Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Złącze OBD
Autor Wiadomość
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-06, 15:03   Złącze OBD

Mam mały problem, tzn po podłączeniu auta do kompa poprzez złącze OBD (w Vento do 1995 roku) orpogramowanie łączy się bez problemu ale tylko z sterownikiem ABS'u, nie mogłem się wogóle połączyć z silnikiem, żeby sprawdzić czy niema błędów itp. Narazie nie jest mi potrzebne podłączenie silnika bo wszystko jest OK, ale kiedyś może być potrzebne. Moje opytanie, czy to prawda, że przez OBD nie można sprawdzić silnika i występuje to tylko w nowszym OBD2?
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-06-06, 17:07   

admin napisał/a:
złącze OBD (w Vento do 1995 roku)

głupie pytanie: moja Ventka jest z 94, a według tematu "do czego to służy???" to mam OBD2 więc skąd ten rok 95?
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-06-06, 19:34   

Masz wtyk stosowany już dla OBD2, co nie oznacza, że diagnostyka w Twoim aucie spełnia standardy OBD2. Właściwie to na pewno nie masz OBD2, które "wymyślono na przełomie 1995/1996. Winien jestem też wyjaśnienie w związku z topikiem "do czego to służy?". to, że napisałem o OBD2 dotyczyło wtyku, a nie standardu diagnostycznego, czyli - wtyk nowego typu, standard stary.
System OBD został wprowadzony po raz pierwszy w USA 1984 roku. Znany jest on potocznie jako OBD I. System ten jest pierwszym systemem, który nadzorował pracę silnika oraz przeprowadzał diagnostykę pokładową elementów układu wtryskowo-zapłonowego oraz sygnalizował uszkodzenia. Charakteryzował się brakiem standaryzacji procedur diagnostycznych i kodów błędów oraz brakiem zagwarantowania dostępu do informacji diagnostycznych.
System OBD II został wprowadzony w 1996 roku w USA. Charakteryzuje się aktywną diagnostyką elementów i podzespołów układu napędowego pojazdu. Posiada ogólnoświatową standaryzację w zakresie procedur diagnostycznych oraz prawne zagwarantowanie dostępu do informacji.
Pomimo tego, że wiele samochodów posiada złącze 16-pinowe nie komunikują się one z testerem OBD. Spowodowane jest to tym, że sterowniki tych samochodów pracują według starych protokołów transmisji i nie mają nic wspólnego z OBD.
Spyro, a czym to robiłeś? Mam na myśli markę interfejsu i rodzaj oprogramowania. Vento ( każde) daje możliwość diagnostyki układu zasilania i elektroniki silnika, trzeba tylko mieć jako taki sprzęt+soft i wejść w odpowiedni kanał .
Krótko mówiąc, z tych 16 pinów we wtyczce wykorzystane masz 4 ("+", "-" i linie K oraz L).
Ostatnio zmieniony przez Stopa 2006-06-06, 23:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Gavel 
detektyw forumowy



Silnik: TDI 1Z+
Pomógł: 52 razy
Wiek: 44
Dołączył: 10 Mar 2006
Posty: 3284
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2006-06-06, 19:55   

:o :shock:
Takiego rysu historycznego się nie spodziewałem ale wielkie dzięki Stopa. Ilu to mądrych rzeczy można się dowiedzieć przeglądając forum :)
_________________
Gość witaj na forum :hejka:
Mandaryna by Gavel powered by TUNE-UP
Zarabiaj poprzez klikanie razem ze mną !!
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-06-06, 23:13   

Gavel, przekopiowane, aż takim maniakiem pisania nie jestem :mrgreen:
 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-09, 14:01   

Dzięki Stopa. Koles wpioł 4 kabelki w te wtyczki, interfejs miał jakis polski (wszstkona nim było w jęz. polskim) i oprogramowanie VAG i niestety połączył się tylko z absem, z silnikiem wyskakwiał błąd: brak łączności...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-06-10, 17:58   

Myślę, że koleżka wiedział co robi, ale na wszelki wypadek zobacz to... :)

OBD.jpg
Plik ściągnięto 26058 raz(y) 18,25 KB

ScreenHunter_001.jpg
Plik ściągnięto 26059 raz(y) 17,45 KB

 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-06-12, 12:59   

Stopa a możesz opisać tą kostke OBD II bliżej tzn interesuje mnie --

PIN
4/5/6/7/8/
9/11/12/14/15/16

Jak masz jakieś objasnienia to byłbym bardzo wdzięczny.
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-12, 18:17   

Jeszcze raz dzięki za objaśnienia i pomoc w tym temacie, oczywiście powędrował do Ciebie kolejny punkcik POMÓGŁ.
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-06-13, 21:11   

Sorki, Marecki, byłem trzy dni w Wawie bez dostępu do cywilizacji, ale teraz się tym zajmę, chociaż myślę, że reszta pinów poza tymi czterema jest w większości "pusta". Piny 4, 7 i 16 masz opisane na rysunku. Spyro- dziękx :mrgreen:

obd_pinologia.jpg
Plik ściągnięto 26022 raz(y) 38,62 KB

 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-06-16, 00:32   

Ok dzięki Stopa o to mi chodziło . Bo nigdzie nie mogłem znaleść opisu dla tej kostki ,. :D
_________________

 
 
Stopa 
Zapalony Ventkarz


Pomógł: 14 razy
Wiek: 54
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 270
Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-06-16, 22:43   

Miło mi, jakby co, to w ramach wdzięczności możesz się ze mną zamienić na silniki :D
 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-06-17, 02:12   

Stopa napisał/a:
jakby co, to w ramach wdzięczności możesz się ze mną zamienić na silniki

Dobre Dobre :D
, NIe no silnik bardzo mnie wspiera na duchu i dlatego nie mogę go oddać :wink:
Ostatnio bo 2 dni temu przeszedł ponownie malą modernizacje -- ale o tym napisze nowy temat troszke później 8)
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-17, 16:34   

No marecki pochwal się tym co zrobiłeś, bo jest to godne opisania.

W każdym razie tez bym chciał mieć taki silniczek w sowoej Ventce... Jak to musi wymiatac na trasie, bo mój 90 konny 1,8 i już nie wystarcza. Kiedyś jak przesiadłem się z poldka matki to było to dla mnie coś, a teraz... :-(
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-06-18, 00:07   

Nic nadzwyczajnego z tym silnikem nie mam oprucz tego ze od 140 do 200km/h mam lepsze przyśpieszene niż VR6 2,9l 192KM hehe ... Bo mam dużo lżejszą furke ..

Nie opisuje tematu bo ma to się wiązać z zamątowaniem Nitro , ale jeszcze czekam już nie długo szczegóły :wink: i wynik z hamowni :)
_________________

 
 
spyro 
www.vwvento.org



Silnik: 1,8 90KM B+G
Pomógł: 158 razy
Wiek: 43
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 12924
Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-18, 11:59   

Czekamy, czekamy z niecierpliwością...
_________________
VW Vento 1992 r. 1.8 (66 kW)
Gość, zapraszamy do Stowarzyszenia Miłośników VW Vento
Jeśli pomogłem Ci to wciśnij proszę
 
 
perla04 
Kierowca eLki



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 35
Skąd: Głogów / Wrocław
Wysłany: 2006-07-05, 10:43   

a gdzie to zlacze OBD sie znajduje?? mam vento 1.8 92r czy jest gdzies w okolicy bezpiecznikow??
_________________

 
 
marecki2R 
Ventomaniak
Jetta 2.0 16v



Silnik: ABA
Pomógł: 21 razy
Wiek: 47
Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 505
Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-07-05, 12:24   

Perla04 Juz był poruszany temat OBD poszukaj sobie , albo nie znajde ci , o jest - masz tu link i sobie przejżyj cały temat są zdjęcia gdzie jest wejscie do kompa w tych starszych Ventkach i w tych młodszych czyli OBD I i OBD II http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=288
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 14