Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-06, 15:03 Złącze OBD
Mam mały problem, tzn po podłączeniu auta do kompa poprzez złącze OBD (w Vento do 1995 roku) orpogramowanie łączy się bez problemu ale tylko z sterownikiem ABS'u, nie mogłem się wogóle połączyć z silnikiem, żeby sprawdzić czy niema błędów itp. Narazie nie jest mi potrzebne podłączenie silnika bo wszystko jest OK, ale kiedyś może być potrzebne. Moje opytanie, czy to prawda, że przez OBD nie można sprawdzić silnika i występuje to tylko w nowszym OBD2?
Pomógł: 14 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-06-06, 19:34
Masz wtyk stosowany już dla OBD2, co nie oznacza, że diagnostyka w Twoim aucie spełnia standardy OBD2. Właściwie to na pewno nie masz OBD2, które "wymyślono na przełomie 1995/1996. Winien jestem też wyjaśnienie w związku z topikiem "do czego to służy?". to, że napisałem o OBD2 dotyczyło wtyku, a nie standardu diagnostycznego, czyli - wtyk nowego typu, standard stary.
System OBD został wprowadzony po raz pierwszy w USA 1984 roku. Znany jest on potocznie jako OBD I. System ten jest pierwszym systemem, który nadzorował pracę silnika oraz przeprowadzał diagnostykę pokładową elementów układu wtryskowo-zapłonowego oraz sygnalizował uszkodzenia. Charakteryzował się brakiem standaryzacji procedur diagnostycznych i kodów błędów oraz brakiem zagwarantowania dostępu do informacji diagnostycznych.
System OBD II został wprowadzony w 1996 roku w USA. Charakteryzuje się aktywną diagnostyką elementów i podzespołów układu napędowego pojazdu. Posiada ogólnoświatową standaryzację w zakresie procedur diagnostycznych oraz prawne zagwarantowanie dostępu do informacji.
Pomimo tego, że wiele samochodów posiada złącze 16-pinowe nie komunikują się one z testerem OBD. Spowodowane jest to tym, że sterowniki tych samochodów pracują według starych protokołów transmisji i nie mają nic wspólnego z OBD.
Spyro, a czym to robiłeś? Mam na myśli markę interfejsu i rodzaj oprogramowania. Vento ( każde) daje możliwość diagnostyki układu zasilania i elektroniki silnika, trzeba tylko mieć jako taki sprzęt+soft i wejść w odpowiedni kanał .
Krótko mówiąc, z tych 16 pinów we wtyczce wykorzystane masz 4 ("+", "-" i linie K oraz L).
Ostatnio zmieniony przez Stopa 2006-06-06, 23:18, w całości zmieniany 2 razy
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-09, 14:01
Dzięki Stopa. Koles wpioł 4 kabelki w te wtyczki, interfejs miał jakis polski (wszstkona nim było w jęz. polskim) i oprogramowanie VAG i niestety połączył się tylko z absem, z silnikiem wyskakwiał błąd: brak łączności...
Pomógł: 14 razy Wiek: 54 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 270 Skąd: Bory Tucholskie
Wysłany: 2006-06-13, 21:11
Sorki, Marecki, byłem trzy dni w Wawie bez dostępu do cywilizacji, ale teraz się tym zajmę, chociaż myślę, że reszta pinów poza tymi czterema jest w większości "pusta". Piny 4, 7 i 16 masz opisane na rysunku. Spyro- dziękx
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-06-17, 02:12
Stopa napisał/a:
jakby co, to w ramach wdzięczności możesz się ze mną zamienić na silniki
Dobre Dobre
, NIe no silnik bardzo mnie wspiera na duchu i dlatego nie mogę go oddać :wink:
Ostatnio bo 2 dni temu przeszedł ponownie malą modernizacje -- ale o tym napisze nowy temat troszke później 8)
Silnik: 1,8 90KM B+G Pomógł: 158 razy Wiek: 43 Dołączył: 05 Mar 2006 Posty: 12924 Skąd: Łódź
Wysłany: 2006-06-17, 16:34
No marecki pochwal się tym co zrobiłeś, bo jest to godne opisania.
W każdym razie tez bym chciał mieć taki silniczek w sowoej Ventce... Jak to musi wymiatac na trasie, bo mój 90 konny 1,8 i już nie wystarcza. Kiedyś jak przesiadłem się z poldka matki to było to dla mnie coś, a teraz... :-(
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-06-18, 00:07
Nic nadzwyczajnego z tym silnikem nie mam oprucz tego ze od 140 do 200km/h mam lepsze przyśpieszene niż VR6 2,9l 192KM hehe ... Bo mam dużo lżejszą furke ..
Nie opisuje tematu bo ma to się wiązać z zamątowaniem Nitro , ale jeszcze czekam już nie długo szczegóły :wink: i wynik z hamowni
Silnik: ABA Pomógł: 21 razy Wiek: 47 Dołączył: 07 Mar 2006 Posty: 505 Skąd: Nowogard
Wysłany: 2006-07-05, 12:24
Perla04 Juz był poruszany temat OBD poszukaj sobie , albo nie znajde ci , o jest - masz tu link i sobie przejżyj cały temat są zdjęcia gdzie jest wejscie do kompa w tych starszych Ventkach i w tych młodszych czyli OBD I i OBD II http://forum.vwvento.org/viewtopic.php?t=288
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum