a moze w ogole powiedzcie czy to bedzie termostat...chodzi o to ze jak auto (1.9tdi) stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2010-04-19, 19:00
Raczej termostat...chodź to nie jest na 100% pewne.
Zobacz górny przewód....powinien parzyć przy sprawnym termostacie....czyli....jeśli wskaźnik będzie pokazywał 70stopni i obczaisz ten przewód a potem przy 90 stopniach będzie wyczuwalnie cieplejszy to termostat....jeśli różnicy nie będzie to pewnie wina czujnika.
Silnik: 1,8 Pomógł: 61 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Mar 2009 Posty: 3720 Skąd: LZA
Wysłany: 2010-04-19, 19:00
a jak stoisz przy zapalonym silniku to łapie temp. i jak jedziesz spokojnie to spada to wtedy jest pewny termostat chociaz nie wiem jak to sie zachowa przy takie temp. zewnetrznej
Paweł J. napisał/a:
CZarny...to Vernet
a ja głupi zawsze go zle nazywałem
_________________ Noga z gazu!
Lepiej stracić minutę życia ,niż życie w minutę!
Ostatnio zmieniony przez czarnysauber 2010-04-19, 19:03, w całości zmieniany 1 raz
stoi to temp dochodzi do rownych 90 stopni przy ostrzejszej jezdzie buja sie kolo 80 a jak sie jedzie normalnie to w okolicach 70 stopni
Zmieniaj.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
a ile mniej wiecej powinie kosztowac zamiennik...ja za wahlera dalem 30 zl niby pisze ze zrobiony w niemczech, ale sie zastanawiam czy moze to jest jakis zamiennik zamiennika
Przeciez napisal, ze takie samo
Termostat jest taki sam do kazdego klekota.
Oryginal to pewnie Wahler. Ja mam Verneta i juz 3 zima bez problemu.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
termostat powinien otwierać się około 85 stopni?bo czytałem że były takie które się później otwierały albo wcześniej.już po prostu nie ogarniam tego wszystkiego
chyba zamkniety, auto sie nie dogrzewa i może wiecej palić
otwarty Caly czas jest duzy obieg i sie nie dogrzewa.
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++ Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Silnik: ... Pomógł: 302 razy Dołączył: 18 Mar 2006 Posty: 10606 Skąd: ...
Wysłany: 2011-12-13, 22:55
Skoro dolny wąż jest zimny tzn że jest ok.....gdyby wskazówka pokazywała np 70 albo 80 stopni a dolny wąż byłby ciepły to wina termostatu, czyli przepuszcza na duzy obieg lub otwiera się za wczesnie. Termostaty nasze, maja temperature otwarcia 87 stopmi i przy tej temperaturze powinny sie otwierac czyli dolny przewód powinien robić sie ciepłya co za tym idzie zaczyna pracowac cały układ chłodzenia wraz z chłodnicą. Mały obiej jest tylko na nagrzewnicę, najczęściej wadliwe termostaty sie niedomykaja i od startu silnik chłodzi płyn z całego układu, więc i z chłodnicy, stad powolne nagrzewanie silnika do 70-80 stopni....późne wyłączenie ssania a co za tym idzie duże spalanie. To dlatego z wadliwym termostatem, temperatury spadaja na trasie.....po prostu nie mozna odłączyc chłodnicy i płyn jest za mocno studzony. Z dobrym termostatem, gdy temperatura płyny spadnie poniżej 87 stopmi zaczyna działac tylko mały obieg i tak na okragło w zależności od temperatury otoczenia i style jazdy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum