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 445
Skąd: Gorlice
Wysłany: 2015-06-13, 14:34   

ja mam mape, pompe z afn a wtryski 0.216 ic wiekszy i mam 135 KM i 310 Nm
_________________
Diesel musi dymić

oferujemy:
-uslugi blacharsko lakiernicze
-elektryka samochodowa
-Swapy silnikow
-remonty silnikow
Wszystko w przystepnych cenach
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,17 sekundy. Zapytań do SQL: 8