Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-01-12, 21:38
wszystko bajecznie proste, w VENTO zamek jetst sterowany na przemian plusem wiec z interfejsu cenralnego wycinasz pomaranczowe przewody, zolte lączysz i do plusa podlączasz(ja zazwyczaj podlaczam do cienkiego czerwono bialego wychodzacego z drzwi bo to zasilanie zamka i jest zabezpieczony bezpiecznikiem) a na bialych masz sterowanie
a jesli chodzi o domykanie to nie widze do niego opisu ale ze schematu wynika ze jest to sygnal (-) i zeby dzialalo trzeba dodac przekaznik bo VENTO ma plusem i podlaczyc do zamykajacego przewodu
tomek87, - może wyda ci sie to głupie ale gdzie wogule ten sterownik sie montuje? gdzieś przy skrzynce bezpieczników? a ta antena musi być gdzieś wyprowadzony?
a wogule z tych 4 schematów na kutry mam patrzeć bo już sam nie wiem
Tomek a mógłbyś przy chwili czasu napisać krok po kroku jak do tego sie zabrać i co poklei podłączaniach
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-01-12, 22:09
musisz patrzec na ten ze sterowaniem PLUSEM
ja zazwyczaj montuje gdzies w okolicach skrzynki, byle bylo dobrze przytwierdzone, a antene mozna skierowac w gore, ale zazwyczaj ma to male znaczenie chyba ze chcesz go otwieracz daleka oczywiscie wszystkie polaczenia przewodow polutowane i dobrze zaizolowane
a jesli chodzi o to krok po kroku to tak ciezko to troche napisac szczegolowo bez fotek
ja zazwyczaj zaczynam od rozebrania konsoli pod nogami, pozniej przygotowuje wiazke od sterownika, nastepnie ukladam wszystko w aucie i zabieram sie z podlaczanie, masa plus kierunki, pozniej sprawdzam ktory przewod jest od zamykania a ktory od otwierania podlaczam na krotko i sprawdzam czy dziala jak powinno lutuje przewody od sterowania, skladam wszystko i wlasciciel cieszy sie sterowaniem zamka z pilota
oj coś czuje ze to nie na moja głowę jak ja problem mam z zamontowaniem radia do furki to to już kosmos, a nie chciał bym pościć furacza z dymem tym bardziej ze i warunków nie mam do lutowania itd... ale przy chwili wolnego rozejrzę sie jak to wygląda kolo skrzynki bezpieczników może coś mi sie nasunie..
tomek87, - a ze tak zapytam Ty zakładasz na co dzień takie ustrojstwa??
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-01-12, 22:48
krzeszak napisał/a:
oj coś czuje ze to nie na moja głowę jak ja problem mam z zamontowaniem radia do furki to to już kosmos, a nie chciał bym pościć furacza z dymem tym bardziej ze i warunków nie mam do lutowania itd... ale przy chwili wolnego rozejrzę sie jak to wygląda kolo skrzynki bezpieczników może coś mi sie nasunie..
tomek87, - a ze tak zapytam Ty zakładasz na co dzień takie ustrojstwa??
obecnie to studiuje, ale w wakacje i w wolnym czasie jak jestem w domu to takie i inne ustrojstwa, ogolnie wszystko co zwiazane z elektronika w samochodach
słuchajcie - a jak poznac czy jest alarm w samochodzie? tzn w swojej ventce mam centralny otwierany z pilota -na pilocie sa dwa przyciski -jeden tylko otwiera albo zamyka drzwi -jak przycisne drugi to tylko kierunki mrugaja
jezeli jest to pewnie odlaczony - gdzie szukac jakis oznak zeby zobaczyc czy wogle jest?
A ja dziś dostałem taką instrukcję czy dobrze z niej wnioskuję że az 3 kable mam podłączyć pod + w aku ?
czytałem wyżej że w vento sterowanie szybami to + a tu jest - i że trzeba coś tam podłączyć jeszcze można prosciej bo nie wiem za bardzo o co chodzi .
z góry dzięki
_________________
Ostatnio zmieniony przez Paweł J. 2009-01-14, 17:07, w całości zmieniany 1 raz
A ja dziś dostałem taką instrukcję czy dobrze z niej wnioskuję że az 3 kable mam podłączyć pod + w aku ?
czytałem wyżej że w vento sterowanie szybami to + a tu jest - i że trzeba coś tam podłączyć jeszcze można prosciej bo nie wiem za bardzo o co chodzi .
z góry dzięki
mozna te trzy bezposrednio do (+) bo tak jest najprosciej, ja podalem wyzej moim zdaniem lepsze rozwiazanie a jesli chodzi o szyby to musisz dac przekaznik normalnie otwrty jeden przewod zasilajacy przekaznik pod plus a wyjscie do zamykajacego w samochodzie, cewke na stale do plusa a minus na cewke ze sterownika
o to chodziło to znaczy ze mogę te 3 kabelki potpiąc pod ten jeden w drzwiach i tez będzie hulało a wiesz może jeszcze jakie kolory mają kable odpowiadajace za otwieranie i zamykanie?
I jeszcze jedno gdzie według ciebie można najprościej podłaczyc sie pod kierunki by migały ?
OK to "cos" już wiem przekonamy się w weekend
A gdzie mogę dostac takowy przekażnik ? z miejsca kupię , będzie takie coś na alle.ro ? może jakis link bo ja się nie znam i mógłbym nie to kupić .
zerknąłem na alle.ro i wydaje mi się zę jest to zwykły przekażnik za 1.50 zł bo ja myślałem ze to "coś" specjalnego . Jeśli mam racje jutro kupie w motoryzacyjnym .
Dzięki
_________________
Ostatnio zmieniony przez adam-358 2009-01-14, 20:33, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-01-15, 10:33
to jest zwykly przkaznik do kupienia w kazdym motoryzacyjnym i sklepie z elektronika
pod ten z drzwi to lepiej nie podpinac glownego zasilania bo jest za cienki, wiec jak chcesz wszystko razem to do jakiegos glownego w skrzynce, a kierunki tez masz w skrzynce cownij sie na wczesniejsza strone w tym temacie, to znajdziesz caly opis
tak już wszystko wiem poczytałem jak kazałeś dzieki
teraz czekam na paczuszkę (kurier w drodze )
odezwe sie jeszcze jak wyjdą jakieś komplikacje (ale mam nadzieję ze nie)
sterownik podłączony kluczyk dorobiony (troszkę duży ten scyzoryk) wszystko działa (prawie) jak zamykam kierunki migaja raz a jak otwieram trzy razy i git tyle tylko że nie podłaczyłem domykania bo nigdzie nie mogłem dostać tego przekażnika !! ale zamówię sobie to może poczekać . A mam takie spostrzeżenie jak zdjałem zworke ze sterownika (na impuls do pnełmatycznych zamków) to przy otwieraniu otwierał mi szyby prawie do połowy . więc tak sobie pomyslałem ze orginalny ma juz w sobie potrzebny czas na otwarcie zamków a sterownik dawał dodatkowy czas przez co otwierały sie szyby (to tak jakby przytrzymać kluczyk w zamku troszkę dłuzej) więc założyłem ta zworkę i teraz już wszystko gra jak trzeba
Silnik: 1,8l ABS B+G Pomógł: 52 razy Wiek: 42 Dołączył: 29 Lis 2007 Posty: 3837 Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-02-06, 11:23
Tomek ja dostałem taką instr, napisz mi łopatologicznie jak, co, i z czym się je. Wątpię że bez wytłumaczenia jak krowie na miedzy uda mi się to podłączyć.
Najpierw rozebrać konsolę pod kierownicą, a z boku (słupek przedni) tez ściągać plastik?
Jak możesz napisz po prostu jak od początku do końca to zamontować. Zrobi się przy okazji poradę na stronkę klubową
Pozbierałam wszystkie wcześniejsze wypowiedzi tomek87, na temat podpięcia uniwersalnego sterownika zamka centralnego w jeden post
co by było trochę łatwiej ,
a oto cytat:
,, Plus w skrzynce najlepiej gruby czerwony, masę do budy lub pod jakiś przewód masowy, kierunki to przewody : czarny z zielonym i czarny z białym paskiem tez w skrzynce, a sterowanie zamkiem w wiązce wychodzącej z drzwi, cienki szary i cienki zielony, sterowanie plusem tylko już nie pamiętam który jest zamykanie a który otwieranie
w VENTO zamek jetst sterowany na przemian plusem wiec z interfejsu centralnego wycinasz pomarańczowe przewody, żółte łączysz i do plusa podłączasz(ja zazwyczaj podłączam do cienkiego czerwono białego wychodzącego z drzwi bo to zasilanie zamka i jest zabezpieczony bezpiecznikiem) a na białych masz sterowanie
a jeśli chodzi o domykanie to nie widzę do niego opisu ale ze schematu wynika ze jest to sygnał (-) i żeby działało trzeba dodać przekaźnik bo VENTO ma plusem i podłączyć do zamykającego przewodu
musisz patrzeć na ten ze sterowaniem PLUSEM
ja zazwyczaj montuje gdzieś w okolicach skrzynki, byle było dobrze przytwierdzone, a antenę można skierować w górę, ale zazwyczaj ma to małe znaczenie chyba ze chcesz go otwieracz daleka oczywiscie wszystkie połączenia przewodów polutowane i dobrze zaizolowane ''
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Ostatnio zmieniony przez krzeszak 2009-02-06, 11:50, w całości zmieniany 2 razy
to łatwiejsze niż Ci sie wydaje ! mi to zajeło 2 godz a tez byłem zielony nawet ten przekażnik co mi Tomek podał swietnie sie sprawuje ! wystarczy wiedziec jakie kolory kabelków podłączyc od ster do jakich od auta (chwila i zrobione)
Jak masz orginalny centralny to czas na ster nie ustawiaj na 3.5 sek tylko na 0.7 (orginalny ma juz w sobiie potrzebny czas na otwarcie -zamknięcie drZwi)
wystarczy jak dostaniesz sie do kabli wychodzących z drzwi ta kostka za bespiecznikami ja dla wygody odłączyłem (a jest taka możliwość) skrzynkę z przekażnikami to znaczy nie całkiem tylko odchaczyłem te dwa zatrzaski na dole i całe przekażniki wisiały na kablach więc je odchyliłem dalej i miałem lepsze dojście do owej kostki .
U mnie wszystko działa super . To naprawde nie takie straszne !
niech tylko Tomek poda Tobie jakie kolory kabli mają iść do czego , a nie wiem czy jakbyś wyżej poczytał sambyś do tego nie doszedł (dla mnie teraz to już łatwe)
Silnik: 1.9 GTD AAZ Pomógł: 36 razy Wiek: 37 Dołączył: 22 Kwi 2008 Posty: 1323 Skąd: St Gieląd/Gdańsk
Wysłany: 2009-02-06, 17:24
cinek82, wszystko jest tak samo jak wcześniej pisałem, nie będę powtarzał już tego bo krzeszak, ładnie to scalił. jedno co mnie zastanawia to kierunki bo z tych twoich kartek wynika ze jest tylko jeden przewód, a jeśli tak jest to trzeba go rozdzielić na dwa separując je od siebie diodami prostowniczymi
Jak jeszcze czegoś nie wiesz to wal śmiało, na pewno pomogę
jako ze dziś tomek87, zrobił świetna poradę z podpięcia uniwersalnego sterownika zamka centralnego
pozwolę wkleić lin do tej porady:
http://forum.vwvento.org/...p?p=76692#76692
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Silnik: 1.9 TDi Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 1254 Skąd: zamość
Wysłany: 2012-02-02, 18:02
mam sterownik noxon i mam pytanie ktory przewod to zamykanie a ktory otwieranie chodzi mi o kolory? szary cienki w drzwiach to otwieranie? a cienki zielony to zamykanie?w sterowniku jest pomaranczowy i bialy i dwa brazowe reszta kabli poobcinana i ktos to zle podlaczyl i chce to doprowadzic do ladu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum