Wysłany: 2013-01-16, 13:08 Lejący wtrysk (AAM) = wysokie spalanie?
Witajcie.
Mam od jakiegoś czasu problem z podwyższonym spalaniem.
Posiadam silnik 1.8 AAM i spalanie wynosi ok 14-15l benzyny (nie mam gazu).
Tematów o spalaniu jest wiele, ale wszystko co zostało napisane zostało u mnie sprawdzone.
A więc tak, sprawdzone:
- Świece i kable WM są nowe
- Termostat nowy
- Czujnik temperatury sprawny
- Sonda lambda sprawdzona miernikiem (0,92-0,93V)
- Kopułka i palec rozdzielacza nowe
- Zapłon ustawiony
Ostatnio bedąc u mechanika zdemontował rezonator z nad przepustnicy i stwierdził że wtrysk troche przelewa. Jak to powiedział powinna być mniejsza "mgiełka".
Dodatkowo zmierzył ciśnienie na tłokach i: 10, 7, 11, 9.
Czy ten "lejący" wtrysk może być przyczyną takiego spalania??
Dodam, że kolega ma golfa 3 z tym samym silnikiem i u niego spalanie jest mniejsze.
Silnik: od kosiarki Pomógł: 8 razy Wiek: 39 Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 438 Skąd: lublin
Wysłany: 2013-01-16, 18:26
Jeśli sprawdzałeś sondę na uruchomionym silniku to pokazuje bogatą mieszankę. Napięcie powinno falować. Czyli może być ten wtryskiwacz. No i faktycznie ciśnienie na drugim cylindrze słabe.
Co do sondy to była sprawdzana na włączonym i co ważne na rozgrzanym silniku (bo tak na forum wyczytałem).
Napięcie na sondzie było stałe, nie falowało...
Z tego co wyczytałem to jak jest do 1V to jest ok.
Zaobserwowałem też dzisiaj dziwne szerpanie autem w przedziale 1600-2200 obr/min.
Dodam ze dośc silne i dziwne jest te szarpanie i to tylko przy dodawaniu gazu i co dziwne na 3 biegu, czasem na 4. Przy hamowaniu silnikiem nie ma już tego objawy w tym przedziale obrotów.
Hose, ta bogata mieszanka to jest właśnie od lejącego wtrysku?
Bo stare świece które wymieniałem były aż czarne.
Nie wiem jak teraz jest na tych nowych bo nie miałem okazji jeszcze sprawdzić.
Aha.
Co do wtrysku to jest jakaś różnica między wtryskiem od wersji 75PS a od 90PS??
Ostatnio zmieniony przez Rafal_K 2013-01-16, 19:17, w całości zmieniany 1 raz
Silnik: 2E Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Mar 2007 Posty: 1173 Skąd: małopolska
Wysłany: 2013-01-19, 22:27
Rafal_K napisał/a:
1V to jest ok.
pomyliłeś napięcie sondy z współczynnikiem lambda, ten drugi ma być około 1, napięcia ma skakac od ok 0.2 do 0.8 - Vag ci tego nie pokaże tylko oscyloskop
No to wtrysk wymieniony.
Narazie jest OK, a jak ze spalaniem wyjdzie to sie przekonam jak więcej kilometrów przejade.
Niestety pozostał dalej jeden problem.
Te dziwne szarpanie w czasie jazdy.
Silnik chodzi równo, nie dławi sie, obroty nie skaczą a mimo to szarpie.
Przy wymianie wtrysku zauważyłem, że na świecy na 2 cylindrze w gnieździe, na fajce od kabla przeskakuje iskra.
Dzisiaj wymieniłem ten kabel na inny i dalej jest te szarpanie.
Ostatnio zakładałem inne koła na przód i jedna felga (alu) była od wewnętrznej strony troche walnięta.
Możliwe, że te szarpanie jest od tego koła?
Doddam, że na kierownicy nic nie czuć...
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-22, 18:28
jesli felga z przodu to by kierownica rzucało. Wymien świece, przewody, kopułke i palec rozdzielacza, bo to najprawdopodobniej to.
jesli felga z przodu to by kierownica rzucało. Wymien świece, przewody, kopułke i palec rozdzielacza, bo to najprawdopodobniej to.
Jeśli chodzi o świece to na tych co mam teraz to mam przejechane ok 60km.
Kupiłem je w zeszłym tygodniu. Są to jakieś NGK 3 elektrodowe.
Kable, kopułke i palec wymieniałem jakieś pół roku temu.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-22, 22:19
a jak to szarpanie wyglada...? Tak jakby przerywał...? Czy poprostu drgania silnika...? NIe wiem poczekaj, aż ktos bardziej obeznany w benzynach napisze, ale może zapłon jest żle ustawiony, albo filtr powietrza (chociaz to raczej głupie). Też słyszałem, a własciwie czytalem ze NGK szybko sie psuja, nawet chyba tutaj na forum.
A wlasnie wpadłem na pomysl. Spróbuj zdjąć kopułke i i sprawdz czy ten wałek w aparacie zapłonowym nie ma luzu, bo kiedys ktos tak miał. No i sprawdz wizulanie czy kopułka i palec nie sa zużyte, bo moze jakies wadliwe były. No i przewody tez mi smierdza bo skoro jeden po pół roku juz miał przebicie to ja bym spróbował je znowu zmienić, bo tez moze jakies ujowe były. Ja sie juz nauczylem ze tanie rzeczy sa dwa razy droższe, bo na końcówkach drążków firmy moog zrobiłem 3,5 tyś km. :/
Silnik: AFN++ Pomógł: 34 razy Wiek: 42 Dołączył: 01 Mar 2012 Posty: 1736 Skąd: Warka
Wysłany: 2013-01-22, 22:23
Ja uważam że NGK są jednymi z lepszych świec, tylko ja do LPG założył bym zwykłe jednoelektrodowe, bo wtedy masz mocniejszą iskrę, a tak jej siła rozchodzi się na 3 elektrody, co do przewodów WN to innych niż SENTECH nie założe już nigdy.
Kruchy69 Już prawie mieszkam w Ventce Octavia, Vento
Silnik: z turbo Pomógł: 20 razy Wiek: 32 Dołączył: 30 Gru 2011 Posty: 1588 Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-01-22, 22:37
wojstas, ale jak masz 3 elektrodowa to iskra chyba po kolei przeskakuje za kazda elektrode. Ale moge sie mylić, ale gdzies to widziałem, ale moze mi sie sniło, albo cos. ale tez słyszałem ze gaz nie lubi 3 elektrodowych.
A więc tak. Widze wspomnieliście o gazie. Ja nie mam LPG
Co do tego szarpania to jest w sumie takie dziwne bo to szarpie całym samochodem a nie tylko silnikiem.
Samochód ogólnie jak przyspiesza to tak jakby po pofalowanej drodze jechał. Nie wiem jak to porównać...
Jak wspomniałem wcześniej silnik chodzi równo, trzyma obroty.
Wsumie te szarpanie pojawiło sie po zmianie kół z przodu.
Dodam też, że na 1 i2 biegu te szarpanie jest nie odczuwalne, tylko 3 i 4 bieg...
Tak zaobserwowałem.
No to wszystko jasne
Okazało sie, że te szarpanie to faktycznie wina felg...
Felgi sprawdzone i wszystko jest OK...
To teraz wracając to tematu tego wątku...
Mógłby ktoś wyjaśnić mi dokładnie, lub podesłać link gdzie jest opisane jak dokładnie domowym sposobem można sprawdzić sonde lambde???
Chodzi mi głównie o nawiązanie do tego co napisał kolega pablomed :
Cytat:
pomyliłeś napięcie sondy z współczynnikiem lambda, ten drugi ma być około 1, napięcia ma skakac od ok 0.2 do 0.8 - Vag ci tego nie pokaże tylko oscyloskop
Na wolnych chodzi dobrze. Fakt ma ok 1050 obr/min ale stabilnie jest...
Rafal_K, - te obroty to masz na ciepłym czy na zimnym silniku
na zimnym po dłuższym postoju (po nocy) zaraz po odpaleniu obr. 1150 -1200
na ciepłym silniku gdy ssanie się wyłączy obr ok 850-900 trudno to tak dokładnie powiedzieć bo licznik wyskalowany co 200obr.
_________________ Volkswagen Vento Klub Polska nic więcej się nie liczy ...
Tak.
Bynajmniej był dobrze ustawiony, chyba że sie jakoś przestawił...
Zapłon był ustawiany na lampe.
Ale po ustawianiu zapłonu też miał takie wyżse obroty.
Cały czas mnie jednak zastanawia ta nieszczęsna sonda lambda...
Jak kupywałem wtrysk od kolegi z forum golfa, to właśnie wspomniał że sam miał przypadek, że sonda pokazywała na mierniku dobre wartości a po wykręceniu okazało sie, że sonda jest uszkodzona...
Tak, ale to nie takie proste, bo moje vento jest z 93 roku i nie ma OBD i nie wiem jak go podpiąc...
Kiedyś byłem w jakimś warsztacie i kombinowali, żeby go podpiąć i nie dali rady...
Tacy fachowcy są u mnie w mieście...
syszałem ze dwie klemy odłączone jak sa od akumulatora,to je sie dwie na chwile razem styka,a puzniej spowrotem do akumulatora podłańcza.i tak sie resetoje komuter w samochodzie ale niewiem czy to prawda.
a pamietasz na jakiej ulicy byles jestes z samego kwidzyna czy gdzies z okolic ?
a co do obd to powinienes miec pod zaslepka w konsoli :|
Tak jestem z samego Kwidzyna.
A byłem w jednostce wojskowej tam u śmigielskiego.
Mają tam "dobrego" elektryka, na tyle dobrego, że jak mi zapłon ustawiał to na słuch
Chciał podpiąć sie pod kompa i mu sie nie udało.
Pod zaślepką nigdzie nie widziałem OBD tylko ten "fachowiec" wynalazł tam jakieś 2 albo 3 kabelki i pod nie sie wpinał, bo mówił że to od tego.
adi1987 napisał/a:
syszałem ze dwie klemy odłączone jak sa od akumulatora,to je sie dwie na chwile razem styka,a puzniej spowrotem do akumulatora podłańcza.i tak sie resetoje komuter w samochodzie ale niewiem czy to prawda.
O takim sposobie nie słyszałem nigdy...
Może niech ktoś bardziej obeznany w temacie sie wypowie i potwierdzi, do tego czasu nie bede tak eksperymentował.
Silnik: 3.0 D 136KM Pomógł: 16 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 3004 Skąd: tyle dymu ?!
Wysłany: 2013-01-29, 20:44
hmm to dziwne zawsze słyszałem że u śmigla dobrze robia jak widac to chyba juz przeszłość dobry elektryk jest w sztumie jak chcesz moge Ci podac numer tel do niego .
_________________ VW Vento 1.9 D 1Y 64 KM
VW Vento 1.9 TD AAZ 75KM +
Mercedes W210 E 300 136 KM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum