Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Forum Volkswagen Vento Klub Polska Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy Rejestracja  Zaloguj  Chat
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
jak pokolei montować rozporke przednią?
Autor Wiadomość
Respect 
Pan i władca oktanów


Silnik: 1.8 & 2.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 1121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-11, 20:14   

http://moto.allegro.pl/it...ana_alu_fk.html tania i bez regulacji :]
_________________
"Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-02-11, 21:18   

kupiłem włąsnie taka:) tylko cos mi w niej nie pasuje:)
_________________

Mój Yachting

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-11, 22:28   

Respect napisał/a:
http://moto.allegro.pl/item546677997_rozporka_gorna_vw_golf_iii_polerowana_alu_fk.html tania i bez regulacji :]


Wydaje mi się ,że jednak ta rozpórka ma regulację.Na końcach ma do regulacji śrubę.
Buli a co Ci nie pasuje w tej rozpórce?
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-02-11, 22:48   

tam włąsnie o to chodzi ze ma regulacje na po obu stronach :) jakies 1,5 cm chyba mozna sciagac:) 1,5x2 cm:) nie pasuje mi w niej to ze nie przylega do kielichow jakims cudem;/
_________________

Mój Yachting

 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-02-11, 22:58   

pewnie pierścienie od strony środka samochodu- nie dolegają? musisz się troszke pomęczyc i ja ustawić ;) im niżej pójdzie ta belka- tym bardziej bedą pierścienie dolegały do kielichów ;) jeśli nie wyregulujesz na regulacji to jedynie belka- w dół a przez to chyba będzie trzeba zbiorniczek na płyn chłodniczy lekko przestawić ;)
_________________

 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-02-12, 00:10   

no włąsnie cos ze zbiorniczkiem bede musiał pokabinowac:)
_________________

Mój Yachting

 
 
Respect 
Pan i władca oktanów


Silnik: 1.8 & 2.
Pomógł: 7 razy
Wiek: 37
Dołączył: 30 Sty 2007
Posty: 1121
Skąd: Lublin
Wysłany: 2009-02-12, 10:00   

faktycznie jest regulacja, ale teraz pytanie która regulacja lepsza? Mi się wydaje że ta po bokach chyba, bo na tą na środku większe przeciążenia się przenoszą i większe ryzyko peknięcia? Czy mam racje?
_________________
"Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy ekonomia"
 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-12, 18:46   

Respect napisał/a:
faktycznie jest regulacja, ale teraz pytanie która regulacja lepsza? Mi się wydaje że ta po bokach chyba, bo na tą na środku większe przeciążenia się przenoszą i większe ryzyko peknięcia? Czy mam racje?

Masz zupełną racje,gdzieś na forum golfa widziałem koleś chciał sprzedać ze śrubą rzymską na środku i taka była wygięta jakby miała zaraz wystrzelić.Poszukam ,jak znajdę to wkleję fotę,więc jeżeli z regulacją to tylko boczną ,choć ja to wolę bez regulacji.
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
Bartek 
Pan i władca oktanów
GRUPA MAZOWIECKA



Silnik: M52B25
Pomógł: 8 razy
Wiek: 37
Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 940
Skąd: Płock
Ostrzeżeń:
 1/3/6
Wysłany: 2009-03-08, 17:36   

Ma ktoś dokładne wymiary rozpórki do Ventyla ?? Najlepiej na jakimś rysuneczku :) Doszedłem do wniosku że sam sobie taką wystrugam tzn z pomocą taty ;) Mam odpowiednie narzędzi i materiały, ojciec jest dobrym spawaczem i złotą rączką brakuje tylko wymiarów, żeby wiadomo było co na ile rezać, a rozpórka zawsze się przyda :P
_________________
([___]======VW======[___]) - Sprzedane :(
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-03-09, 17:59   

sory panowie - może pytanie wyda wam sie głupie - ale po co sie montuje tą rozpórkę? :]
kombinuje i nie bardzo czaje :P to tylko bajerek dla poprawienia wizerunku pod maską? Bo przecież amorki nam sie zjadą do kupy ( no chyba że sito całkowite mamy ).
I nie róbcie sobie jaj z nieświadomego prosze... :P :P :P
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-03-09, 18:03   

Usztywnia furkę :D Chociaż sam nie mam z tym doświadczenia ale tak wszyscy mówią.
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
lesny1982 
Vento to ja!


Silnik: 1.9 TD
Pomógł: 54 razy
Wiek: 42
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3579
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-03-09, 18:21   

Rozpórka zawieszenia, czyli metalowa lub aluminiowa rurka założona pomiędzy mocowania amortyzatorów powoduje usztywnienie nadwozia. Jej montaż wskazany jest po tuningu silnika, utwardzeniu zawieszenia, a także w starszych samochodach.



Sztywność nadwozia można znacznie zwiększyć montując tzw. klatkę bezpieczeństwa, ale do codziennej eksploatacji tak uzbrojone nadwozie zupełnie się nie nadaje. Ale można nieco zwiększyć sztywność nadwozia nie ujmując mu nic na uniwersalności.



Wystarczy zamontować rozpórkę zawieszenia. Warto ją założyć zwłaszcza po zwiększeniu mocy silnika, utwardzeniu zawieszenia lub po założeniu niskoprofilowych opon, gdyż wówczas na nadwozie przechodzi znacznie więcej drgań i dodatkowe wzmocnienia są wskazane. Fot. Grzegorz Burda: Rozpórka zawieszenia poprawia sztywność nadwozia i jest szczególnie polecana po tuningu oraz do samochodów kilkunastoletnich, w których sztywność nadwozia jest nienajlepsza.



Najczęściej rozpórkę montuje się pomiędzy górnymi mocowaniami amortyzatorów w przednim zawieszeniu. Można ją założyć również w tylnym zawieszeniu, ale w wielu przypadkach taki zabieg znacznie ograniczy uniwersalność samochodu. Rozpórkę montuje się również na dole zawieszenia spinając razem dolne wahacze.



Montaż tego kawałka rurki ma sens, ponieważ mocowania amortyzatorów są wówczas ze sobą sztywno połączone i w związku z tym wzrasta sztywność tej części nadwozia. Sztywniejsze nadwozie sprawia również, że geometria zawieszenia zmienia się w znacznie mniejszym zakresie, więc lepsza jest kierowalność, a więc i bezpieczeństwo jazdy.



Ma to znaczenie nie tylko podczas szybkiej jazdy po zakrętach, ale również w czasie normalnej eksploatacji po dziurawych drogach. Rozpórki warto zamontować zwłaszcza w starszych konstrukcyjnie samochodach, ponieważ sztywność karoserii nie jest tak duża jak obecnie produkowanych. Ponadto po kilkunastu latach eksploatacji i przejechaniu kilkuset tys. km nadwozie na pewno przejawia już pierwsze objawy zmniejszenia sztywności.



Rozpórki wykonane są ze stali lub aluminium i mogą być malowane lub polerowane. Ładniej wyglądająca rozpórka nie działa lepiej, więc nie ma potrzeby wydawać więcej pieniędzy za ładny wygląd. Rozpórki można podzielić na dwa rodzaje. Jednoczęściowe i skręcane, w których można regulować długość.



W większości samochodów montaż rozpórki jest bardzo prosty, gdyż wykorzystuje się do tego celu wystające śruby mocowania amortyzatorów. Wystarczy więc odkręcić te śruby, założyć rozpórkę i zakręcić z powrotem. Jeśli mamy rozkręcaną rozpórkę montaż jest nieco inny niż jednoczęściowej. Samochód trzeba podnieść, aby odciążyć przednie zawieszenie. Następnie montujemy rozpórkę i rozkręcamy ją do oporu.


hehe to oczywiscie nie moja poezja :P tylko kopiuj wklej
_________________

Ostatnio zmieniony przez lesny1982 2009-03-09, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zlotykamil 
Pan i władca oktanów



Silnik: 1.8 b+g ABS
Pomógł: 12 razy
Wiek: 40
Dołączył: 14 Gru 2008
Posty: 1308
Skąd: ossówka k. biała podlaska/gorzów wlkp
Wysłany: 2009-03-09, 19:12   

lesny1982, dzieki za uświadomienie :D czyli jednak to nie tylko bajer...
a Buli, ty to masz gwintowaną zawieche jak pamietam -ale jak ci to tam sie sprawdza? poprawiło sie coś?
zakładał ktoś to zwykłej zawiechy bez bajerowanego silnika?
_________________
VENTOCAFE daje rade...
 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-03-09, 20:12   

nie załozyłem bo mam jakos wieksze problemy brak czasu i brak motywacji holera!!
_________________

Mój Yachting

 
 
bradley 
Vento to ja!
klekleklekleklekle

Silnik: 1.9TDI 1Z
Pomógł: 85 razy
Wiek: 39
Dołączył: 15 Wrz 2008
Posty: 2712
Skąd: Bielsko-Biala/Katowice
Wysłany: 2009-03-09, 23:26   

Kolega sprzedaje taka: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=575364953
Za 100 pojdzie od reki. Czy taka rozporka tez wymaga rozwiercania kielichow?
_________________
VW Vento 1.9TDI 1Z++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0

 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-03-10, 13:37   

bradley napisał/a:
Czy taka rozporka tez wymaga rozwiercania kielichow?
każda rozpórka do vento i golfa 3 wymaga rozwiercenia kielichów ;) bo jak już pewnie zauważyłeś, nie ma do czego jej przykręcić
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-29, 10:56   

a ktos juz u siebie wiercil takie dziury w kielichach i montowal rozpore?
_________________

 
 
cinek82 
Vento to ja!

Silnik: 1,8l ABS B+G
Pomógł: 52 razy
Wiek: 42
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 3837
Skąd: near 3CITY
Wysłany: 2009-06-29, 10:58   

slaw71 montował, jak się zjawi to na pewno Ci wszystko opowie ;)
_________________
>Moja Ventka<
>Grupa Trójmiejska<
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-29, 10:59   

bo znalazlem tanio gwint w niemczech a wiem ze przy glebie to podstawa ale troche cykam sie grzebac tam i cos wiercic ;/ wiec opinia kogos by sie przydala kto juz zaryzykowal :D
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-29, 11:04   

ja mam gwint i nie mam rozpórki. Nic złego się nie dzieje. Wiadomo z rozpórką lepiej.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-29, 11:07   

ale ludzie mowia ze moze peknac szyba jak wpadniesz w dziurzycho albo tym podobne sytuacje a czemu nie zakladasz rozpory?
_________________

 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-29, 11:08   

no i jak z ta buda faktycznie skrzypi? w srodku podczas jazdy??
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-29, 11:09   

buda to nie skrzypi tylko plastiki w środku. Ale nie tylko u mnie skrzypi :D
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-29, 11:11   

no o to mi chodzilo wlasnie, no to czemu nie zdecydowales sie na rozporke do tego zawiasu ?
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-29, 11:14   

jakoś nie było jeszcze okazji. Ale jak będę miał wolną kasę i bez innych planów na jej wydanie to napewno sobie ją sprawię. Do gwinta lepiej mieć dodatkowe wzmocnienie. Przynajmniej szyba nie dostanie po dupie.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-29, 11:18   

a nie cykal bys sie wiercic dziur w kielichach?? nie orientujesz sie jakie jest ryzyko czegos spierdzielenia?? bo szybe czy zawieche mozesz wymienic ale jak spierdzielicz cos na kielichu to juz tego nie cofniesz a to nie oslabia konstrukcii wozu w jakis sposob?? 3 pytania w jednym :D
_________________

 
 
Lwomati 
Vento to ja!
GRUPA MAZOWIECKA


Silnik: 2.3t AERO
Pomógł: 46 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lis 2007
Posty: 5238
Skąd: Jabłonna/Warszawa
Wysłany: 2009-06-29, 11:20   

Nie cykam się :] bo raczej nie da się nic spierniczyć. Wiercisz, przykręcasz i jeździsz.
_________________
GRUPA MAZOWIECKA

Była VRka
Mój Borowik
Passeratti
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-29, 12:11   

hmmmmmmmmm no to zacnie no ja nie wiem wlasnie dlatego sie pytam bo plan mi sie w glowie uklada fajny co do zawiechy
_________________

 
 
slaw71 
Donator
TDI- CZARNA MOC-TDI



Silnik: zajebisty
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 23 Kwi 2008
Posty: 1663
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-06-29, 23:08   

normalnie ,przykładasz do kielichów rozpórkę, zaznaczasz i wiercisz.Tylko rób to na podniesionym przednim zawieszeniu,jakieś 3/5cm koła od ziemi.Nic się nie bój,tylko uważaj żeby Ci się wiertło nie ześlizgło bo w kielichach jest podwójna blacha i jak krzywo pójdzie to i otwór będzie mało precyzyjny ;) .Wiercisz,zakładasz i cieszysz się ciszą w środku :diabełek:
_________________
http://www.tune-up.pl/chiptuning.pl
http://polskajazda.pl/Sam...gen/Vento/83584
 
 
kielbasssa 
Zapalony Ventkarz
kielbassssssa



Silnik: 1.8 ABS
Wiek: 41
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 232
Skąd: ZST
Wysłany: 2009-06-30, 11:33   

ok dzieki a masz u siebie rozpor?
_________________

 
 
Buli 
Pan i władca oktanów
VW


Silnik: AEK
Pomógł: 7 razy
Wiek: 35
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 1316
Skąd: ZCH
Wysłany: 2009-06-30, 20:04   

slaw dobrze mowi tez jak zakładałem rozporke to tak robiłem i powiem wam ze jak jest w miare pogarniety kierowca to poczuje roznice oczywisciew musi byc sztywny zawias bo inaczej to nie ma sensu jak by miał ktos pytania to moge pomoc pisac na gg:)
_________________

Mój Yachting

 
 
100P 
Zapalony Ventkarz


Silnik: 1.8 ADZ
Dołączył: 23 Mar 2007
Posty: 250
Skąd: Lipno- Kujawsko Pomorskie
Wysłany: 2009-07-01, 18:23   

ja mierzyłem na lekko podniesionym przodzie- opony ciągle stały na ziemii. po ustawieniu rozpórki zaznaczyłem miejsca na dziury, nawierciłem przykręciłem rozpórke i opuściłem auto. są różne szkoły w których piszą, że rozpórke montuje się na podniesionej budzie inne, że jak fura stoi na glebie. ja wybrałem pośredni model gdyż mam glebe i bez podniesienia nie mogłem wcisnąć reki między koło a błotnik
_________________

Ostatnio zmieniony przez 100P 2009-07-01, 18:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Części samochodowe do VW w sklepie iParts.pl

Strona wygenerowana w 0,22 sekundy. Zapytań do SQL: 9