Wpadł mi dziś do głowy pomysł SWAP'u na 2.0 ABF. I teraz mialbym kilka pytań, jest dużo rzeźby mając wszystko co potrzebne do przełożenia? I jak potem wygląda sprawa przeglądu/ubezpieczenia? Spalanie porównując z 1.8 abs nie jest dużo wyższe przy normalnej jezdzie nie?
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-05-22, 21:16
Jeśli chodzi o swap do vento to mk3 wychodził fabrycznie z takimi silnikami więc nie ma problemu. Jeśli chcesz, żeby było wszystko tak jak w oryginalnym mk3 16V to oprócz silnika z osprzętem dolotem wydechem wiązką spod maski i kompem, będziesz potrzebował też skrzynię z mk3 ABF z hydraulicznie sterowanym sprzęgłem, do tego pompkę sprzęgła wysprzęglik, rozrusznik, zamach kpl. sprzęgło od ABFa, lewarek na linki, pompę paliwa 3 barową, wachcze GTI miało inne, półosie, stabilizator, zwrotnice i hamulce. Można zastosować inną skrzynię "na wodziki" i wtedy nie trzeba wymieniać lewarka i bawić się z hydrauliką sprzęgła ale nie będzie to rozwiązanie takie jakie było w ori mk3 16V. Tak samo nie trzeba zmieniać wahaczy i hamulcy itd. i zostawić Twoje ale decyzja należy do Ciebie. Najprościej i chyba najtaniej jest kupić kompletnego mk3 po dzwonie i przełożyć wszystko wymieniając zużyte części a na pewno takie będą. Bo kupno wszystkiego oddzielnie będzie problematycznie i wyjdzie drożej.
Generalnie wszystko się da, zależy to tylko od grubości potfela.
Potem robisz przegląd i w wydziale komunikacji wbijają Ci to w dowód lub wymieniają dowód na drugi i zgłaszasz to ubezpieczycielowi. A spalanie to zależy od jazdy, przy delikatnej pewnie zejdzie do 7-8 l\100 km, a górnej granicy nie znam.
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2015-05-22, 22:13
majkel00230, jeśli masz heble 239 mm to musisz ze zwrotnicą, jeśli 256 mm to wystarczą jarzma i tarcze z mk2 G60 reszta może zostać, chyba że chcesz przejść na rozstaw 5X100 to musisz i piasty wymieniać, łącznie ze zwrotnicami bo łożyska się różnią. Wahacze, stabilizator i półosie nie mają nic do rzeczy.
Najprościej wymienic jest silnik wiązke komp. itd? Bez zmiany skrzyni sprzegla, bedzie jakas roznica odczuwalna w mocy/kulturze pracy silnika? Czy z seata ABF jest tak samo p&p jak mk3?
_________________
Ostatnio zmieniony przez Docki 2015-05-23, 02:53, w całości zmieniany 1 raz
Takie fatny wpadły Jest jeszcze styropian, obrysy, jeden kierunek, jeden halogen i bledna Do czego są te uchwyty zaznaczone na czarno? Jakas kratka czy co?
Vento ma się dobrze, wczoraj trochę wygoniłem pająki z silnika na autostradzie, i poleciał równe 200km/h, mysle ze poszlo by jeszcze troche ale musiaem hamować. W środku wszystko meeega drżało, musze coś wymyślić na te drgania, trzaski i inne złe rzeczy z plastikami xd
Jestem przed malowaniem zderzaków usa i listw, i mam taki dylemat.. Malować góry w czarny mat, czarna strukturę mat, czy pod kolor?
Drugie pytanko. Zeby podłączyc postoje w kierunkach ori usa, i obrysy, to wystarczy tylko + z postoju pociągnąc, i + i - do obrysówki? Rozdzielic kabel wystarczy na 2?
I 3. Potrzebuje porady jak podłączyć silownik otwierania klapy z przełącznikiem, i skrzynką bezpieczników.
Ja bym malował czarna struktura w macie, ale co ja się znam
Obrysów nie robiłem, ale na chłopski rozum + z postojówek, rozdzielić na 2 dodatkowe kable, minus skąd kolwiek, i do żarówek
Na 3 nie pomogę :/
A w sprawie trzasków plastików, podobno rozpórka pomaga, ale to chyba bardziej przy zakrętach, nie wiem czy przy takim gnaniu cos pomoże
Powodzenia w modach, kolego!
Byłe Vento naszego forumowicza Dawaj czarne góry, będzie bajka i lekka odmiana bo Janek i Paweł mają całe w kolorze więc zawsze to coś innego jeśli chodzi o bordowe Vento z pakietem US
Ostatnio zmieniony przez kowal323 2015-08-13, 22:34, w całości zmieniany 1 raz
Mi się podoba tak i tak.. Myślę żeby pomalować w kolor i potem ewentualnie plastidipem psiknąc na czarny mat, albo folia tez na mat. Tylko nie wiem jak bedzie wygladac gladki mat zamiast struktury na zderzakach i listwach.. I jakby ktos mial więcej zdjęc tego ventylka, albo temat na forum to chętnie sprawdze!
_________________
Ostatnio zmieniony przez Docki 2015-08-14, 13:05, w całości zmieniany 1 raz
Powoli cos sie dzieje. Ten sezon to wielkie zbieranie gratów i częsci.. Mam nadzieje ze na przyszly auto juz bedzie w miare wyglądać.
Ostatnio porobiłem pare rzeczy, i pare zakupiłem, mianowicie;
-Kompletna klimatyzacja manualna
-Elektryczne szyby przód
-Silownik klapy US z przyciskiem i plastikiem pod siedzenie z otworem pod niego.
-Wymienione szkła w halogenach z golfa 3 XX Jahre
-Trochę wypolerowałem kierunkowskazy i obrysy.
-Zrobilem sobie w robocie renowacje kapselków do felg, poddane lustrzeniu, i naklejone napisy RH w czarnym macie.
W planach jest jeszcze cupholder,bra, przycisk ryglowania drzwi US, jasne boczki pod elektrykę (Wydym, wezme je na bank, ale zawsze sie znajdzie cos wazniejszego do kupienia..)
Oddzywa mi się też pompa wody, wiec wymienie ją w tym miesiącu lub następnym.. Płyn do wspomagania również. I nowy komplet opon zimowych..
Jest jakaś rzeźba przy montażu belki US do pasa EU? Bo nie przygladalem sie jak to wygląda..
Soczewki schowane na zime, muszę rozkleić, smoked odnowić trochę, i oddać odbłyśniki do regeneracj bo kompletnie nic nie świecą już..
Takie tam 20 minut roboty! Najważniejsze jest to czego nie widać..
Cały bagażnik wygłoszony filcem 15mm, jutro kontynuacja pod siedzeniami pasażerów. Dziś juz za ciemno
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum